Håndarbeid?

Hva har dere planer om å strikke til spiren? Jeg har surfa mye på Ravelry etter testen ble positiv. Mye tepper...
Hva er det fineste teppet egentlig? Så langt har jeg funnet dette jeg vil lage:
Rillejakken til nøstebarn
ImageUploadedByBV Forum1398226150.243981.jpg
Kjøreppsen Løv
ImageUploadedByBV Forum1398226181.413930.jpg
Small things romperImageUploadedByBV Forum1398226206.797709.jpg
BestemorteppeImageUploadedByBV Forum1398226223.931994.jpg
Babysvøbet- det hele kongeriget
ImageUploadedByBV Forum1398226382.395783.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Noen tips til ei som tenker å begynne med strikking eller hekling?
Hva slags utstyr og hva kan jeg ta som begynnerprosjekt? Bør være barn eller interiørrelatert ^^
Skal bruke 90% bomull og 10% merinoull da jeg er allergisk mot vanlig ull :)

Tenker en del her har peiling og gode tips :D

Hva slags utstyr og hva kan jeg ta som begynnerprosjekt? Bør være barn eller interiørrelatert ^^

Lue er noe jeg startet m først m hekling;)

Strikk noe du har lyst er mitt tips. Da blir det gjerne fullført.
Garnstudio.no er et fint sted å starte med mye instruksjonsvideoer, oppskrifter osv.
Teppe kan være ganske enkelt, men kanskje litt stort som første prosjekt. Hva med en babylue ?

Venter på lille spire som kan bli en 2014 skatt eller 2015 skatt

Strikk noe du har lyst er mitt tips. Da blir det gjerne fullført.
Garnstudio.no er et fint sted å starte med mye instruksjonsvideoer, oppskrifter osv.
Teppe kan være ganske enkelt, men kanskje litt stort som første prosjekt. Hva med en babylue ?

Venter på lille spire som kan bli en 2014 skatt eller 2015 skatt
Takk så mye for tips, tas imot med stor takk og noteres ^^ Fant en pen heklelue med bamseører, tenker det blir det første jeg prøver meg på. Kommer til å kjøpe både heklepinner, strikkepinner og garnnål. Kan være noe jeg glemmer i farten, hehe :)

Skal strikke herre lester ( bestilling fra min søster til typen hennes ) i pt5 sport. Noen som har forslag til hvor mange masker jeg skal legge opp ? :P pinne 3-3,5

Kommer jo litt an på hvor fast du strikker og strukturen du velger.
Med den garntykkelsen det garnet har, så tenker jeg at jeg hadde gått inn på Garnstudio og valgt med en manneoppskrift som bruker Karisma f.eks.

Sitter å vrir hode mitt. Greier ikke bestemme meg for om jeg skal prøve å sy babynest selv eller bestille hos venninna mi eller la vær :P Prøver også å finne ut om jeg skal prøve å sy meg ei amme pute. ( Har en del kuler igjen fra da jeg sydde sakkosekk til snuppa mi )
Også prøver jeg å finne ut hva for hentesett jeg vi ha. Er en flekk som ikke går av på det settet jeg brukete til begge de andre så vil egentlig ikke bruke det nå. Pluss at det er ingen sett som skrike til meg heller.. :( Får bare krysse fingre for at jeg ikke får vann i fingrene som sist så jeg evt greier å gjøre det ferdig om jeg nå får bestemt meg :P

Jeg strikker mye, og hekler en del. Har en lang liste over klær jeg vil lage til frøet, men vil vente til etter OUL. Jeg holder for tiden på med en genser til en venninne som jeg begynte på leeenge før jeg fant ut at jeg var gravid, men som jeg nesten må få ferdig før jeg begynner på babytøy...så det er motivasjon for å få den ferdig før ultralyd om 19 dager :p

Så flinke dere er! Skulle ønske jeg kunne strikke. Har så lyst til å strikke babyklær selv. Tror jeg må få bestemoren min til å lære meg når jeg reiser dit :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hva har dere planer om å strikke til spiren? Jeg har surfa mye på Ravelry etter testen ble positiv. Mye tepper...
Vis vedlegget 58381
Kjøreppsen Løv
Vis vedlegget 58382
Small things romperVis vedlegget 58383
BestemorteppeVis vedlegget 58384
Vis vedlegget 58386

skal begynne på dette når jeg kommer til Norge, får tak i garn og kan finne mønsteret igjen;) kjenne jeg gleder meg;)

Hehe, jeg er desidert ikke en dame som driver med sånt :P jeg kan sy litt og der stopper det :) men har satt mange andre i gang med strikke prosjekt, som heldress i Marius mønster, hente sett og et par vogn tepper, noen sokker osv :P kommer fra en familie med håndarbeid i blodet på begge sider. Men jeg får det ikke til :(

Desember 2014

Bruker App

Vis vedlegget 58381
Kjøreppsen Løv
Vis vedlegget 58382
Small things romperVis vedlegget 58383
BestemorteppeVis vedlegget 58384
Vis vedlegget 58386

Så nydelig den hvite dressen på bilde 3 var! :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp