Den er så fiiin! Nå tipper jeg strikkelista de nettopp doblet seg i størrelse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den er så fiiin! Nå tipper jeg strikkelista de nettopp doblet seg i størrelse
Jeg fikk sikret meg 90% av oppskriftene før de la ned heldigvis! Supermye fint, både til baby og større barnMinistrikk har så mye jeg har lyst til å strikke også, men går jo ikke å få tak i oppskriftene deres mer ...![]()
Har allerede strikka knapperbak-genseren, pocket playsuit og kulekysa, og har garn til dansekjolen liggende Heldiggris! Jeg kom inn én dag for sent ...Jeg fikk sikret meg 90% av oppskriftene før de la ned heldigvis! Supermye fint, både til baby og større barnHar allerede strikka knapperbak-genseren, pocket playsuit og kulekysa, og har garn til dansekjolen liggende
![]()
Den er så fiiin! Nå tipper jeg strikkelista de nettopp doblet seg i størrelse![]()
Denne
![]()
Strikker mest i Sandnes Merino, Sandnes Duo, alpakka og Dale Babyull mm. Mye deilig garn altså. Vanskelig å få tak i Drops i butikk her, strikket mye med det før.
Kjempefine!! Hvor fikk du tak i denne oppskriften?[emoji7]
Nå fant jeg faktisk fram strikketøyet mitt, et ca 60 cm langt pledd som jeg begynte på for 5 år siden.Er mørkerødt, så passer kanskje ikke så godt til baby da... Tror ikke jeg tar sjansen på å starte babyprosjekter. Forrige gang jeg ble hekta på håndarbeid kjøpte jeg garn for 1500 kr og endte opp med ingenting.
Er det noen som vet om noen man kan betale for å strikke for seg?
Var den grei å forstå på svensk?[emoji85]
Absolutt. Hvis det er noe du derimot sliter med av uttrykk, er det veldig greit å bruke ordlisten til Drops, fra svensk til norsk. Jeg brukte den på et par uttrykk bare for å være sikker på den forrige svenske oppskriften jeg strikket, og denne er fra samme designer. Gikk veldig greit!
https://www.garnstudio.com/glossary.php?langf=se&langt=no
Takk for svar. [emoji4] Det ser kanskje mer avansert ut enn det er da. Kanskje jeg prøver meg på et slik. [emoji4]Er i hovedsak rett og vrangstrikk, bare en runde med "mønster" som består av kast og fellinger, så det er et veldig enkelt mønster.![]()
![]()
Bruker bilde en som hovedoppskrift ifht. Maskeantall, lengde og bredde. Bruker pinne 4, istedet for 3,75. Også bruker jeg mønsterbeskrivelsen fra boken kjærlighet på pinner. Eneste forskjellen på mønsterbeskrivelsen er at jeg strikker 3 masker riller i hver ende istedet for 5 masker som oppskriften i boken sier[emoji4]
Vis vedlegget 251785
Vis vedlegget 251786
Har kjøpt garn til Puttyjakke og den med «blomster» på. Tror ikke jeg vil ha kortiken som hører til. Er ikke så fan av kortiker til bittesmå babyer. Får se hvor mye jeg orker å strikke selv, og hvor mye jeg leverer til strikkeglade besteforeldre...
Noen som har testa både lerke og drops cotton merino?
Strikket i minste størrelsen.Strikket du i str. 0-2 mnd du nå? Hvor mye garn brukte du?
Jeg strikker i Duo, minste størrelsen og er straks ferdig, og bruker ikke fullt to nøster, men i oppskriften er det jo opplyst 3. Dette skjedde på forrige oppskrift jeg strikket fra Klompelompe også. Strikkefastheten stemmer og jeg blir litt "blæh" over å hele tiden sitte igjen med for mye garn, men jeg tør jo ikke kjøpe mindre enn oppskriften sier heller ...
Strikket i minste størrelsen.
Så mye er igjen av andre nøstet. Så rett over ett nøste, faktisk.
Vis vedlegget 251956
Det som blir igjen av alle prosjekter har ca samme tykkelse, så tenkte å bruke det til et teppe etter hvert.![]()
Noen som har testa både lerke og drops cotton merino?
Har strikket en del med lerke, og syns det er helt supert[emoji4] har enda ikke testet drops cotton merino, men utfra min erfaring med drops babymerino og merino extra fine, opplever jeg at de nupper fort og at plaggene siger lett. Syns lerke garnet er av mye bedre kvalitet, det nupper ikke og siger heller ikke, også har de et bedre utvalg av farger etter min smak[emoji4] men det er nok alt etter smak og behag. Drops garnene er jo myye billigere enn lerke, så med tanke på pris, ender jeg ofte opp med drops garn på større prosjekter vertfall[emoji4]