Håndarbeid

Hva planlegge dere strikke til barnehagestart? Jeg strikker tregt så tenker begynne når jeg er ferdig med de 3 plaggene jeg holder på med nå. Skal også sende avgårde noen ønsker til farmor + oldemor til frøkna :)

Ribbestrikket bukse i litt for stor str, så det bare er å brette ned etter hvert som ungen vokser. Er par gensere og noen par ullsokker og votter.

Apropos barnehagestart, får man tilsendt en liste på hva slags klær man bør ha liggende i barnehagen? Vi er ikke så gode på mellom- og ytterklær enda (men har jo god tid før da).

Hva planlegge dere strikke til barnehagestart? Jeg strikker tregt så tenker begynne når jeg er ferdig med de 3 plaggene jeg holder på med nå. Skal også sende avgårde noen ønsker til farmor + oldemor til frøkna :)

Luer, halser (evt hetteluer med hals), tova votter, ribbestrikkete bukser og en og annen strikkejakke/genser til de kaldeste dagene + ullsokker.

Apropos barnehagestart, får man tilsendt en liste på hva slags klær man bør ha liggende i barnehagen? Vi er ikke så gode på mellom- og ytterklær enda (men har jo god tid før da).

De barnehagene vi har hatt barna i har sendt ut skriv med det de ønsker at skal ligge som skift etter sesongen osv.

Som regel er det greit å ha et par sokker, strømpebukser, ekstra genser og bukse, samt underbukser etterhvert. Ekstr lue og votter også. Bleier må man ha med. Lag på lag er fint, så her går det mye i ullundertøy med feks annen ull og fleece over før man har på skalltøy ol.

Barnehagen gir som regel skriv, på den vi skal søke ligger det på nett:

0699E437-C8EE-4917-8921-82AD88F9D013.png A3B7F7B2-2D47-4BBD-B170-2BBD7655A3BE.png 1958F261-DE13-47E4-ABF3-93E4B4C339FD.png

Disse tenker jeg på til barnehagestart + noen luer og votter eventuelt.

D8BA761D-559F-4145-8E1B-8E866A4B0D40.jpeg BED38D1A-05CB-46DD-BEA1-2766BFF8F69A.jpeg C66930A3-292C-44B6-AF09-8AD0909851EB.jpeg

Jeg kommer nok til å strikke en del Tiddelibom-strikk til bhg ser jeg, masse fint i den boken som er bhg-vennlig.

Lekker! Denne er på lista mi også :) Hvilket garn har du strikket i? Nydelig farge :)

Strikket i silk mohair fra knitting for olive [emoji4] har nå bestilt drops kid silk som jeg skal prøve til stockholm gensern, skal vist være tilsvarende som knitting for olive sitt garn, også er det jo på tilbud nå, så det blir jo en god del rimeligere[emoji4] spent på hvordan det er...

Strikking med baby tar tid...!

Strikket i silk mohair fra knitting for olive [emoji4] har nå bestilt drops kid silk som jeg skal prøve til stockholm gensern, skal vist være tilsvarende som knitting for olive sitt garn, også er det jo på tilbud nå, så det blir jo en god del rimeligere[emoji4] spent på hvordan det er...

Knitting for olive har kvalitetsgarn, hvertfall det jeg har prøvd så langt :) Ikke prøvd den garntypen til drops, men blir helt klart endel billigere ja :) Blir helt sikkert bra :)

Knitting for olive har kvalitetsgarn, hvertfall det jeg har prøvd så langt :) Ikke prøvd den garntypen til drops, men blir helt klart endel billigere ja :) Blir helt sikkert bra :)

Blir det tilsvarende Isager og Filocana? Aldri prøvd KfO-garnet selv om det der flott ut

Ikke prøvd de selv, men jeg legger ved garnforslagene i oppskrifta, så får du vurdere [emoji4]Vis vedlegget 271578

Supert! Jeg har bare lagret bilde på
Instagram, ikke sjekket oppskriften, men jeg ser Filcolana er nevnt, og den vet jeg kan erstattes med Isager. Sistnevnte får jeg tak i lokalt, men er fristet til å prøve garnet til KfO også. Takk igjen.

12 av 17 cm glattstrikk frem og tilbake.. Kjedelig!

Back
Topp