Gulping...

Bolle#i#ovnen <3

<3Gleder-seg-til-Desember<3
Hva ska æ gjør for og forhindre gulping? Bruke NAN1..
Og hva annet en maltekstrakt kan æ bruk for treg mage?

Bruker flaske pga problem med amminga!

Det er nesten umulig å forhindre gulping... De fleste gulper mindre etterhvert, men datteren min hadde skikkelig sprutgulp til hun var 6 mnd. De gulper som oftest fordi de spiser for mye, eller fordi lukkemuskelen mellom luft- og spiserøret ikke er ferdig utviklet. Så lenge babyen legger på seg som han skal, og ser ut til å trives, må det bare få gå sin gang. Det var i alle fall beskjeden jeg fikk. Vær nøye med å rape etter måltid, pass på så baby får i seg så lite luft som mulig mens han drikker, og prøv å vente litt med å legge han ned etter han har spist var andre tips jeg fikk!
Nå det gjelder treg mage er svisker veldig effektivt! Jeg leste i en artikkel at fem svisker har like stor effekt mot forstoppelse som medikamenter! Ellers er annen tørket frukt, og fersk frukt såklart, og dessuten grove kornprodukter veldig bra. Jeg bruker å ta et glass som jeg fyller ca 1/4 med kruskakli, 1/4 med rosiner og resten med kulturmelk til frokosten hver dag etter tips fra mamma. Etter det har jeg bedre. Jeg spiser litt svisker hver dag også, men liker det ikke, så jeg takler ikke å spise 10 om dagen slik det stod i artikkelen jeg leste....

Ta å sykle med bena mens den lille ligger, evetuelt masser magen den veien som klokka går. Om det går for lenge mellom avføringene kan du også bruke 1ml laktulose morgen og kveld til det har løsnet opp, det er helt ufarlig og blir til og med brukt på små premature :)

Ser du har fått masse tips, så her er det bare å teste ut! :) Så får du heller bare leve med det om de ikke fungerer. På forrige mi var det ingenting som hjelpte. Der var det nok bare lukkemuskelen som ikke var utviklet. Hun kunne gulpe som det første hun gjorde etter å ha sovet 10 timer i strekk. I så fall er mitt beste tips: Kjøp inn gulpekluter og smikker (med plastbakside) i mengder - så slipper du å bytte antrekk hundre ganger om dagen.

Ta å sykle med bena mens den lille ligger, evetuelt masser magen den veien som klokka går. Om det går for lenge mellom avføringene kan du også bruke 1ml laktulose morgen og kveld til det har løsnet opp, det er helt ufarlig og blir til og med brukt på små premature :)

Åja, det tenkte jeg ikke på, at det kanskje var mini som sliter med treg mage. Tipsene jeg skrev gjelder voksne, men det kom kanskje frem av innholdet....

Takk for svar damer :)
Har hjulpet på å la han henge over skuldra til han har fått rapet, så må bare passe på så han ikke sovner etter maten :P Så har spart oss for litt gulping der :)
Er mini som har litt vondt i magen ja :)
Men har selv brukt litt sviskesaft for og få mitt eget system til og fungere normalt igjenn :)

Nan gjør ofte at baby gulper mer enn en som tar bryst og forstoppelse er også en bakdel med nan, opplevde det med første når ammingen gikk skeis. Viktig at de er oppreist en stund etter mating ja og får rape. Ellers hvis mageplagene blir verre ville jeg sjekket for melkeallergi, finnes melkeerstatning uten q-melk:)

Back
Topp