Guttemammas dagbok

guttemamma5

Glad i forumet
HEI! Gjør jeg dette riktig - prøver å lage dagbok?! :hilarious:

Etter en stund på forumet, og 3 SA på under 2 år, tenkte jeg det kunne vært greit med egen dagbok. Bare for å lufte litt tanker :Heartblue

Jeg er mamma til 5 gutter. 5 ishockey gutter :Heartblue Jeg skjønner ikke alltid HVORFOR, og hvordan - men jeg digger alt som har med de guttene å gjøre!
Det er MYE testosteron i huset. Det ligger hockeykøller og pucker OVERALT, og senest i dag ble det hengt opp en Connor Bedard ishockey drakt på veggen i stua - den passer ALDELES ikke inn der! En rød og orange drakt på den fine beige veggen min :knegg:Jeg kan bli sint, frustrert, trøtt og sliten - men jeg DIGGER det! Jeg er så stolt hockey mamma at det noen ganger er litt flaut!

Også har jeg en mann som av og til føles ut som en hockey gutt nummer 6. Han er så klart trener for gutta - og det var han som hang opp hockey drakten på stua :cool:

Når det er sagt - jeg er gravid igjen! Jeg er 7+2 i dag - og denne gangen kjenner jeg meg rolig, avslappet - og har 100% troa på at denne lille skapningen klorer seg fast!

Og til tross for at jeg elsker ishockey-gutta mine..... jeg lyver om jeg sier at jeg ikke håper på en jente! Jeg ønsker meg virkelig en jente :Heartred

Jeg har derfor bestemt at vi IKKE skal vite skjønnet på ultralyd denne gangen. Jeg vet det er forferdelig å si høyt - men jeg TROR jeg blir litt skuffet om de sier det er en gutt. Og den følelsen vil jeg ikke ha!
Jeg vil heller vente til fødselen - da vet jeg at jeg blir overlykkelig uansett skjønn! :Heartred:Heartblue

Håper ikke jeg blir dømt ned og under for å skrive dette :Heartred

Nå skal jeg avgårde på første legetime! :Heartred

Så spennende å få følge deg i dagboken din! Tøft gjort å ikke vite kjønn, hadde jeg aldri greid :hilarious: Men skjønner tankegangen.

Masse lykke til hos legen:Heartred

Så gøy med dagbok! Gleder meg til å følge deg :love7

Kult med ishockey gutta! Du har nesten et helt lag selv :hilarious:❤️

Skjønner godt du ønsker deg jente denne gang, og det synes jeg er lov. Vi alle vet jo at vi blir glade uansett kjønn, men det er lov med ett ønske ❤️
Jeg har en av hver, ønsker en av hver igjen men vi skal bare ha en siste nå, krise :hilarious: jeg skal heller ikke vite denne gang, det blir veldig spennende! Men først må jeg bli gravid :smiley-angelic006

Så gøy med dagbok! Gleder meg til å følge deg :love7

Kult med ishockey gutta! Du har nesten et helt lag selv :hilarious:❤️

Skjønner godt du ønsker deg jente denne gang, og det synes jeg er lov. Vi alle vet jo at vi blir glade uansett kjønn, men det er lov med ett ønske ❤️
Jeg har en av hver, ønsker en av hver igjen men vi skal bare ha en siste nå, krise :hilarious: jeg skal heller ikke vite denne gang, det blir veldig spennende! Men først må jeg bli gravid :smiley-angelic006
Haha, det er det mannen ønsker seg - et helt eget hockeylag. Bare syns de spiller i ulike klasser :hilarious:

Så heldig med en av hver! Det er liksom noe med å få oppleve begge deler! :Heartred
Men altså, jeg er veldig forberedt på gutt! Mannen suger hardt på å lage jenter! :knegg:

Nå heier jeg på deg!! Nå er det din tur snart!
Tenk at snille, gode mennesker - med er sterkt ønske om barn - skal slite med å faktisk bli gravid! Urettferdig!
Men du er der snart :Heartred

Haha, det er det mannen ønsker seg - et helt eget hockeylag. Bare syns de spiller i ulike klasser :hilarious:

