Guttenavn.

• Trådstarter Trådstarter SmulteTrulte
  • Opprettet Opprettet
S

SmulteTrulte

Guest
Vet at det er en tråd med guttenavn, men jeg trenger hjelp til å finne navn til lille sprell.
Står skikkelig fast denne gangen.
Storebrødrene heter Birk og Lasse. Og begge to har Johan som mellomnavn så denne skal også ha det. Og vil ha et navn som ikke alle andre har :)
Har tenkt litt på:
# Oskar
Men der stopper det opp :P

Min mann ville ha Erik og jeg ville ha Elias, ble Erik Elias. Ene alene fordi jeg blånektet noe annet siden jeg skulle føde[emoji23]

Jeg liker jo da selvsagt Erik og Elias godt, også disse her:
Jonah
Samuel
Mats
Trym
Storm
Og egentlig aaaaaaltfor mange fler[emoji23]

Min mann ville ha Erik og jeg ville ha Elias, ble Erik Elias. Ene alene fordi jeg blånektet noe annet siden jeg skulle føde[emoji23]

Jeg liker jo da selvsagt Erik og Elias godt, også disse her:
Jonah
Samuel
Mats
Trym
Storm
Og egentlig aaaaaaltfor mange fler[emoji23]

Smart løsning det da! Fint navn[emoji4]

Hallo?! Du skal gå gravid og føde! Du har litt mer du skal ha sagt mener nå jeg ;) :D

I know:mad: Men kan jo ikke tvinge på han et navn han ikke liker da. Jeg skal prøve å få han til å like det, men jeg må ha andre alternativer om det ikke går :p

Hengt meg opp i Olaves, etter The voice på tv :p eller så var Kasper på lista når vi skulle ha første.

Hallo?! Du skal gå gravid og føde! Du har litt mer du skal ha sagt mener nå jeg ;) :D
Jeg tenker at det å gå gravid, føde og amme gir moren rett til en større andel av foreldrepermisjonen. Dermed er det gjort opp for ekstrainnsatsen. Utover det tenker jeg at navnet er noe barnet skal ha resten av livet. Mor og far har nøyaktig like mye de skulle ha sagt :-)

Jeg tenker at det å gå gravid, føde og amme gir moren rett til en større andel av foreldrepermisjonen. Dermed er det gjort opp for ekstrainnsatsen. Utover det tenker jeg at navnet er noe barnet skal ha resten av livet. Mor og far har nøyaktig like mye de skulle ha sagt :)
Jeg føler ofte at mødre gjerne har navn de har VELDIG lyst på, men at far gjerne bare sier nei, jeg liker ikke det, uten å komme med bedre forslag. Slik har det ihvertfall vært her tidligere. Om min samboer hadde ønsket et navn sterkt så hadde jeg jo vurdert det ekstra nøye uten å avfeie det uten god grunn. Vet jo ikke hva som er tilfellet til HI her da :) men lov å prøve å bruke litt kvinnelist uansett ;)

Jeg føler ofte at mødre gjerne har navn de har VELDIG lyst på, men at far gjerne bare sier nei, jeg liker ikke det, uten å komme med bedre forslag. Slik har det ihvertfall vært her tidligere. Om min samboer hadde ønsket et navn sterkt så hadde jeg jo vurdert det ekstra nøye uten å avfeie det uten god grunn. Vet jo ikke hva som er tilfellet til HI her da :) men lov å prøve å bruke litt kvinnelist uansett ;)
Eksen hadde veldig lyst på Herjulv første gang. Da la jeg ned veto:D Vi endte med et av hans forslag på første og et av mine på andre.

Her var det mannen som kom med forslag sist, siden det passet med mellomnavnet jeg ønsket var det greit.

Han har kommet med et forslag til dobbeltnavn om denne også viser seg å være gutt, men det navnet klarer jeg ikke helt å bli komfortabel med. Vi får se.

Hans
Lars
Olav
Loke
Aksel
Eirik

Vet ikke om Johan passer til alle da, men... [emoji6] Birk og Lasse er egentlig ganske ulike navn, synes jeg. [emoji4] Hvilke «typer» navn liker du?

Hans
Lars
Olav
Loke
Aksel
Eirik

Vet ikke om Johan passer til alle da, men... [emoji6] Birk og Lasse er egentlig ganske ulike navn, synes jeg. [emoji4] Hvilke «typer» navn liker du?
Jeg tenkte også at Birk og Lasse var veldig ulike, så da kan man på en måte ikke finne navn i samme stil, men samtidig er det veldig lite begrensende:-)

Min bestefar het Birger Johan.

Back
Topp