Gulpekluter

Hermine

Gift med forumet
Hvor mange gulpekluter kjøper dere inn før fødsel?
Hva slags type liker dere best? Gas, flanell..
Hvor kjøper dere disse?

Jeg har kjøpt 4 stk i Newbie-serien til Kappahl - synes kanskje de er litt små.. Og så har vi arvet 6 kluter - blir 10 det da. Lite, eller?

Flanellskluter kjøpte jeg endel av med nr 1 og hatet de som gulpekluter!! Da likte jeg godt de fra nameit!!
Flanellsklutene ble brukt som "håndduk" i stelleveska;)
Hvor mange varierer jo ut ifra om man får gulper eller ikke...vi hadde ikke der og hadde kanskje 10-15?

Husker faktisk ikke hvor våre ble kjøpt, men husker vi trengte mange. Hun gulpet etter alle måltid og til alle tider, så vi syntes det var godt å ha en del liggende og at det var litt størrelse på dem :)

Gas-kluter. Liker de store fra name it, de er tykke og fine. Vi brukte de til mye mer enn gulp, så det gikk en del. ;)

For meg er gas bleier, så jeg liker flannel mot fjeset. Men egentlig er vel gas best til gulp også: Det tar mindre plass både i stelleveska og I klesvasken, og det blir mykere og bedre for hver vask. NameIt og IKEA har ok størrelse til ok
pris, Nøstebarn har noen som er større.

Hvor mange du trenger, er avhengig av hva du bruker dem til og hvor ofte du vasker.
- én i senga?
- én i vogna?
- én i stelleveska?
- én som smekke i de verste gulpe/sikle-periodene?
- gang dagsbehovet med hvor mange dager det går mellom hver vask, tenk over om du trenger flere for ferie.

Nå gulpet jenta mi aldri, men kjøpte flanell kluter. Myke og gode syns jeg :)

Kjøpte en pakke med gasskluter på sparkjøp :) store og gode og kostet nesten ingen ting , tenkte å kjøpe en pakke til , men venter med flere til jeg ser om det er en gulpeunge :p

Kommer jo an på hvor ofte du vasker :) Vi hadde ikke en storkulper akkurat, men vi hadde vel 15-20 gulpekluter. Hadde liggende noen både her og der, og så var de hvite, og hvitvask er ikke det jeg vasker oftest ;)

Vi hadde mange gaskluter som ble brukt som gulpekluter. Vi var veldig fornøyd med dem og kommer til å bruke det denne gangen også :)
Ble kjøpt på obs. Har sett dem på rema også. Hadde en 3-pk med flanellkluter som vi brukte til å ligge på i vogna og senga (over lammeskinnet). De var veldig myke og gode :)

Vi kjøpte to 8-pakninger på Nameit, det er gasskluter :) Så får vi bare se an om det er nok eller om vi trenger flere.

Eldste va sprutgulper...der sto spruten til alle måltid + masse gulp utenom, så me hadde ca rundt 100 gaskluter + 20-30 flanellkluta.
Nr to smågulpa litt her og litt der, så der hadde me fint klart oss med 5 flanellkluta og 20-25 gaskluta ;)

Ingen av mine to har vært gulpere, så jeg har vel i grunn ikke hatt noen gulpekluter. Har alltid hatt med våtservietter eller en fuktig klut i pose, og med mindre jeg finner ut at lille er en gulper kommer jeg ikke til å kjøpe inn en eneste gulpeklut.

Vi bruker gasskluter til gulpekluter, synes de er best. Flanell er iallefall håpløst til gulp. Vil tro jeg hadde nærmere 30 stk, fint å ha et lite lager om det går noen dager mellom hver hvitvask. Tipper det fremdeles i snitt går en maskin med hvitt 60grader annenhver/tredjehver dag (vi har også hvite håndklær). :)

Tipper vi kjøper et par av hver sort. Både gas og flanell. (Kjøper heller flere etterhvert hvis hun viser seg å være en storgulper)
Synes heller ikke at flanell funker så bra f.eks. over skulderen ved gulping. Kjipt når det renner rett av :/
Men de er veldig myke og gode og vi brukte de under hodet i seng og vogn i starten :)

Hvor mange gulpekluter kjøper dere inn før fødsel?
Hva slags type liker dere best? Gas, flanell..
Hvor kjøper dere disse?

Jeg har kjøpt 4 stk i Newbie-serien til Kappahl - synes kanskje de er litt små.. Og så har vi arvet 6 kluter - blir 10 det da. Lite, eller?

Sniker litt fra juli. Klutene fra nameit er gull verdt her i hus. Store og gode. Har rundt 15 stykker bare av de. Og sikkert rundt 10 fra kid. De går fort med en gulper i hus ;)

Jeg har kjøpt inn både flanell og gaskluter :) har ingen barn fra før så har ikke erfaring med hva jeg liker best. Da tenkte jeg det var greit å prøve seg litt frem :)

Jeg har kjøpt inn litt av begge, de kan jo bli brukt til andre ting enn gulping også. :happy:

Her brukes gasklutene fra name it fortsatt av guttungen på 3,5 år. Han var ingen gulpeunge, men hadde klutene som kos. Jeg brukte de også under hodet i seng/vogn og under puppene når jeg ammet. Han søla så fælt at klutene var våte etter et måltid :)

Back
Topp