Gulsott

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Nå er jeg møkk lei denne gulsotten. Trodde jeg ikke skulle få melk da jeg var så stressa i går pga jordmoren på vakt satt rett opp i ryggen min for å følge med på ammingen og ba meg pumpe osv. Heldigvis har jeg mye melk nå, men er syyyyyykt sår :(
Dere som har/hatt barn med gulsott, hvordan har det vært for dere? Føler det allerede har begynt å ødelegge barseltiden og jeg har grått noen tårer allerede. Da blir det lysbehandling i morgen om disse prøvene ikke er bedre. De sa hun måtte ligge i minst 12 timer. Får jeg være med henne? Trodde vi skulle reise hjem i dag eller senest i morgen, men ser ikke ut til at det blir noe hjemreise snart....

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff! Skjønner deg veldig godt. Vi måtte ha tre lysbehandlinger før hun ble litt bedre. Og når hun først ble bedre, så var de ikke fornøyd med vektoppgangen hennes. Har vært frem og tilbake i tre uker nå, og på mandag skal vi forhåpentligvis ha siste blodprøve. Jeg hadde lite melk, noe som er frustrerende siden de trenger mer væske når de har gulsott. Hun får være på samme rom som deg hvis lysbehandlingen er på dagtid. Om natta er babyen hos personellet. Bruk gjerne smokk hvis hun blir urolig i kassa. De fleste babyer liker heldigvis å ligge å sole seg :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Uff! Skjønner deg veldig godt. Vi måtte ha tre lysbehandlinger før hun ble litt bedre. Og når hun først ble bedre, så var de ikke fornøyd med vektoppgangen hennes. Har vært frem og tilbake i tre uker nå, og på mandag skal vi forhåpentligvis ha siste blodprøve. Jeg hadde lite melk, noe som er frustrerende siden de trenger mer væske når de har gulsott. Hun får være på samme rom som deg hvis lysbehandlingen er på dagtid. Om natta er babyen hos personellet. Bruk gjerne smokk hvis hun blir urolig i kassa. De fleste babyer liker heldigvis å ligge å sole seg :-)

Oi, uff. Kan ikke tenke meg hvor slitsomt det har vært for dere. Jeg krysser fingrene for at prøvene er bra slik at dere endelig kan nyte tiden sammen og slippe turene innom sykehuset hele tiden. Ja, de trenger mer væske og nå har jeg et åpent sår på den ene knoppen, så sliter med både amming og pumping på den siden. Nettopp tatt en prøve nå, håper den er bra så vi kan dra hjem i morgen. Har spurt om å bli flyttet over til barselhotellet, men de vil helst at jeg blir her.. Graviditet, føde og barseltiden skal ikke alltid være lett gitt..

Oi, uff. Kan ikke tenke meg hvor slitsomt det har vært for dere. Jeg krysser fingrene for at prøvene er bra slik at dere endelig kan nyte tiden sammen og slippe turene innom sykehuset hele tiden. Ja, de trenger mer væske og nå har jeg et åpent sår på den ene knoppen, så sliter med både amming og pumping på den siden. Nettopp tatt en prøve nå, håper den er bra så vi kan dra hjem i morgen. Har spurt om å bli flyttet over til barselhotellet, men de vil helst at jeg blir her.. Graviditet, føde og barseltiden skal ikke alltid være lett gitt..

Fått vite noe mer?
De fleste babyer trenger heldigvis ikke mange lysbehandling før de blir bedre. Som regel bare en. Vi var bare litt uheldige. Babyen min hadde reagert med blodet mitt, noe som gjorde at hun slet med å bli kvitt gulsotten.

Fått vite noe mer?
De fleste babyer trenger heldigvis ikke mange lysbehandling før de blir bedre. Som regel bare en. Vi var bare litt uheldige. Babyen min hadde reagert med blodet mitt, noe som gjorde at hun slet med å bli kvitt gulsotten.

Hun har fremdeles høye verdier. Vi skal ta en siste blodprøve nå kl 12 og hvis den er bra får vi reise hjem, og hvis den ikke er lav så må vi bli her og evt få lysbehandling avhenging av verdiene. Slitsomt.com!!

Krysser fingrene for at dere får dra hjem :-)

Jonas hadde også lysbehandling i 24 timer - fikk han kun ut til mating. Han koste seg heldigvis inni der..

Var frem og tilbake til sykehuset for blodprøver og etter 2 uker så begynte verdiene å synke. Nå er han begynt å få normal hudfarge men spiser fortsatt hver 1.-2. time hele døgnet og sover fortsatt mye. Han er 1 mnd (4 uker også) i morgen.

1393763611398.jpg

Jonas ble født 03/02-14 kl. 22.25 ~ 3625g, 50cm og 36cm rundt hodet ♥

Vi er endelig hjemme. Siste blodprøve var under lysbehandlingsgrensen. Hun er fortsatt ganske gul i huden og øynene. Hun spiser hele tiden så i morgen må jeg skaffe brystskjold og evt melkeoppsamler. Er så sår. Smelter helt av stolte storesøster som vil kose mye med baby.

Vi er endelig hjemme. Siste blodprøve var under lysbehandlingsgrensen. Hun er fortsatt ganske gul i huden og øynene. Hun spiser hele tiden så i morgen må jeg skaffe brystskjold og evt melkeoppsamler. Er så sår. Smelter helt av stolte storesøster som vil kose mye med baby.

Så bra! Skal dere ta flere prøver senere? Eller er dere helt ferdig?
Bra at hun spiser mye!! Da går det fortere over. Min hadde så høye verdier at hun nesten aldri sa ifra at hun var sulten. Det er ikke noe bra tegn iallfall.

Så bra! Skal dere ta flere prøver senere? Eller er dere helt ferdig?
Bra at hun spiser mye!! Da går det fortere over. Min hadde så høye verdier at hun nesten aldri sa ifra at hun var sulten. Det er ikke noe bra tegn iallfall.

Vi må ta noen fler prøver neste uke. Ja, hadde en dag da hun var umulig å vekke fordi hun hadde blitt så slapp. Hvordan er det med dere nå? Er dere ferdig med det og hvordan har lille det?

Vi må ta noen fler prøver neste uke. Ja, hadde en dag da hun var umulig å vekke fordi hun hadde blitt så slapp. Hvordan er det med dere nå? Er dere ferdig med det og hvordan har lille det?

Joda. Går bra med oss. Hun har blitt mye mer våken. Enklere å mate. Slipper å konstant stimulere henne. Men pleier å skifte bleie mellom puppene fremdeles, da hun har en lei tendens til å sovne imellom. Dårlig vane tenker jeg. He he! Ser at hun er mye mindre gul i det hvite på øyet, så nå gjenstår bare siste blodprøve i morgen!!
Er bare så kjedelig fordi jeg ikke har nok melk til henne ennå. Dårlig start er vanskelig å komme ajour med. Hadde jo ikke melk før etter en uke. Og så var det så mye stress frem og tilbake til sykehuset andre uka. Og når man endelig kommer hjem så tviler man på at man har nok melk, fordi da kan man plutselig ikke veie henne etter hvert måltid.

Back
Topp