Gutt eller jente?

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Er jo så mange kjerringråd der ute om hvilket kjønn som gjemmer seg der inne, så tenkte deg kunne vært morsomt å ha tråd med symptomer og magefølelse om det er en gutt eller jente som gjemmer seg der inne så kan vi oppdatere siden når vi vet [emoji170][emoji173]️

Jeg har for det meste lyst på frukt, og gjerne noe syrlig som tyder på jente. Men når det er middagstid så hiver jeg innpå med grønnsaker med salt på, som tyder på gutt [emoji85]
Jeg er ikke kvalm men har ikke særlig matlyst, så vet ikke helt hva det tyder på!
Jeg har også veldig uren hud som skal tyde på jente.
Var akkurat likedan forrige svangerskap og da fikk vi en jente, men magefølelsen min sier at det gjemmer seg en gutt der inne [emoji170]


Hva sier deres symptomer og magefølelse om hvem som gjemmer seg der inne? [emoji4]
 
Last edited:
Jeg aner ikke!
Jeg venter jo to, så kan være så mye forskjellig inni der, en av hver eller to av to :hilarious:

Jeg er kvalm, men spyr ikke.
Mister mye hår og har kviser på haken, bryst og rygg.
Elsker å spise frukt, men også fet mat.
Veldig oppblåst :shifty:

Aner ikke hva de symptomene kan bety :hilarious:
 
Jeg har ingenting ide i det heletatt. Blir spennende å se om jeg får en ide senere. I dag har jeg ingen symptomer så vet ikke [emoji23]
Sist hadde jeg en følelse på gutt og fikk gutt. Denne gangen aner jeg ikke også er det som Gullfisk også to!
 
Vi er en kjempestor familie, men med svært få gutter i forhold til jenter. Det skal jo være 50% sjanse, men alle tøyser om at "det sikkert blir ei jente da vi er xxxx-familien" hvis noen er gravide... Jeg tipper også selvfølgelig på jente[emoji6] Frister å ikke få vite kjønnet på skanning da det blir litt mer spennende ved fødsel...[emoji4]
 
Jeg hadde magefølelse på jente sist. Fikk vite på oul at det var gutt, som stemte. Nå har jeg egentlig ikke noen magefølelse, men tror mest på gutt pga sex ift eggløsning og at så langt virker svangerskapet ganske likt som sist.
 
Første gang hadde jeg ingen følelse på hva det kunne være, forrige gang var jeg sikker på at det var gutt (og hadde rett). Denne gangen er jeg sikker på at det er jente, og svangerskapet til nå er fryktelig likt det første :) Blir spennende å se!
 
Har sterk magefølelse på at det er gutt.

Har lyst på surt godteri og saltstenger.
Ømme pupper og de har vokst endel...dies vel at om h.pupp er større enn v. Da blir det gutt;)
Konstant trøtt og sliten.
 
Jeg har noenlunde samme symptomer som med de to første og jeg har en av hvert kjønn. Med datteren min hadde jeg cravings etter yoghurt og kalde pærer fra kjøleskapet. Med sønnen min appelsinjuice. Ingen cravings kom før etter uke 12, fordi jeg var for kvalmen før det. Samme nå.

Når jeg skulle ha datteren min var magefølelsen så sterk på at det var jente at jeg handlet kjoler til henne før ultralyd. :)

Med sønnen min var jeg 100 % sikker på at det var gutt, men handlet ikke før ultralyd.

