Gutten biter oss.

aaaargh at ikke det er mulig å redigere!!

Vel, uansett, et barn som er så lite forstår gjerne ikke det på samme måte, så ved å si høyt AUUU og fjerne barnet fra seg, feks sitte det rett oppi en lekegrind og overse det et minutt eller to, kan kanskje hjelpe.

Vår biter ikke da men han slår veldig!! Han er 1,5 år.. Vi må bare være konsekvense med å si nei og at det gjør vondt og fjerne han fra situasjonen.. blir jo helt gal fordi vi må gjøre det hele dagen.. men vi må bare fortsettte!
Ser at vår gutt er frustrert pga språket, han sier ingenting enda..
Bare stå på deres!!

Dere som biter barna deres , slår dere de også? Når de slår dere? Jeg hadde fortsatt å si nei, prøve å lese tegnene og smurt meg med tålmodighet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dere som biter barna deres , slår dere de også? Når de slår dere? Jeg hadde fortsatt å si nei, prøve å lese tegnene og smurt meg med tålmodighet.

Ja man kan jo lure..

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Er ikke snakk om å bite hardt, er snakk om å gi barnet forståelse for at det faktisk gjør vondt. Jeg mener virkelig ikke at det er riktig å utøve vold mot barn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er ikke snakk om å bite hardt, er snakk om å gi barnet forståelse for at det faktisk gjør vondt. Jeg mener virkelig ikke at det er riktig å utøve vold mot barn.

Så man skal bite til det gjør vondt, men ikke hardt? Beklager, men ser ikke helt forskjellen her.

Kan hjelpe å bite tilbake, bare for å vise at det er ubehagelig/vondt.

hmm, hva lærer du barnet da da? :p
Man skal kunne prate med barna sine, gi dem timeout, trekke dem unna.. men fysisk straff er NEINEI!

All form for fysisk straff er ulovlig i Norge. Selv knipsing på fingre! Man skal ikke gjøre noe fysisk eller psykisk vondt mot barna, av Mange ulike grunner. Uansett hvor "uskyldig" det kan virke. Er en grunn til at det ikke er lov! HUFF sier jeg bare...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg var fæl til å bite som liten. Jeg var vel og merke 4.
Mamma og de prøvde alt, men de jeg begynte å bite lillesøsteren min fikk mamma nok og beit meg tilbake. Jeg hyyyyylte, og gjorde det aldri igjen :p Måtte lære meg at detr vondt, faktisk.

Faktiskt så e det min redsla, han ska få en lila syster i juli. E så redd att han fortsetter å bita då og. E redd att eg må gå å passa han så han ikkje biter henne. Hoppad detta går över snarast

Vår biter ikke da men han slår veldig!! Han er 1,5 år.. Vi må bare være konsekvense med å si nei og at det gjør vondt og fjerne han fra situasjonen.. blir jo helt gal fordi vi må gjøre det hele dagen.. men vi må bare fortsettte!
Ser at vår gutt er frustrert pga språket, han sier ingenting enda..
Bare stå på deres!!

Ja må väl bara stå på enda mer å vara streng me han.

Vår gutt har også hatt perioder der han biter. Vi sier konsekvent nei, tar ham bort/ned og snakker med ham om det. Han er nå to år.

Ta han vekk uten å si noe som helst, på den måten får han ikke noe sørlig oppmerksomhet ved å bite. Vær heller veldig flink til å gi oppmerksomhet når han gjør noe bra, leker seg osv..husk at han er veldig liten enda. Men for all del : bit nå ikke barnet ditt tilbake, det er forkastelig

Takk för tips me må väl bara vara enny strengare mot han . Ja han e liten enda.

Det som hjalp her da lillemor bet (og kløp og klorte) var å sette henne ned tvert og snu seg bort. Vi sa ingenting, ga ingen annen reaksjon enn å faktisk fjerne hennes muligheter for å bite. Det var kjempeeffektivt! Vi prøve lenge å si nei, og å ta henne vekk om hun gjorde det igjen. Funket ikke. Men direkte konsekvens hjalp kjempebra. Biter du så vil jeg ikke gi deg oppmerksomhet.

Syns dokke de hjelper å Snakka till han? Förstår han det då?

Ja, han forstår godt hva vi sier og mener(selv om hans eget språk ikke er så godt enda). Så han biter kanskje to ganger på hver av oss, slik at han får høre fra begge at vi faktisk mener det samme om det, så tar det lang tid før han prøver seg igjen.

Ja, han forstår godt hva vi sier og mener(selv om hans eget språk ikke er så godt enda). Så han biter kanskje to ganger på hver av oss, slik at han får høre fra begge at vi faktisk mener det samme om det, så tar det lang tid før han prøver seg igjen.

Oki flott att de fungerer bra för er.

Det som hjalp her da lillemor bet (og kløp og klorte) var å sette henne ned tvert og snu seg bort. Vi sa ingenting, ga ingen annen reaksjon enn å faktisk fjerne hennes muligheter for å bite. Det var kjempeeffektivt! Vi prøve lenge å si nei, og å ta henne vekk om hun gjorde det igjen. Funket ikke. Men direkte konsekvens hjalp kjempebra. Biter du så vil jeg ikke gi deg oppmerksomhet.

Oki tror me får pröva på det att me bara tar han vekk utan å si noet spm helst. Får hoppas de fungerar her og :-)

Kjempeforslag å bite tilbake!! WTF?

Det er en fase og det går over, i mellomtiden må du prøve å lese ham. I hvilke sammenhenger biter han? kan du klare å avverge/avlede? Ta ham vekk og overse ham når han biter.

Først og fremst blir jeg en smule rystet av å lese om forslag om å bite tilbake, og enda mer rystet over at det blir fortalt at det allerede har blitt gjort...

Lillebror her er 1,6 år og snakker ikke i det hele tatt enda. Lager litt lyder bare. Og selvom det ikke er snakk om språkvansker merker vi at han begynner å bli frustrert over at han ikke alltid klarer å gjøre seg forstått.
Han biter ikke så mye, men slår og kaster ting fra seg.
Her hjelper det hvertfall å si til han at han ikke kan kaste/ slå, men at han heller må være god med oss og vise oss hva han vil. Å vise barna et alternativ (stryke på armen, gi en kos osv) kan hjelpe dem med å forstå hvordan man heller skal behandle de rundt seg.

Først og fremst blir jeg en smule rystet av å lese om forslag om å bite tilbake, og enda mer rystet over at det blir fortalt at det allerede har blitt gjort...

Akutat dom her setningen över vill eg kommentera...
DE E IKKJE ME SOM FÖRÄLDRER SOM HAR BITIT HAN. Hade besök av en vennina me sin datter sönnen min bet henne på armen. Jentan snudde seg sakta igjen å bet han tillbaka.
Min gutt grät der å då. Men efter en stund så prövde han bita henne igjen.

Back
Topp