Guttetur, hvor går grensa?

Skjønner deg godt! Samboeren skal på hyttetur til helgen med jobben.. Han jobber i bhg.. Yes da. Jeg kjenner hun ene fra tidligere og jeg har sagt han skal holde seg langt unna.. Jeg stoler på han, men ikke henne ;) men det går nok bra :)

Tenker du bare må stole på han :)

Jeg ville nok latt ham dra så lenge jeg ikke hadde grunn for å mistro ham. Som du skriver, dere blir foreldre og han er ung og har aldri fått dra på en sånn tur før, og det kan bli en stund til neste gang. Går nok bare fint. :)

Uff... skjønner at du er skeptisk ja. Jeg er desverre en litt sjalu type, og er usikker på om min hadde fått reise. Som du sier, hadde det vært eldre venner eller venner som var i forhold så hadde det vært annerledes.... Men sånn er jeg....

Har aldri nektet mannen min gutteturer. Og han ikke nektet meg jenteturer. Vi syns det er godt å savne hverandre. Og ja, det er andre single med og det kan bli mye drikke. Han skal på sin neste tur pinsen og det er jo da de fleste kunne:)

Jeg må si egentlig at jeg skjønner deg :/ det mister egentlig sin hensikt at han skal være med på den gutteturen når det er en "drikke og ligg" tur. Skjønner jo det sikkert er gøy for han å bli med gutta, men det kan bli litt mye av det gode.
Eksen min hadde to kompiser som alltid dro til polen for å drikke og ha seg med prostituerte, og masa alltid på at han måtte bli med. Da sa jeg nei, bare enkelt og greit fordi jeg ikke skjønte vitsen. Skulle han sitte på fortauet og vente da mens de gjorde seg ferdige inne på strippeklubben? Nei takke meg til :p
Det er en par ting man sier fra seg til en viss grad når man har "kone og barn" og det er slike jallaturer. Selvfølgelig skal de få dra på gutteturer og kose seg, men med hensikt. Noen kompiser på hytte, god drikke, ski, herregud helt OK. Men ALLE vet hva trysil er synonymt til i påska :p
Mannen din er helt sikkert god mot deg og ville ikke gjort noe han ikke burde, men det har litt med din situasjon og hodebry også slik det er nå :)
Min har roet seg x'antall hakk etter jeg ble gravid og det er godt:)
Håper du finner ut hva som er rett i hjertet ditt ❤️

Har sendt mannen på guttetur før og må si jeg sitter med litt klump i magen når det skjer, men jeg vet at jeg kan stole på han så ber han bare om å dra og ha det gøy :)

Ser mange som skriver "ville latt ham reise"

Altså, æh, mulig jeg er helt koko og ikke helt rett i hue etter å ha vokst opp i et hjem med en kronisk utro far men: NEI

Den type tur som du nevner her er en alt for stor risiko! 22, full og fullere og en haug med drita kompiser som skal ha seg et ligg?

Hadde vi vært bare "kjærester" - såklart, ikke noe problem. Er han utro er det UT på hue og ræva! Men nå har dere et barn på vei og har startet et liv sammen - ALLE kan gjøre feil på fylla, men nå er prisen å betale alt for høy til å ta en så stor risiko.

En fest, okay, men dette er idioti. Kompisene hans høres ut som kjøtthuer med hjernen mellom beina, og om de ikke forstår at han har en forpliktelse overfor sitt ufødte barn om å forsøke å holde deres forhold i live, så burde han få seg noen bedre kompiser som ikke vil pushe ham til utroskap for morro skyld.

