Gutter er enklere enn jenter!!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er som regel jentemammaer som sier dette. Og da mener de at du slipper følelsesutbrudd, jenteklikker og de potensielt problematiske tenårene. Men de har tydeligvis aldri hatt barn som har klatret til toppen av klatrestativet før sin andre bursdag, for så å falle ned, eller som slåss med storebror på daglig basis. For ikke å snakke om alle de bitte små legoklossene man trør på eller nok en skade som gjør at du må hente småen i barnehagen og ta ham med på legevakten.

Stemmer det?

Les dette og 9 andre ting du aldri bør si til en guttemamma!

Jeg har to gutter på 6år og snart 2år. Har også ei jente på 4 år.

Og ja, guttene mine er og har vært myyyye lettere enn frøkna :p

Min eldste (gutt) har vært veldig mye enklere enn frøkna...
Men når det er sagt, jeg tror egentlig det er veldig individuelt.

Min gutt er bare 3,5 og jenta mi 2,5. Men han har aldri vært trassig og SKAL klare alt på egenhånd. Han kan bli sint, men gurimalla så mye mer man hører jenta! Hehe....
Så hittil vil jeg si at jenta er mer krevende.... :P

Tror det kommer mye mer Ann på mennesket sin personlighet enn skjønn. Jeg troor jenter kan være vanskeligere på enkelte ting, men alle barn har sine utfordringer så det er nok ikke svarthvitt :o

Når jeg tenker på meg og søsknene mine, så stemmer det at det var mindre 'drama' med broren min enn oss jentene.
Men får se åssen det blir med gutten min. Regner med at det er action på enten den ene aller den andre måten når man har barn, uansett kjønn. :)

Gutter er mer utfordrende når de er små, mens jenter er mer utfordrende når de er i tenårene. Det er min erfaring :p

Det er da ikke forskjell på gutter og jenter. Barn er barn.

Det kommer helt an på personlighet er min erfaring. Har 3 barn, 1 gutt og 2 jenter og de finnes ikke like noen av de, de er utfordrene og enkle på hver sine måter alle 3 :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

har en gutt på9år og jenter på 3år og 8mndr.
gutten har vært enklere enn jenta på 3år hittil. Spent på hvordan babyen blir :)
Tror også det er inviduelt og ikke pga kjønn.. :)

Begge mine har vært veldig rolige. Men gutten har vært mer klomsete. Tryner dagen lang:p

Jeg har skjønt det som omvendt. Broren min var mer utargerende enn meg og søsteren vår (hos mamma). Mannen min og hans brødre har vært verre enn meg. Men det kommer nok ann på personlighet og miljø.

Jeg har 2 jenter og 3 gutter.
Og jeg må si at alle har sine ting som de gjør som er "enkle" og "vanskelige ", og det går ikke på kjønn men personlighet.

Har ikke jenter, men synes jenter jeg kjenner til sutrer og skriker mye mer. Kan også være tilfeldig da

Back
Topp