Tusen takkbratt læringskurve
holder på med lue nr 2 nå, i brunt
![]()
Fin lue. Kjekt med mestring!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takkbratt læringskurve
holder på med lue nr 2 nå, i brunt
![]()
Bjørnen (som ser mer ut som en gris) er oppskrift fra Drops design, mens elefanten er fra boka «barnas kuleste kosedyr», kerry lord. Anbefaler boka, lette oppskrifter og mange kule dyr [emoji3][emoji199] jeg lånte boka på biblioteket [emoji16]
Går relativt fort også, brukte 2 kvelder på elefanten, og jeg er ikke så veldig rask ![]()
Jeg strikker et pledd nå i 80x50cm. Sånn cirka. Det er ganske grei størrelse.Jeg har en haug med Elise garn fra en gal shopping spree noen år tilbake. Opprinnelig plan var duker i omstendelig mønster, men lurer nå på å bare strikke et babypledd rett fram for å starte et sted. Men lurer på hvilken størrelse jeg bør satse på?
For å komme enkelt i gang er jo minste dynestørrelse, 60x80, fort og grei, men det blir jo ikke brukt veldig lenge da.
For å tulle inn baby har jeg hørt 100x100.
Men så er dette garnet ganske tynt, så kanskje jeg bare burde satse på kluter...
Hva går dere for?
Jeg har en haug med Elise garn fra en gal shopping spree noen år tilbake. Opprinnelig plan var duker i omstendelig mønster, men lurer nå på å bare strikke et babypledd rett fram for å starte et sted. Men lurer på hvilken størrelse jeg bør satse på?
For å komme enkelt i gang er jo minste dynestørrelse, 60x80, fort og grei, men det blir jo ikke brukt veldig lenge da.
Men så er dette garnet ganske tynt, så kanskje jeg bare burde satse på kluter...
Hva går dere for?
Jeg strikker et pledd nå i 80x50cm. Sånn cirka. Det er ganske grei størrelse.
Elisegarn tror jeg kan bli til et godt sommerpledd! Jeg bruker det mest til kluter, de blir veldig myke og gode.![]()
Fant ut at hvis det skal være 60 cm bredt må jeg legge opp like mange masker som pleddet jeg begynte på 5 år siden og som ikke er halvferdig... Kanskje jeg bør starte på kluter isteden, og så heller sy dem sammen til et teppe hvis jeg får mange nok.Elise har jeg bare brukt til kluter, som forresten blir veldig gode, men det kan godt være det funker til et sommerpledd![]()
Trenger ikke oppskrift. Jeg strikker alltid etter fri fantasiBle helt tatt sv basillen her så løp ut og kjøpte garn og pinner til klompelompe buksa lillemor...også hadde de ikke boka på Ark eller oppskriften på nett så da var den strikkekvelden i grus ....blah!
Trenger ikke oppskrift. Jeg strikker alltid etter fri fantasi![]()
Jeg har faktisk aldri forsøkt meg på oppskriftHaha det hadde ikke blitt bra hos meg, må nok ha litt mer erfaring sånn at jeg skjønner hva jeg driver med![]()
Jeg har faktisk aldri forsøkt meg på oppskrift
Har noen av dere strikket ullinnlegg? Gjorde det til min mellomste, og jeg elsket dem!!
Har noen av dere strikket ullinnlegg? Gjorde det til min mellomste, og jeg elsket dem!!
Jeg holdt på med ullinnlegg og bomullsinnlegg av ulike typer med eldste. Da jeg endelig prøvde engangsinnlegg gikk jeg aldri tilbakeHar noen av dere strikket ullinnlegg? Gjorde det til min mellomste, og jeg elsket dem!!
Jeg strikket pledd til førstemann og bommet totalt på pinnestr og garntype. Pleddet ble 100x70 og keg brukte 9 mnd med effektiv strikking og det kostet skjorta!!
Da lovet jeg meg selv at neste gang blir det tykkere pinner enn 2,5mm - fnis!
Fant ut at hvis det skal være 60 cm bredt må jeg legge opp like mange masker som pleddet jeg begynte på 5 år siden og som ikke er halvferdig... Kanskje jeg bør starte på kluter isteden, og så heller sy dem sammen til et teppe hvis jeg får mange nok.
Jeg har en haug med Elise garn fra en gal shopping spree noen år tilbake. Opprinnelig plan var duker i omstendelig mønster, men lurer nå på å bare strikke et babypledd rett fram for å starte et sted. Men lurer på hvilken størrelse jeg bør satse på?
Hva går dere for?