Har sendt mannen på guttetur før og må si jeg sitter med litt klump i magen når det skjer, men jeg vet at jeg kan stole på han så ber han bare om å dra og ha det gøy :)

Guttetur er greit, dette er en puletur og jeg skjønner ikke poenget for en som sjal bli pappa (og er i forhold med moren)

Guttetur er greit, dette er en puletur og jeg skjønner ikke poenget for en som sjal bli pappa (og er i forhold med moren)
Kompisene er single og da blir det vel lett til at det blir "pulesnakk", men det er slett ikke ensbetydende med at han kommer til å gjøre det samme. Regner med det ikke bare er puling det er snakk om på en tur, men også kompiser som skal tilbringe tid sammen.
Handler jo om å kunne stole på den man er sammen med. Jeg stoler helt på at min mann ikke vil være utro om hans single kompiser har sex med andre på en tur. Og om det ikke skal mer til for å være utro enn litt press fra kompiser er da mannen virkelig ikke noe å samle på til å begynne med?

Ja, problemet er bare desverre at disse gutta har ikke mye respekt for forhold og har veldig mange "fy søren lev livet litt da, du er så tøffel" kommentarer, så tviler ikke på at de vil dytte på jenter.. Det er ikke fellesvenner nei :p! Hadde han reist med andre litt mer voksne hadde det vært bedre, men når vi bare er 22 og få av de på vår alder har samme interesser er det vsnskelig :p !

Men er i grunn ikke jentene som er problemet, er mer bare hele turen og prinsippet, nei uff aner ikke føler meg som en så sjalu forferdelig kjerring nå. :p!

Jepp, jeg personlig hadde aldri hatt lyst til å dratt med alle mine single venninner sånn, man blir fort utenfor i en slik situasjon og savner plutselig sofaen hjemme men :p
Jeg forstår deg faktisk. Hater sånne gutter veldig, fordi de tror at å holde på sånn er å leve livet. De må bli tørr bak øra først, så kan vi snakke om å leve livet. Den tøffel kommentaren kunne jeg ha stappet ned i halsen på noen, for det er bare å gi dem noen år så er de "tøfler" selv hele gjengen, men da har de kanskje klart å ødelegge for noen som var "tøffel" da de selv var ute og ropte YOLO.
Be han om å være hjemme :P det er ikke noe kult å være på tur som eneste som er opptatt uansett :)

Jeg skal innrømme at jeg hadde ikke likt det i det hele tatt.
Jeg stoler fullt og helt på min samboer, så er egentlig ikke der problemet ligger, men personlig hadde jeg ikke skjønt hvorfor han har et ønske om å dra på en sånn type tur med single partygutter som skal pushe på han andre damer, når det er så langt ifra den type liv vi lever nå.
Men jeg hadde aldri nektet han å dra.. jeg hadde bare håpet han skulle innse at han ikke ønsket/trengte å dra og hvis han absolutt ville dra på en guttetur - at han kunne dra på tur med kompiser som kanskje mer delte hans interesser i livet.

Jeg skal innrømme at jeg hadde ikke likt det i det hele tatt.
Jeg stoler fullt og helt på min samboer, så er egentlig ikke der problemet ligger, men personlig hadde jeg ikke skjønt hvorfor han har et ønske om å dra på en sånn type tur med single partygutter som skal pushe på han andre damer, når det er så langt ifra den type liv vi lever nå.
Men jeg hadde aldri nektet han å dra.. jeg hadde bare håpet han skulle innse at han ikke ønsket/trengte å dra og hvis han absolutt ville dra på en guttetur - at han kunne dra på tur med kompiser som kanskje mer delte hans interesser i livet.

Jepp er vel litt det jeg sliter med å forstå også, jeg personlig hadde ikke villet dratt på en sånn tur :p! Men disse mannfolka er så dårlig på å holde kontakt syntes jeg... Desverre ingen på vår alder i nærheten som er der vi er i livet enda :/ vanskelig

Jepp er vel litt det jeg sliter med å forstå også, jeg personlig hadde ikke villet dratt på en sånn tur :p! Men disse mannfolka er så dårlig på å holde kontakt syntes jeg... Desverre ingen på vår alder i nærheten som er der vi er i livet enda :/ vanskelig

Hva sier han selv da?
Har han lyst? Hvor mye lyst?
Hva tenker han om det du sier? Har han noen forståelse for at selv om du stoler på han, så syns du ikke akkurat at dette er tipp topp?

