Håndarbeid

...mens jeg får mareritt av strømpepinner. Alt strikkes på loop hos meg. ;)
 
Jeg har bare sokk nr 2 i to ulike par og en bukse på pinner:)

Begge de vordende bestemødre har meldt inn leveranser. Min mor har strikket bukse og jakke i hvitt som hentesett, men ventet med å strikke lue fordi det var en jente-modell og en gutte-modell på luene. Jeg sa jeg syntes jente-modellen var finest uansett, så den ville jeg helst ha selv om det ble gutt. Tror hun nesten ble litt oppgitt. Jeg får akseptere at det blir blå eller rosa knapper på jakka :) Tipper også at blomstene på "jentelua" kommer i blått om det viser seg at jeg venter gutt. Oppskriften hadde rosa påbroderte blomster.

Har du bilde av oppskriften/link? Jeg leter etter det perfekte hentesettet å strikke selv. Etterhvert.

—-

Strikkelysten min døde en gang i desember, som er grunnen til at flere av mine prosjekter ikke er ferdig enda. Men nå skal teppet hekles ferdig før stort annet påbegynnes. Og luene, må få ferdig dem. Har bare felling igjen på den ene. Det stoppet opp da jeg måtte skifte pinne og ikke hadde noe ledig/fant riktig tykkelse.
 
...mens jeg får mareritt av strømpepinner. Alt strikkes på loop hos meg. ;)
Helt enig! Så mye enklere enn å måtte holde styr på 4-5 pinner som alltid stikker av. :p
Eneste gangen jeg bruker strømpepinner er til julekuler og små figurer. Da er det så få masker at små 15cm strømpepinner er enklest.
 
Det er så sant, ikke ofte jeg strikker så smått, men det er prosjekt der det ikke er til å unngå. Jeg bruker dog aldri mer enn 4 pinner når jeg først bruker det; tre til masker og 1 til å strikke med. Funker bra, og sparer meg for ett «skift».
 
Det er så sant, ikke ofte jeg strikker så smått, men det er prosjekt der det ikke er til å unngå. Jeg bruker dog aldri mer enn 4 pinner når jeg først bruker det; tre til masker og 1 til å strikke med. Funker bra, og sparer meg for ett «skift».

Gjør det samme :)
 
Har du bilde av oppskriften/link? Jeg leter etter det perfekte hentesettet å strikke selv. Etterhvert.

—-

Strikkelysten min døde en gang i desember, som er grunnen til at flere av mine prosjekter ikke er ferdig enda. Men nå skal teppet hekles ferdig før stort annet påbegynnes. Og luene, må få ferdig dem. Har bare felling igjen på den ene. Det stoppet opp da jeg måtte skifte pinne og ikke hadde noe ledig/fant riktig tykkelse.

Dessverre. Mamma hadde oppskriften i et blad, og jeg tok ikke bilde. Hun er litt overivrig på strikking. Hun er litt fortvilet over at alle barna, svigerbarna og barnebarna hennes har alt vi trenger av strikkaplagg. Dette blir barnebarn nr 9, så hun har 14 personer å fordele strikkeplagga på. Hun klarte fint å gi oss alt vi trengte mens hun fremdeles var i full jobb. Nå er hun pensjonert, og dermed ble det ubalanse i etterspørsel og tilgjengelig strikketid :D
 
Har alltid flere prosjekter på gang her også :)
Det er et teppe, liten teppepose, en rumper, en puttyjakke, 2 jakker til meg og ei lita bukse....det jeg kommer på i farten hvertfall :rolleyes: Skal hvertfall få ferdig den ene strikkejakken før jeg begynner på noe nytt! Men håper å få vite kjønn på onsdag, og da kommer det nok fort noe nytt på pinnene, så jeg må henge i Hehe :p
 
Vi strikkere/hekler/hakker/syr/insert det som passer er litt gærne! :hungry:
 
Og der hadde man plutselig noe nytt på pinnene :p

7236BE81-0F48-46A8-989C-891CAFAD631D.jpeg
 
...og driver man med mer enn én av de, så blir det enda verre. :D

...det gjør jo da jeg! :smug::hilarious: Jeg kan hakke, men sjelden. Jeg kunne nupereller før også, men glemt. Men jeg strikker, hekler og syr. :rolleyes:
 
...det gjør jo da jeg! :smug::hilarious: Jeg kan hakke, men sjelden. Jeg kunne nupereller før også, men glemt. Men jeg strikker, hekler og syr. :rolleyes:
Strikke/hekle/sy her også. Med 4 symaskiner og absurde mengder stoff og garn er jeg glad jeg snart får egen "furtebu". :D
Hakking og nupereller har jeg aldri prøvd. Kanskje jeg skulle prøvd det også. :D
 
Strikkehjelp? Jeg holder på med acne-genser (dale garn) med påfuglgarn. Men nå skal jeg begynne med armene, og lurer på om det går an å strikke dem på rundpinne? Hvor liten/stor evt? Eller har noen en link til en fornuftig video om hvordan strikke med strømpepinner [emoji23][emoji85]
Forsåvidt også til hvordan jeg skal øke, for det skjønner jeg heller ikke ☹️[emoji85]

Image1519685336.605182.jpg
 
Strikkehjelp? Jeg holder på med acne-genser (dale garn) med påfuglgarn. Men nå skal jeg begynne med armene, og lurer på om det går an å strikke dem på rundpinne? Hvor liten/stor evt? Eller har noen en link til en fornuftig video om hvordan strikke med strømpepinner [emoji23][emoji85]
Forsåvidt også til hvordan jeg skal øke, for det skjønner jeg heller ikke ☹️[emoji85]

Vis vedlegget 246254
Klart du kan bruke rundpinne! Se videoer på youtube om magic loop. Helt genialt! :D
Jeg bruker kun 80cm rundpinner til alt. :)
 
Jeg også bruker rundpinne/loop.

Du kan merke den første masken på omgangen og så øker du en maske på hver side av den. Jeg strikker merkemasken, øker en maske og øker så en maske til helt til slutt på omgangen, strikker angitte omganger/cm, og øker igjen på samme måte.
 
Back
Topp