Guttenavn.

• Trådstarter Trådstarter SmulteTrulte
  • Opprettet Opprettet
Jeg tenkte også at Birk og Lasse var veldig ulike, så da kan man på en måte ikke finne navn i samme stil, men samtidig er det veldig lite begrensende:-)

Nei, det er sant! Står mye friere hvis man ikke har sånne «bare norrøne navn-regler» - men jeg syns det var litt vanskelig å komme med tips [emoji6]

Jeg synes forøvrig ikke det er så viktig at søskens navn matcher. De er søsken, selvstendige individer som ikke skal leve side om side hele livet slik sett. Det er mye viktigere at navnet står til etternavnet, og evt som i dette tilfellet mellomnavnet Johan. Det er de navnene som følger barnet. Ikke søskens navn.

Jeg synes forøvrig ikke det er så viktig at søskens navn matcher. De er søsken, selvstendige individer som ikke skal leve side om side hele livet slik sett. Det er mye viktigere at navnet står til etternavnet, og evt som i dette tilfellet mellomnavnet Johan. Det er de navnene som følger barnet. Ikke søskens navn.
Enig i det. Det blir bare vanskelig for andre å gjette på hva som kan falle i din smak. Mine bestefedre hadde begge Johan i navnet sitt. Peder Johan og Johan Daniel.

Back
Topp