Denne gangen sier magefølelsen min jente. Så er det feil, blir det første gang, men vet mange andre tar feil av magefølelsen, så stoler ikke 100% på magefølelsen lengre. :)
 
Jeg har en svak følelse på gutt, men samboeren er overbevist om at det blir jente!
Jeg har dog uvanlig stor lyst på salt mat og kjøtt til meg og være og sjokolade som jeg elsker frister ikke, så det tyder vel kanskje i retning gutt :)
I følge denne testen: http://www.babyverden.no/Quiz/Venter-du-gutt-eller-jente-Ta-testen/ er det like stor sjanse for begge deler på nåværende tidspunkt, så får vel bare vente å se da ;)
 
Jeg har en svak følelse på gutt, men samboeren er overbevist om at det blir jente!
Jeg har dog uvanlig stor lyst på salt mat og kjøtt til meg og være og sjokolade som jeg elsker frister ikke, så det tyder vel kanskje i retning gutt :)
I følge denne testen: http://www.babyverden.no/Quiz/Venter-du-gutt-eller-jente-Ta-testen/ er det like stor sjanse for begge deler på nåværende tidspunkt, så får vel bare vente å se da ;)
Hihi, tok testen for gøy... Kunne ikke dy meg... Gutt![emoji1]
 
Tok testen som viste gutt. Har cravings på sure og salte ting særlig lakris. Har en veldig sterk følelse på to gutter [emoji170][emoji170] Alternativ to er en gutt og en jente [emoji170][emoji178] To jenter er jeg 99,9% sikker på at det ikke blir [emoji23]
 
Sist var jeg sikker på at det var jente, men var gutt.

Igjen har jeg omtalt den der inne som jente, er vel klart tegn på at det blir en gutt til ? ;)
Mao, jeg tror det blir gutt ^^
 
Jeg har har magefølelse på gutt. Kvalmen er litt mildere denne gangen, enn når jeg var gravid med datteren min. Har hørt at sterk kvalme tyder på jente[emoji4]
 
Jeg fikk gutt på testen (tar akkurat den med en klype salt), har guttefølelse og mannen min er skråsikker på at det blir en gutt tul i familien [emoji4] jeg har dog lyst på søte ting som bla. Pink lady epler og er kvalm denne gang ;) Blir uansett spennende! [emoji1]
 
Hos meg sa testen jente på tross av magefølelsen min om at det er en gutt [emoji85]
Er så spent på å se hvem som gjemmer seg der inne! Sist hadde jeg ingen magefølelse og de klarte ikke se kjønn på noen ultralyder, var tilogmed innlagt pga premature rier der jeg fikk 10000 ultralyder føltes det som, og legene omtrent gjorde det som en sport om å finne ut av om det var en gutt eller jente som gjemte seg der inne og ingen kunne se [emoji28] håper ikke at denne babyen er like sjenert!
 
Jeg tror det er gutt, sambo tror det er jente [emoji14] Har lyst på salte ting *hele tiden*, og siden søstra mi har 3 gutter har jeg alltid regna med at det er det jeg kommer til å få.

På den annen side er jeg kvalm, og ser ut som en pizza i trynet. Drømmer om sjokolademelk... [emoji14]
 
Testen sa gutt, jeg selv har ingen som helst aning eller magefølelse. og de testene skal man jo virkelig ta med en klype salt..
 
Magefølelsen min sier gutt :) sa gutt sist og hadde rett..
 
Jeg har har magefølelse på gutt. Kvalmen er litt mildere denne gangen, enn når jeg var gravid med datteren min. Har hørt at sterk kvalme tyder på jente[emoji4]

Jeg har to før med ulikt kjønn og var ikke NOE kvalm med noen av de. Så "fikk jeg ny mann" (det hørtes litt rart ut) og begge gangene jeg har vært gravid med han har jeg vært vanvittig kvalm. Jordmora fortalte at det har med kombinasjonen av gener å gjøre :) Måtte spøke litt og sa at kroppen straffet meg og regnet med a hadde hatt besøk av postmannen siden det var en ulik genkombinasjon [emoji23] Men i følge henne kan det variere litt fra barn til barn men være relativt stabilt med samme partner. Så har sikkert andre sagt noe annet - ikke lett å vite hva en skal tro ;)
 
Har to gutter fra før, husker ikke hvor kvalm jeg var med dem, bare at jeg var det... testen over her sier jente. Er veldig kvalm denne gangen, ingen cravings. Har ingen magefølelse :confused2
 
Back
Topp