Hvis det hadde vært motsatt.. om du hadde dratt på jentetur med single venninner, masse alkohol og sovet på samme rom med en masse ukjente menn.. imens han f.eks. var hjemme og passet barn - hadde det vært greit?

han sier selv at han skjønner jo godt det ikke er idielt, men han drar dit jo for å henge med gutta og stå på ski, ser på det som en unik mulighet å ta opp kontakten litt igjen med gamle venner som har forsvunnet litt.. Han forstår meg , men har veldig lett for å slenge "bare drit i det, gidder ikke når det skal bli så mye styr med deg" og da føler jeg meg jo isåfall fæl!

Prøvd å dra "hva om jeg" motsatt situasjon kortet, men det funker aldri på han, forsi han er sååå sikker på at jeg aldri hadde gjort det, han kjenner meg for godt :p

Joda, jeg og er sååå sikker på at min samboer aldri kunne ha funnet på å gjøre noe sånt, men jeg hadde allikevel mislikt situasjonen sterkt. Og hva med alle de fulle kvinnfolka som egler seg innpå min mann og skal prøve å "hooke opp" med han som er i forhold og skal ha barn. Ekstra utfordring. Challenge excepted!
Så kan jo han dytte bort alle kvinnfolka, men herligheten, så slitsomt a... :wideyed:
Er mulig pipen hadde fått en annen lyd også om han hadde sett et stk siklende full mannfolk som hang over deg ;)

Som jeg så det ble skrevet over her, så mener jeg og at det er forskjell på en guttetur og en puletur - og "vordende far i etablert forhold" og puletur er langt ifra synonymer.
Og det finnes andre måter å finne kontakt igjen med kompiser foruten sånne turer. Spørsmålet er jo om de gidder noe annet enn den livsstilen lell på en stund - så vil jo bli en "her og nå" tur uansett, tenker nå jeg.

Joda, jeg og er sååå sikker på at min samboer aldri kunne ha funnet på å gjøre noe sånt, men jeg hadde allikevel mislikt situasjonen sterkt. Og hva med alle de fulle kvinnfolka som egler seg innpå min mann og skal prøve å "hooke opp" med han som er i forhold og skal ha barn. Ekstra utfordring. Challenge excepted!
Så kan jo han dytte bort alle kvinnfolka, men herligheten, så slitsomt a... :wideyed:
Er mulig pipen hadde fått en annen lyd også om han hadde sett et stk siklende full mannfolk som hang over deg ;)

Som jeg så det ble skrevet over her, så mener jeg og at det er forskjell på en guttetur og en puletur - og "vordende far i etablert forhold" og puletur er langt ifra synonymer.
Og det finnes andre måter å finne kontakt igjen med kompiser foruten sånne turer. Spørsmålet er jo om de gidder noe annet enn den livsstilen lell på en stund - så vil jo bli en "her og nå" tur uansett, tenker nå jeg.

.

Last edited:
Jeg forstår veldig godt skepsisen, men jeg ville latt han dra. Det å nekte han å reise fører jo ikke noe godt med seg. Og tillit er viktig i et forhold, så hvis dette er noe han gleder seg til og som han har lyst til å være med på, så hadde jeg latt han dra :)

Jeg er helt enig med de som sier at det er forskjell på en guttetur og en sånn type tur mannen din skal på.

Jeg har vært i to forhold før samboeren min, og begge var utro. Stoler egentlig 100% på han, og er ganske så sikker på at han aldri ville gjort noe. Men likevel sitter jeg med den tanken at når begge jeg har vært sammen med tidligere har gjort det, hvorfor ikke nå? Ting ble ikke akkurat bedre under graviditeten med alle hormoner osv, og det ble en del diskusjoner over ting jeg synes er helt på trynet nå.

Samtidig er det som flere skriver viktig med litt tid hver for seg, å ikke "nekte" hverandre å gjøre ting, for det kommer til å tære på forholdet etterhvert. Men likevel, jeg sitter med en klump i magen hver gang han skal ut.

Back
Topp