Gulp

Sommerdrøm

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Er det normalt at de gulper enorme mengder eller bør vi sjekke det? Lurer på om hun kanskje overspiser, men vil jo ikke nekte henne mat heller. Hun er 12 dager. Nå har hun spist hver 2. time en periode, jeg synes det er litt ofte. Det kan også gå 3 og en sjelden gang 4 timer, speiselt på natta. Ofte blir hun ikke fornøyd før hun får puppen, men så gulper hun store mengder etterpå. Sprutgulp. Generelt er hyb en fornøyd baby som spiser godt og sover mye, men noen urolige perioder på dagen. Noen tanker?

Alt jeg kan si er at vi er i samme båt. Har selv stilt de samme spørsmålene til lege og helsesøster, men føler ikke jeg har fått noen gode svar. Men de virket ikke bekymret. Min lille gutt er nå en måned, og jeg synes han har blitt litt bedre - selv om det fortsatt gulpes mye. Jeg gir han pupp så ofte han vil, og prøver og la han rape (selv om han sjeldent gjør det) og ta litt pauser innemellom. Det pleier å hjelpe. Håper det fortsetter å roe seg, for det blir litt mye melk og gulp til tider - på klær, sengetøy, sofaen, håret, kløfta... You name it! Haha.

Babyer regulerer seg godt selv når det kommer til brystmelk, men det er ikke uvanlig med mye gulp. Er vektoppgangen grei er det liten grunn til bekymring (man må gjerne gå ned på HS og måle selv uten time). Noen babyer som fortsetter å gulpe mye kan ha problemer med reflux men stort sett vokser de av seg gulping etterhvert.

Tror regelen er at det er greit så lenge de går opp i vekt, men jeg er ikke sikker. Prøv å rape både under og etter amming. Det hjelper hvertfall på lille her i huset. Hvis jeg ikke får opp en rap etter hun har spist og hun har lyst på litt til så kommer gjerne alt opp igjen og vi må begynne på nytt :p Heldigvis skjer det ikke så ofte. Men hun sikter gjerne på sofaen når det først skjer ;)

Det er godt å se at vi ikke er de eneste ;) Vesla vår gjør akkurat det samme, så vi prøver og feiler litt der. Ikke så lett når vi må gi henne MME i tillegg til MM. Heldigvis at overskuddet kommer opp igjen, det betyr at systemet hennes fungerer:)

Tror regelen er at det er greit så lenge de går opp i vekt, men jeg er ikke sikker. Prøv å rape både under og etter amming. Det hjelper hvertfall på lille her i huset. Hvis jeg ikke får opp en rap etter hun har spist og hun har lyst på litt til så kommer gjerne alt opp igjen og vi må begynne på nytt :p Heldigvis skjer det ikke så ofte. Men hun sikter gjerne på sofaen når det først skjer ;)
Rart hvordan de ikke kan løfte hodet enda, men likevel klarer å sikte på sofaen når de gulper ;)

Ok, skal sjekke vekta igjen til uka! :-) Slitsomt med så mye gulp da. Føler hun spiser og spiser, får for mye og gulper opp, også vil hun spise igjen også har vi det gående ;-)

Merker at de gangene hun raper godt underveis og etter spising er det littt bedre ;-)

Ok, skal sjekke vekta igjen til uka! :-) Slitsomt med så mye gulp da. Føler hun spiser og spiser, får for mye og gulper opp, også vil hun spise igjen også har vi det gående ;-)

Merker at de gangene hun raper godt underveis og etter spising er det littt bedre ;-)
Sniker fra april, men samme her! Min er 7 uker gammel :) Lege, hs, barnelege sier alle at alle unger har refluks.. Min sprutgulpet/spydde flere ganger for dagen før. Nå skjer det kanskje hver 2 eller 3 dag :) Så det blir bedre. Merker at det hjelper å få opp rapen i mellom, nå har min begynt å stoppe måltidet selv for å rape, og deretter spiser han videre :) vi bruker minifom, og etter det kommer rapene MYE lettere :)

Sniker fra april, men samme her! Min er 7 uker gammel :) Lege, hs, barnelege sier alle at alle unger har refluks.. Min sprutgulpet/spydde flere ganger for dagen før. Nå skjer det kanskje hver 2 eller 3 dag :) Så det blir bedre. Merker at det hjelper å få opp rapen i mellom, nå har min begynt å stoppe måltidet selv for å rape, og deretter spiser han videre :) vi bruker minifom, og etter det kommer rapene MYE lettere :)
Tusen takk for svar! Hun raper godt av og til, og merker det er litt bedre de gangene. Kanskje vi skulle prøvd minifom :-)

Helt normalt. 70% av klesvasken her består av gulpekluter og mine topper som tar støyten :inpain: en ting som av og til hjelper hvis hun ikke raper er å legge henne ned på rygg, helt flatt i ca 10 sekunder og så forsiktig opp på skulder igjen. Ellers har jeg funnet ut at tolmodighet må en ha, rapen kan komme etter 5 minutter om jeg bare har henne på skulderen og stryker oppover på ryggen.

