Guttenavn?

Er det noe selvfølge at babyen skal ha etternavnet til pappaen da? Tror du at du kommer til å bytte navn når dere gifter dere? Du kan jo evt. bytte navn nå selv om dere ikke er gift?
Her skal mini ha mitt etternavn, fordi vi bor her hvor min familie bor, og det ikke er noe spesielt med samboeren sitt etternavn. Det er mulig vi puttet inn hans etternavn som et mellomnavn, men vi har veldig lyst til å ha dobbeltnavn på lillemann, og vi syns det kan bli litt langt og unødvendig med fire navn... Jeg kommer ikke til å ta samboeren sitt etternavn når vi gifter oss, men han har snakket litt om at han kanskje vil ta mitt. Spennende å se hva vi ender opp med...

Våre har hvert vårt etternavn. Storebror har (ene) mitt, storesøster har hans. Vi har begge verna etternavn. Hva hun her får vet jeg ikke ennå, vi har ikke snakket om det.

Litt uvanlige guttenavn jeg liker er bl.a:
Tancred, Tristan, Nathaniel, Gabriel, Benedikt, Bendik, Aron, Ingmar, Tarald, Edvin, Simen og Eivind.

Selv synes jeg det er gøy å sjekke slektstavler noen generasjoner bakover. Finnes ofte fine navn der. Tok i voksen alder min tippoldemors mellomnavn til eget mellomnavn, og er den eneste i landet med dette navnet per i dag.

Jeg har lyst å gi lille mitt etternavn, ihvertfall siden det er en gutt. Jeg har to søstre og ingen søskenbarn på pappa sin side så navnet dør jo ut om ingen viderfører det, Kjære derimot har 4 brødre + en hel haug med søskenbarn men han er litt gammeldags av seg og vil ikke at mitt skal være etternavn og hannes mellomnavn og det høres vel kanskje best ut med hannes sist så får jeg heller overtale lille til å bruke mitt navn når han vokser opp, hehee neida (kanskje...).

Vi har et navn vi mer eller mindre kaller lille, det kommer ikke helt naturlig men det er det navnet vi står på men jeg vil helst ha flere navn sånn i tilfelle lille ikke passer det navnet, får håpe jeg bare trenger å se på han også kommer navnet automatisk. :rolleyes:

Våre to etternavn vil bli veldig lange sammen, så guttevalpen får nok far sitt. Det gjør meg ingenting Når vi gifter oss kommer jeg til å ta gubbens navn som etternavn, rett og slett fordi jeg synes det er kjekt at vi har det samme, men jeg beholder nok mitt eget som mellomnavn i og med at vi bare er to små slekter som har det :)

Syns guttenavn er utrolig mye enklere å velge enn jentenavn :P

Personlig liker jeg:
Alexander, Leander, Aaron, Tobias, Kim - Andre, Jonas, Liam og Elias :)

Back
Topp