Så heldig med en av hver! Det er liksom noe med å få oppleve begge deler! :Heartred
Men altså, jeg er veldig forberedt på gutt! Mannen suger hardt på å lage jenter! :knegg:

Nå heier jeg på deg!! Nå er det din tur snart!
Tenk at snille, gode mennesker - med er sterkt ønske om barn - skal slite med å faktisk bli gravid! Urettferdig!
Men du er der snart :Heartred
Haha det må jeg si :hilarious: meeen, så ser du disse filmene hvor de har 6 gutter og nr 7 kom jenta, så det kan faktisk skje! Det blir så spennende :woot:

Tuuusen takk, gode deg❤️ ja, dette med baby er veldig urettferdig! Mennesker som ikke er i stand til å ta seg av en baby blir gravid på en one night stand, men de som har alt klart og virkelig ønsker baby må prøve og slite over lenger tid. De 2 jeg har satt på første pp, så vi KAN få det til :hilarious: håper det skjer nå❤️

Der var du ❤️ håper du har det bra ❤️ å klarer du virkelig å ikke vite kjønnet?? :hilarious:

Der var du ❤️ håper du har det bra ❤️ å klarer du virkelig å ikke vite kjønnet?? :hilarious:
Der er du :Heartbigred nyter du barseltiden? Er alt bra med dere?
Jeg har det bra, med unntak av omgangssyke OG covid siste ukene! Jeg er så lei!!!!

Haha.. jeg TROR jeg skal klare å la være å vite skjønnet, men mannen er dypt uenig!
«Jeg må vite hvilken hockey kølle jeg skal kjøpe» :shifty:

Men vi får se. Det er lenge til OUL! :hilarious:

Uke 9!

Ukene sirkler seg fremover. Med både omgangssyke og covid, så går virkelig ikke dagene fremover!
Og gutta i hus driter langveis i om mamma er syk :hilarious:

Gravid symptomer er det lite av. Tror jeg! Mulig de blir gjemt bak sykdom. Det eneste jeg kjenner er at jeg er trøtt + at taskane er blitt litt ømme! :shy:

Jeg er faktisk ikke sur heller. Tror jeg! Mannen gjør som alltid - holder litt avstand! Godt opplært med god erfaring!

Fått time til tidlig UL 16.januar! Gleder meg :Heartred

Så gøy! Har selv 4 barn og prøver på nr. 5 nå, 3 gutter og ei jente fra før. Vi har kun visst kjønn på tredjemann. Å ikke vite kjønn er så magisk, det er så spennende å lure! Masse lykke til :Heartred

Så gøy! Har selv 4 barn og prøver på nr. 5 nå, 3 gutter og ei jente fra før. Vi har kun visst kjønn på tredjemann. Å ikke vite kjønn er så magisk, det er så spennende å lure! Masse lykke til :Heartred
Godt å høre at man kan skvise inn en høne i haneflokken også :Heartred

Vi har visst skjønn på alle 5 gutta, så jeg har litt lyst å prøve å ikke vite. Superspennende!
Men jeg får se om jeg klarer :hilarious:

Der er du :Heartbigred nyter du barseltiden? Er alt bra med dere?
Jeg har det bra, med unntak av omgangssyke OG covid siste ukene! Jeg er så lei!!!!

Haha.. jeg TROR jeg skal klare å la være å vite skjønnet, men mannen er dypt uenig!
«Jeg må vite hvilken hockey kølle jeg skal kjøpe» :shifty:

Men vi får se. Det er lenge til OUL! :hilarious:
Haha. Jeg hadde aldri i verden klart det :) ❤️ du er rå om du klarer det :)

Stakkars dere :( er alle sjuke også eller?? Masse god bedring ❤️ venter på sjukdom jeg også. Håper vi slipper denne julen da vi var sjuke å fikk ikke feiret jul i fjor.

Her går det bra. Sover og spiser for det meste ;) ikke så mye våkentid ennå. Men når hun er våken så er hun veldig klar. Så absolutt en sosial jente :) får god kontakt allerede kun 3 uker i morgen ;) ❤️❤️

Har du vært på TUL??

