Guttemage eller jentemage?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Guttemagene er visst spisse mens jentemagene legger seg mer rundt, ettersom jeg har skjønt. Vet ikke om det er noe i det, men slik er myten.

Hva har du?

Og hva har jeg? ;) Jeg vet ikke kjønnet. Har fått høre at jeg har guttemage av en kollega. ;)

ImageUploadedByBV Forum1425158954.500757.jpg
 
Jeg har egentlig ikke trua på sånne "kjerringmyter":p men har selv blitt et levende bevis. Spiss mage som ikke har lagt seg noe utover på sidene, med guttebaby inni:D
 
Jeg har spiss mage nå og hadde det forrige gang også..jente begge ganger ;) så har ikke mye troa på det. Gikk gravid ilag med en kollega forrige gang og hun hadde rund mage å venta gutt.. :p
 
Jeg har prikk lik mage som forrige gang (bare litt større), sist hadde jeg jente, nå venter jeg gutt.
Magen min er ganske rund :)
 
jeg har helt spiss mage, ser ikke bakfra at jeg har lagt på meg og venter gutt :p
ene søstra mi har våde gutt og jente, så stoor forskjell på magen hennes npr hu venta gutt ifht jente.. men spørs vel kanskje litt hvordan man var før også? evt at noen familier har det sånn og andre ikke.. jeg vet ikke - men jeg har litt trua på at det er noe sannhet i det :)
 
Kusinen til min mann har masse teorier om dette, og hun hadde nok og sagt at du har gutte-mage ;-)

Jeg venter jente og har stor, rund mage, slik du beskriver at jente-mager ser ut i følge myten.
 
Har ganske rund mage synes jeg selv, men har ikke lagt seg så mye på sidene.. venter gutt..
 

Vedlegg

  • 1425185459026.jpg
    1425185459026.jpg
    33,6 KB · Visninger: 56
På meg stemmer det, har hatt to forskjellige mager ( og to vidt forskjellig svangerskap)
Når jeg ventet gutt hadde jeg den tyyyypiske guttemagen og la ikke stort på meg. Denne gang har jeg en mer en 'rundere' mage, svært ulike; noe alle sier samt lagt på meg mer enn sist gang ..
 
Hadde typisk jente-mage med første,fikk jente. Har typisk gutte-mage nå og venter også jente :p
 
Venter jente og har fått skikkelig jente mage i forhold til beskrivelsen.
 
Jeg har typisk guttemage, men vet ikke kjønnet så får se hva det blir :)
 
Spiss mage med forrige, som var gutt og nå enda spissere med jente! Bakfra kan du ikke se at jeg er gravid :)
 
Jeg har trodd på det greia helt til jeg ble gravid selv med jenta. Har ganske lik mage som jeg hadde med gutten. Synes ikke bakfra og er skikkelig kulemage. Synes den henger litt mer, men kan forklares med at jenta ligger i hodeleie mens gutten min lå i sete, samt noen ekstra kilo som gjør magen til litt hengemage.
 
Dette er tredje gangen jeg har spiss mage, og dette blir tredje jenta;) så vet ikke helt om det stemmer jeg ;)
 
Dette er jo en myte;) har selv bare gutter, men jeg tenker at formen på magen har jo med hvor mye man legger på seg, hvor bredt bekken og hvor lang i ryggen mor er og hvordan leie babyen ligger i. 3,5 kg baby er vel 3,5 kg baby, eller?
 
Så irriterende at man ikke kan stole på noe som helst! :p
Får bare smøre meg med tålmodighet. Med tredjemann SKAL jeg vite kjønn.
 
Dette er jo en myte;) har selv bare gutter, men jeg tenker at formen på magen har jo med hvor mye man legger på seg, hvor bredt bekken og hvor lang i ryggen mor er og hvordan leie babyen ligger i. 3,5 kg baby er vel 3,5 kg baby, eller?

Sikkert. :p Med vesla la jeg på meg mer på midjen og hoftene, men ikke denne gangen. Min søster er veldig ærlig, og hun sa jeg ikke har lagt på meg på samme måte. ;)
 
Du har guttemage kan det se ut som :)
Jeg tror på myten, for den stemmer med meg, min søster og min mor ;)
 
Det synes ikke at jeg er gravid bakfra og magen er ganske definert foran-ganske lik som på bildet av deg vil jeg si. Jeg venter gutt. Var gravid med jente sist og magen var helt lik da, så jeg har ingen tro på det..

Mamma fikk også høre at hun hadde en typisk guttemage da hun var svanger med meg, så jeg har ihvertfall sluttet å tro på det..

Ifølge det kinesiske fødselkartet skulle jeg ha ventet en jente nå også. Typiske cravings har heller ikke vist seg å stemme..
 
Back
Topp