Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke andre råd enn å bare si konsekvent nei og ta han bort?
Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
Hadde det samme med lille og det gikk over etter en stund. Måtte bare si nei og at det var vondt hver gang. Han bet når han ble glad eller overoppspilt, ikke når han var sint så var nok et følelsesutløp av noe slag. smør deg med tålmodighet, og vær flink å forklare når du sier nei. Det går over i allefall! Min hadde og har ikke noe språkproblemer, så hadde ikke noe med det å gjøre hos oss.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Her gjør min minste dette også, men ble litt bedre da jeg begynte å se tegnene på at nå ville han bite, da tok jeg tak i armen hans slik at han bet seg selv og ikke meg.
Etterhvert ble han så sint så han begynte å ta tak i sin egen arm.
Tror det gjorde vondt, for nå biter han sjeldentMin gutt bet fra han var veldig, veldig liten og vi nådde en sånn topp rundt 18 måneder alder.
Sent from my iPhone using BV Forum
Kan hjelpe å bite tilbake, bare for å vise at det er ubehagelig/vondt.
Biter du barnet ditt tilbake? :-O I alle dager..Kan hjelpe å bite tilbake, bare for å vise at det er ubehagelig/vondt.
Å bita tillbacks hjelper ikkje. Men tar han bort han när han biter oss. Så kommer han tillbacks å prövar på nytt.Å bite tilbaake , gjør man bare ikke. Skal det være greit for voksne å bite, men ikke barna?
Jeg vill bare tatt han bort når han biter.
Oki får pröva å ge hans egen hand/ arm när han ska bita. Vanskligt detta asså
Det trenger ikke å være et språkproblem i den forstand at språket er unormalt sent utviklet, det kan være , men det kan også være at barnet ikke har flere ord ennå pga alderen (altså at barnet språklig er aldersadekvat). I denne alderen er det ganske vanlig med biting nettopp pga er lite utviklet språk (pga alder ). Er man på en småbarnsavd og observerer en periode vil man se mange som har tendensen blant en viss aldersgruppe. Alderen synes jeg passer godt til denne gruppen barn. (+- 2 år). De som har språklige utfordringer vil man kunne se bite også når de er noe eldre. Uavhengig av om det dreier seg om unaturlig lite språk eller lite språk pga alder er det viktig å snakke med og forsøke å forstå hva barnet kommuniserer . Når barnet biter når det er oppspilt er det jo en måte å kommunisere en følelse på. I en barnehagesetting er det veldig utfordrende å finne balanse mellom å sette grenser for å beskyttet barnet og de andre barna og det å ha et positivt fokus med utgangspunkt i at det er en naturlig del av utviklingen for noen barn. De gjør det sjelden ondsinnet .
Mamma til storebror og lillesøster
<3