Gyn

babymirakel

Oktobermirakel, ønske om bitteliten <3
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Trenger tips til en gyn som kan hjelpe meg videre ! Hun jeg har nå hun mener vi bare skal prøve og gå på medisiner når jeg blir gravid :( da kan det jo være for sent ... Bor i Oslo så kan godt være en times tid unna men kanskje helst i Oslo området rundt her :)

Trenger tips til en gyn som kan hjelpe meg videre ! Hun jeg har nå hun mener vi bare skal prøve og gå på medisiner når jeg blir gravid :( da kan det jo være for sent ... Bor i Oslo så kan godt være en times tid unna men kanskje helst i Oslo området rundt her :)

Hva er problemet da? Altså hvilken problematikk sliter dere med?
Hvis problemet er at du mister er det jo helt normalt at de prøver med medisin for å holde på det, i første omgang. Hva du selv tenker er alternativet?

Hva er problemet da? Altså hvilken problematikk sliter dere med?
Hvis problemet er at du mister er det jo helt normalt at de prøver med medisin for å holde på det, i første omgang. Hva du selv tenker er alternativet?
Jeg får ikke medisiner før jeg blir gravid :( hjelper ikke da .. Mister jo før ... Og at vi har holdt på i 19 måneder. Hun sier bare si fra når du er gravid, men da er det for sent :(

Jeg gikk til ei på Smestad som var super. Jeg fikk også mange tips på ei nede ved rådhusplassen men husker ikke navnet nå

Dumt du ikke bor nærmere Lillehammer.. Lorentzen der er knallflink på alle områder når det gjelder graviditet og hjelp rundt det, nemmelig..! Har dessverre ikke kjennskap til noen I Oslo-området, men håper du finner hjelpen du trenger! Masse lykke til!♡

Jeg får ikke medisiner før jeg blir gravid :( hjelper ikke da .. Mister jo før ... Og at vi har holdt på i 19 måneder. Hun sier bare si fra når du er gravid, men da er det for sent :(

Slik jeg forsto det var det ingenting annet de kunne gjøre.. Jeg fikk i hvertfall aldri tilbud om noe annet da jeg fikk diagnosen habituell abort.
Det må ihvertfall prøves noen ganger før de "gir seg" - men husk at dette har hjulpet svært mange da. Selv om man ikke har startet med medisiner før etter positiv test! Jeg fikk beskjed om æ teste veldig tidlig.. Og skulle begynne på medisin med en gang det var antydning til positiv test..

Blir du lett gravid da?

Slik jeg forsto det var det ingenting annet de kunne gjøre.. Jeg fikk i hvertfall aldri tilbud om noe annet da jeg fikk diagnosen habituell abort.
Det må ihvertfall prøves noen ganger før de "gir seg" - men husk at dette har hjulpet svært mange da. Selv om man ikke har startet med medisiner før etter positiv test! Jeg fikk beskjed om æ teste veldig tidlig.. Og skulle begynne på medisin med en gang det var antydning til positiv test..

Blir du lett gravid da?
hørt om noen som har fått dette etter el for å ikke miste. jeg har vært gravid nå 4 ganger på under ett år og mistet 2 kjemiske og en uke 7 og uke 6

hørt om noen som har fått dette etter el for å ikke miste. jeg har vært gravid nå 4 ganger på under ett år og mistet 2 kjemiske og en uke 7 og uke 6

Dette tilbys kanskje kun hos de som her forsøkt det du blir tilbydd hvor det ikke fungerer? Verdt ett forsøk ihvertfall tenker jeg. Her fikk jeg aldri prøvd det da jeg i tillegg sleit med å bli gravid - så tok 2 år fra de skrev ut medisinen til jeg ble gravid på nytt.. Denne gangen utenfor livmor.
Vi er utredet både privat og offentlig men enden på visa for oss var prøverørs :) først da klarte jeg å holde på den lille spiren (SAMT og faktisk BLI gravid)

Dette tilbys kanskje kun hos de som her forsøkt det du blir tilbydd hvor det ikke fungerer? Verdt ett forsøk ihvertfall tenker jeg. Her fikk jeg aldri prøvd det da jeg i tillegg sleit med å bli gravid - så tok 2 år fra de skrev ut medisinen til jeg ble gravid på nytt.. Denne gangen utenfor livmor.
Vi er utredet både privat og offentlig men enden på visa for oss var prøverørs :) først da klarte jeg å holde på den lille spiren (SAMT og faktisk BLI gravid)
skal bytte gyn så får vi se hva henne gjør :) må jo ta alle prøver på ny siden jeg var gravid når jeg tok de... å så trist :( godt det gikk bra til slutt da :) <3

Jeg har hørt at det er mannlig gynekolog på Røde Kors-klinikken (aleris) på Frogner som er veldig dyktig.

Hvilke forventninger har du til gyn? Ammer du? Har du regelmessig mens? Sånne ting spiller inn for hva veien blir.

Martin Lundring på Jessheim ja, han er veldig flink. Opprinnelig tysk så har litt mindre av den "avvisende" holdningen til behandling som det norske helsevesenet/politikerne ikke liker. Har brukt ham til fosterdiagnostikk i begge svangerskap og han har helt tydelig greie på det som har med graviditet og fostermedisin å gjøre. www.spesialistsenteretforkvinner.no

Tusen takk for alle svar :)

Hvilke forventninger har du til gyn? Ammer du? Har du regelmessig mens? Sånne ting spiller inn for hva veien blir.
At gyn hører på meg og ikke kommer med slike ting som henne. Hun ba meg ta Hormonprøver på feil dager og sendte meg ikke til nye prøver :( tok de som gravid så blir jo feil svar ... Sluttet å amme. Men det måtte jeg før eller siden :/ etter jeg har mistet har jeg hatt syklus på opp til 65 dager og kun hatt mens 9 ganger etter fødsel med jenta mi. Prolaktin var helt fin og faktisk vært det mens jeg ammet også

Hva slags medisiner er det du vil prøve? Her var det faktisk fastlegen som ga meg resept på progesteron dette svangerskapet. Det måtte jeg jo ha før jeg ble gravid, det skal tas fra like etter eggløsning. Nå måtte jeg ha en del andre medisiner etterhvert også da. Hvis jeg skulle være tåpelig nok til å bli gravid på nytt må jeg begynne med blodfortynnende før jeg planlegger neste svangerskap. Alt slik spørs jo på hva du trenger og hvorfor. Men å bestille time etter at du er blitt gravid høres lovlig sent ut for det meste...

Back
Topp