Veldig fine farger!
Måtte velge noen farger som kan brukes til nestemann også [emoji6][emoji56]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Veldig fine farger!
Har strikket en del med lerke, og syns det er helt supert[emoji4] har enda ikke testet drops cotton merino, men utfra min erfaring med drops babymerino og merino extra fine, opplever jeg at de nupper fort og at plaggene siger lett. Syns lerke garnet er av mye bedre kvalitet, det nupper ikke og siger heller ikke, også har de et bedre utvalg av farger etter min smak[emoji4] men det er nok alt etter smak og behag. Drops garnene er jo myye billigere enn lerke, så med tanke på pris, ender jeg ofte opp med drops garn på større prosjekter vertfall[emoji4]
Måtte velge noen farger som kan brukes til nestemann også [emoji6][emoji56]
Da var Olivias sommerdress av pinnene. Hva i alle dager skal jeg begynne på nå - altså, hvilket av de neste prosjektene, for det står ikke på at jeg ikke har noe å strikke liksom ...
Vis vedlegget 251964
Jeg synes alle farger passer til alle jeg. Det eneste jeg nok ikke hadde valgt, og da på en relativt nyfødt gutt, er lys rosa. Men lyseblått på jente derimot. Og ellers alt til begge kjønn altså. Digger når man tør å gå litt utenfor standarden.
Vi har en del rosa/lilla ull til guttene for å variere litt. Nå er det jo ikke lenger tvil om hvilket kjønn de er. Men på de bittesmå guttene vil jeg ikke bruke rosa. Rødt og lilla derimot, går det mye i. Jeg er veldig glad i jordfarger selv, så velger en del av det til barna også.
Noen som har testa både lerke og drops cotton merino?
TakkJeg har strikket med begge! [emoji4] Lerke er absolutt favoritten, men drops cotton merino er godt det og. Ville derimot brukt lerke på litt større eller tidkrevende prosjekter, da dette garnet holder mye bedre i bruk og vask. Har brukt drops en del på småplagg som kyser og bleiebukser. Velger som regel drops til plagg jeg tenker er greit at blir fort slitt, eller som ikke utsettes for noe særlig slitasje.
Takker jo snakk om til babyen da, og når plaggene blir brukt så kort sitter det langt inne å skulle bruke et så dyrt garn, når plagget ikke rekker å bli vasket såvidt!
Enig! Jeg bruker en del Lille Lerke og Lerke til plaggene fra 6 mnd og opp, men bruker også en del Drops. De minste plaggene blir nesten utelukkende i Drops eller annet billig garnTakker jo snakk om til babyen da, og når plaggene blir brukt så kort sitter det langt inne å skulle bruke et så dyrt garn, når plagget ikke rekker å bli vasket såvidt!
Strikkemekka har ofte salg på dem til 30-40kr 
Jeg kjenner også litt på at har jeg lagt veldig mye arbeid ned i et plagg - da vil jeg det skal vare for alltidDet er absolutt et poeng. Ville vært mer nøye med slitesterkt og godt garn når de når barnehagealder, eller med tøy de krabber mye i osv.
Jeg kjenner også litt på at har jeg lagt veldig mye arbeid ned i et plagg - da vil jeg det skal vare for alltidDerfor strikker jeg de tidkrevende og mer kompliserte plaggene i kvalitetsgarn. F.eks Ebbas fødselsdagsdragt og dansekjolen skal jeg strikke i 1 år - mye arbeid syns jeg, og da vil jeg at plagget skal holde seg fint helt til lille tulla skal få egne barn og kan arve de om 20-30 år
![]()
Skal teste ut lerke til storebror daEnig! Jeg bruker en del Lille Lerke og Lerke til plaggene fra 6 mnd og opp, men bruker også en del Drops. De minste plaggene blir nesten utelukkende i Drops eller annet billig garnDa syns jeg ikke kvalitet er så viktig, måte på hvor mye man rekker å slite ut plaggene før de er for små! Men nå skal det sies at jeg kun har kjøpt 3 nøster Lerke på full pris, og jeg har sikkert 80-90 nøster av det her hjemme nå [emoji14] 70 av dem er takket være mamma som var på posesalg - 7,5kr nøstet
Strikkemekka har ofte salg på dem til 30-40kr
Men anbefaler absolutt drops cotton merino også! Det er ganske godt å strikke med og plaggene blir myke og gode![]()
Både jeg og svigermor har strikka mye til storebror i drops, nettopp til barnehagebruk. Sånn bortsett fra litt nupper holder det godt, og lillebror skal få arve de når han blir stor nokDet er absolutt et poeng. Ville vært mer nøye med slitesterkt og godt garn når de når barnehagealder, eller med tøy de krabber mye i osv.
Noen som har testa både lerke og drops cotton merino?
Vis vedlegget 252017Begynte på Paelas vevstrikk T-skjorte i går (i lille lerke lys grå, ubleket og syrlig gul)