Ut ifra hcg vil jeg tro det er gutt![]()
Her er det åpenbart noe nytt å lære! Hvordan henger det sammen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ut ifra hcg vil jeg tro det er gutt![]()
LavSpennende! Har du høy eller lav hcg?![]()

Det er jo ikke eksakt vitenskap, men ofte vil jentebarn gi høyere hcg enn gutt. Om det er jente+jente er det som oftest dobbel hcg i forhold til gutt+jente, dersom flerlinger.Hvordan kan man vite sånt ut i fra hcg?![]()
Det kan forekomme variasjer, der et svangerskap med gutt også vil ha høy hcg, men som oftest blir det gutt dersom det er lav hcg. I tvillingsvangerskap der det er jente+jente er hcg som oftest dobbelt så høyt som ved je te+gutt, og ennå høyere enn ved gutt+gutt.Her er det åpenbart noe nytt å lære! Hvordan henger det sammen?
Samme her, gitt opp håpet om jenteHar en gutt fra før og det er nesten kun gutter i hele slekta til både meg og mannen. Sååå tipper det blir gutt nå og![]()

Det kan forekomme variasjer, der et svangerskap med gutt også vil ha høy hcg, men som oftest blir det gutt dersom det er lav hcg. I tvillingsvangerskap der det er jente+jente er hcg som oftest dobbelt så høyt som ved je te+gutt, og ennå høyere enn ved gutt+gutt.
Sakset fra https://forskning.no/hormoner-unive...an-avslore-svangerskapskomplikasjoner/1069185
"...påvist høyere innhold av hCG enn hos guttefostre. Selv om kjønnet er bestemt av kromosomer allerede ved sammensmeltningen av sædcelle og eggcelle, er det med andre ord hCG-hormonet som i en tidlig fase gjør resten av arbeidet og bidrar til at vi utvikler oss som gutter og jenter, sier Steier."