Haha. Jeg hadde aldri i verden klart det :) ❤️ du er rå om du klarer det :)

Stakkars dere :( er alle sjuke også eller?? Masse god bedring ❤️ venter på sjukdom jeg også. Håper vi slipper denne julen da vi var sjuke å fikk ikke feiret jul i fjor.

Her går det bra. Sover og spiser for det meste ;) ikke så mye våkentid ennå. Men når hun er våken så er hun veldig klar. Så absolutt en sosial jente :) får god kontakt allerede kun 3 uker i morgen ;) ❤️❤️

Har du vært på TUL??
Nei, det er bare jeg og mannen som er syk! Og det er jo egentlig helt krise :hilarious: Heldigvis har vi besteforeldre i nærheten som har tatt over hockeyen siste dagene !

Gud som jeg gleder meg til disse ukene du har nå. Sove, spise, se på, kose… også går det så inderlig fort :shy:

Jeg skal på TUL 16.januar. Sånn ca 10år til :shifty:
Den dagen skal vi fortelle det til gutta!
Senest i går sa minstemann at han ønsker å børe storebror :hilarious:

Nei, det er bare jeg og mannen som er syk! Og det er jo egentlig helt krise :hilarious: Heldigvis har vi besteforeldre i nærheten som har tatt over hockeyen siste dagene !

Gud som jeg gleder meg til disse ukene du har nå. Sove, spise, se på, kose… også går det så inderlig fort :shy:

Jeg skal på TUL 16.januar. Sånn ca 10år til :shifty:
Den dagen skal vi fortelle det til gutta!
Senest i går sa minstemann at han ønsker å børe storebror :hilarious:
Han vil ha en lillebror ja!! Hvor gammel er minsten da??

Ja er ikke så harmonisk å bare sove spise å se på skal jeg si deg:p storesøster er i den beste 3 årsalderen så ja!! Du kan jo tenke deg hvordan vi har det om dagen;) heldigvis er hun i bhg ❤️❤️ hehe.

TUL overstått!
Jeg har gjort dette 5 ganger før - men FY søren så heftig dette er! Jeg gror et frisk og raskt menneske i magen!
Føler meg powerful - og ser ned på mannen som bare har bidratt med et par jokk :hilarious:

Vi ble satt frem et par dager, så i dag er jeg uke 15! Deilig !

Jeg gav beskjed om at vi ikke ville vite kjønn. Fikk beskjed om at det fullt mulig er for tidlig og se også.
Men jeg tok meg selv i å lete etter den lille tisseluren. Og jeg fant ingen tisselur. Og begynte da så klart å håpe på en jente :hilarious:

Formen er nydelig! Jeg er i full jobb, klar for å begynne å trene igjen, og endelig (!!!!!!) nok energi til å være skikkelig hockeymamma igjen :Heartred

...bidratt med et par jokk. Hahaha :laughing001

Du, uke 15 allerede, hva skjedde der?? Gratulerer så mye med frisk baby i magen ❤️❤️ håper du får jenta de denne gang :love017

Så deilig å være i så god form, nyt det :D

Jøsses. Ja ser nok ut som en jente på nuben der ja❤️ tenk om ❤️ hærlig gratulerer med vel overstått TUL ❤️❤️

Nå sitter jeg og lurer på hvorfor jeg ikke har fått tildelt time for ordinær ultralyd!
Når får man dette? (Mange år siden sist, så jeg har glemt regla) :hilarious:

Bestiller man dette selv?
Jeg er i uke 18 nå, bør vel snart få en time?

Nå sitter jeg og lurer på hvorfor jeg ikke har fått tildelt time for ordinær ultralyd!
Når får man dette? (Mange år siden sist, så jeg har glemt regla) :hilarious:

Bestiller man dette selv?
Jeg er i uke 18 nå, bør vel snart få en time?

Må få lege eller jordmor til å henvise til ultralyd, den er mellom uke 18-20!
Har du ikke hatt otul? Trodde de fleste fikk automatisk oul dato etter otul :p

Jeg ble henvist av legen med en gang jeg ble gravid. Da fikk jeg time raskt til NIPT test og tidlig ul i uke 12 og ordinær i uke 18. du har vel hatt NIPT testen?? Den skal tas mellom 11 og 13. for du er vel like gammal som meg? :p over. 35??

Back
Topp