Gulv....

Pontus

Gift med forumet
Hvilket gulv ville du valgt om du måtte velge....
Jeg liker disse 2...men de er jo..som dere kan se...TOTALT forskjellig[8D]

Hva hadde DU valgt? kom gjerne med kommentarer...
Har du det ene eller det andre...si din mening!!!

Takk[:)]
1: Parkett Amerikansk valnøtt

2: Parkett Ask Hvit

Det lyse var kjempefint, men all dritt vil vel vises på det? [8D] Vi har svart hund, så hadde ikke gått her i huset, så jeg stemte på den mørke[:D]

ORIGINAL: Lille*Tigergutt

Det lyse var kjempefint, men all dritt vil vel vises på det? [8D] Vi har svart hund, så hadde ikke gått her i huset, så jeg stemte på den mørke[:D]

Og jeg har hatt mørkt gulv og der så jeg AAAAAALT støv[8D] så vet ikke helt hva som er best jeg..haha[:D]

Jeg syns ask var finest, men det kommer jo mye an på hvilke farger det blir ellers. 

ORIGINAL: Pontus

Og jeg har hatt mørkt gulv og der så jeg AAAAAALT støv[8D] så vet ikke helt hva som er best jeg..haha[:D]

haha, skal ikke være lett. Kanskje du bør finne en mellomting? Vi har en farge midt mellom dine valg, og der vises faktisk ikke støv og dritt så lett[8D] Men der vi har helt lyst gulv vises alt av hundehår, sand og støv[:)]

haha, skal ikke være lett. Kanskje du bør finne en mellomting? Vi har en farge midt mellom dine valg, og der vises faktisk ikke støv og dritt så lett[8D] Men der vi har helt lyst gulv vises alt av hundehår, sand og støv[:)]

Vi har en mellomting nå...finnes jo en MILLION farger i mellomting..og vil ikke ha det nå...(litt vanskelig kanskje...) men nå har vi funnet 2 gulv vi "står i mellom"...hehe..

IKKE lett altså..

Jeg ville helt klart valgt den lyse! Jeg skal ha sånn yst gulv i huset når vi bygger! [;)]
Og så ville jeg valgt et oljet gulv istedetfor et lakket... Får du hakk i det som er lakket, er gulvet ødelagt. Får du hakk i det som er oljet, kan du legge inn litt parkettsparkel/akrylmasse, pusse lett på, legge ny olje og så er gulvet like fint.

Det mørkeste[:D]

ORIGINAL: Pijah

Jeg ville helt klart valgt den lyse! Jeg skal ha sånn yst gulv i huset når vi bygger! [;)]
Og så ville jeg valgt et oljet gulv istedetfor et lakket... Får du hakk i det som er lakket, er gulvet ødelagt. Får du hakk i det som er oljet, kan du legge inn litt parkettsparkel/akrylmasse, pusse lett på, legge ny olje og så er gulvet like fint.

men problemet med oljet og man søler noe..så går det lettere inn i treverket og da er gulvet ødelagt..har jeg blitt fortalt...

Vi har hvit ask og er kjempefornøyd. Leiligheten virker større, og hyggeligere enn før vi la om (gulvet var ikke så mørkt som det du viser, men mye mørkere enn hvit ask). Uansett hvilket gulv man har vil man se støv og smuss, men min erfaring er at det syns mindre på relativt lyse gulv.

Jeg stemt for hvit.
Rett og slett fordi jeg er møkklei den andre mørke typen. Er sååå glad for at vi ikke har det i det nye huset, he he!! DER kan man snakke om at man ser støv og drit lett der! [:'(] hehe!!

flere kommentarer takk[:D]

ORIGINAL: Pijah

men problemet med oljet og man søler noe..så går det lettere inn i treverket og da er gulvet ødelagt..har jeg blitt fortalt...

Nei, ikke hvis det er skikkelig oljet. Legg gulvet og så oljer dere med hardvoksolje før dere flytter inn møbler og sånn. Da får det nesten samme egenskapene som et lakket gulv mtp vann/søl og så får dere egenskapene til det olja gulvet ift hakk/riper.
Jeg har olja gulv i hele leiligheten nå, og skal ikke ha noe annet i huset heller. Jeg er knallfornøyd! Og om du skulle få en flekk som ikke går vekk.. Da pusser du det lett med sandpapir og legger på ny olje.
Mye greiere det, enn om du skulle få en stygg ripe eller et stort hakk i lakket parkett og må leie inn folk til å bytte ut deler av parketten din.. Det er ikke gratis.

Kommer litt an på størrelsen på rommet og hvor mye lys som slipper til der[:)]
Vi har selv valnøtt, er kjempe fornøyd men vi har masse vindu sånn at det ikke blir så "tungt"[:)]

Vi har hvit eik og kan absolutt anbefale "hvitt" gulv. Støvet er jo grått så det går i ett med guvlet[8D] Mørkt vil få det til å virke veldig mye mindre og gulvet er noe av det med huset vi får mest positive kommentarer på[:)]

kommer helt ann på hvordan resten av interiøret er. jeg ville valgt den lyse, da jeg gjerne vil ha lyse vegger og lyse møbler litt ala shabi shik stil...

kan også være fint med brun, men da ville jeg hatt en enda mørkere.
det som er det negative med mørkt gulv er at alt synes! støv og sånn...

valgte valnøtt, men likte begge veldig godt.
tror kanskje man blir fortere lei den lyse for den kan virke litt kald.

Den lyse!

sååå mange forskjellige meninger...dette blir IKKE lett[&:]

Back
Topp