Gutt eller jente

Her er det åpenbart noe nytt å lære! Hvordan henger det sammen?
Det kan forekomme variasjer, der et svangerskap med gutt også vil ha høy hcg, men som oftest blir det gutt dersom det er lav hcg. I tvillingsvangerskap der det er jente+jente er hcg som oftest dobbelt så høyt som ved je te+gutt, og ennå høyere enn ved gutt+gutt.

Sakset fra https://forskning.no/hormoner-unive...an-avslore-svangerskapskomplikasjoner/1069185

"...påvist høyere innhold av hCG enn hos guttefostre. Selv om kjønnet er bestemt av kromosomer allerede ved sammensmeltningen av sædcelle og eggcelle, er det med andre ord hCG-hormonet som i en tidlig fase gjør resten av arbeidet og bidrar til at vi utvikler oss som gutter og jenter, sier Steier."

Føler absolutt ingenting og det gjorde jeg ikke forrige gang heller :hilarious: Men har en gutt fra før og har alltid tenkt at jeg kom til å bli guttemamma så får sikkert en liten tass til:love017

Tror det blir en liten jente til, men begge deler er veldig velkommen! Hadde gjerne tatt tvillinger ❤️

Jeg tror det er gutt, men håper mest på jente selv om begge deler er veldig ønsket❤️ kunne jeg bestemt selv, så skulle jeg ønske det var tvillinger:D

Har en gutt fra før og det er nesten kun gutter i hele slekta til både meg og mannen. Sååå tipper det blir gutt nå og:wacky:

Sist var jeg såå sikker på at det skulle bli gutt, men i magen lå ei lita jente ❤️ Denne gangen har jeg null feeling på det enda :hilarious: vært veldig praktisk med ei jente mtp alt vi har fra før :p

Alle trodde det ble jente sist, mens jeg trodde gutt. Og ut kom det en gutt :D Denne gangen tror de som vet det at det blir en gutt til, mens jeg er sikker på jente.. haha!

Det kan forekomme variasjer, der et svangerskap med gutt også vil ha høy hcg, men som oftest blir det gutt dersom det er lav hcg. I tvillingsvangerskap der det er jente+jente er hcg som oftest dobbelt så høyt som ved je te+gutt, og ennå høyere enn ved gutt+gutt.

Sakset fra https://forskning.no/hormoner-unive...an-avslore-svangerskapskomplikasjoner/1069185

"...påvist høyere innhold av hCG enn hos guttefostre. Selv om kjønnet er bestemt av kromosomer allerede ved sammensmeltningen av sædcelle og eggcelle, er det med andre ord hCG-hormonet som i en tidlig fase gjør resten av arbeidet og bidrar til at vi utvikler oss som gutter og jenter, sier Steier."

Spennende! Takk for godt svar :)

Jeg er så sinnsykt kvalm nå at jeg tror det er jente. Jeg hadde også høy hcg på tidligere målinger. Var veldig kvalm med første også, det var jente.

Av hensyn til kroppen min vil jeg helst ha bare en baby i magen, men siden jeg er så dårlig nå og husker hvorfor jeg tenkte å bare ha ett barn forrige gang jeg er gravid hadde det vært fint med tvillinger. Da hadde jeg fått tre barn, som jeg ønsker, men bare to svangerskap :p

Både jeg og sambo er overbevist om at det blir en jente, aner ikke hvorfor, men:schocked028

Tenkte først at det var gutt. Men har egentlig ingen følelse på det ennå. Mest pga lite symptomer. Har liksom ingenting å gå etter ennå. Og vet ikke nøyaktig når el var. Vi hadde bare sex 2 ganger :p

Har tre jenter fra før, så noe annet enn jente er litt fjernt for meg :hilarious: Han håper på gutt, men vi blir selvsagt veldig glad uansett hvilket kjønn som bor der inne :)

Har ingen anelse! Har en gutt fra før og alltid tenkt at jeg vil ha en av hver... men nå har jeg begynt å tenke at det kanskje er guttemamma jeg skal bli? Og av en eller annen grunn er det guttenavn jeg driver og funderer på. Så kanskje underbevisstheten min tror det blir en gutt :hilarious:

Back
Topp