Det er det samme her og sånn var det også med forrige mann. Spiser mer enn hun kan fordøye. Husk å gi bebis pauser til å rape skikkelig iløpet av ammingen. Og det kan ta lang tid.
Bruk av smokk kan også tilfredstille noe av sugebehovet. Vi er igang med litt testing av smokk og hun er 13 dager. Skal også prøve flaske snart (pumper meg og fryser)

Helt normalt. 70% av klesvasken her består av gulpekluter og mine topper som tar støyten :inpain: en ting som av og til hjelper hvis hun ikke raper er å legge henne ned på rygg, helt flatt i ca 10 sekunder og så forsiktig opp på skulder igjen. Ellers har jeg funnet ut at tolmodighet må en ha, rapen kan komme etter 5 minutter om jeg bare har henne på skulderen og stryker oppover på ryggen.
Jepp, tålmodighet er stikkordet! Her tar det helt opp til halvannen time å bli ferdig med pupp, pause, rap, pupp, pause, rap, gulp, pupp, gulp, pupp, pause....... :p

Dytter litt på denne jeg, etter dagens gulperekord! Dette kan vel ikke være bra?? Hadde tømt en 120ml flaske (frøkna er 4 uker). Like etter kommer det en rap som fikk veggene til å vibrere, etterfulgt av en gulp og dette lå plutselig på gulvet!! Kan det være noe som helst næring igjen etter dette?

275fe385c46c7bf2db4e0da461dd43ce

(frøkna er 4 uker). Kan det være noe som helst næring igjen etter dette?
Helt utrolig hvor mye som kommer ut igjen... Men snuppa mi er bare 10 dager, gulper som dette:
ImageUploadedByBV Forum1433630220.247523.jpg
Og legger likevel på seg.....!!

Helt utrolig hvor mye som kommer ut igjen... Men snuppa mi er bare 10 dager, gulper som dette:
Vis vedlegget 120437
Og legger likevel på seg.....!!
Ja hun legger på seg her også, men ikke like mye som de to første ukene, da fullamma jeg. Men så ble det aldri nok og hun ble aldri fornøyd, så nå ammer jeg, men sper på med 2-3 flasker (som da erstatter de ammingene). Hadde lagt på seg over 600 g første 2 ukene, og ca 400 g de siste 2 ukene.

sånn som du viser til i bildet ditt kommer det gjerne 2ganger her når det først kommer gulp her! 5uker i morgen.. men skjer ikke så ofte da! han blir helt slapp og søvnig av det stakkars..! han legger greit på seg da, så tenker at om det ikke skjer sånn veldig ofte er det ikke noe krise :) er du usikker sånta heller noen ekstra turer til helsestasjonen og vei frøkna annen hver uke eller noe - da ser du om det har noen innvirkning på vekta :)

her legger han forsovidt ikke på seg mer enn ca 300g i uka ;)

Ja hun legger på seg her også, men ikke like mye som de to første ukene, da fullamma jeg. Men så ble det aldri nok og hun ble aldri fornøyd, så nå ammer jeg, men sper på med 2-3 flasker (som da erstatter de ammingene). Hadde lagt på seg over 600 g første 2 ukene, og ca 400 g de siste 2 ukene.
Tror 200 g i uka er innafor...?

Dytter litt på denne jeg, etter dagens gulperekord! Dette kan vel ikke være bra?? Hadde tømt en 120ml flaske (frøkna er 4 uker). Like etter kommer det en rap som fikk veggene til å vibrere, etterfulgt av en gulp og dette lå plutselig på gulvet!! Kan det være noe som helst næring igjen etter dette?

Det var mye! Hadde hun flere sånne i går eller var det den verste? Gulper hun bare av mme eller også ved morsmelk? Det kan jo være erstatningen som gjør det, så du kan prøve en annen en. Ellers er jo alle barn "født med" reflux, og mye gulp er vanlig sto det da jeg søkte.
Hva med å redusere mengden melk hun får av gangen? Kanskje det blir for fullt. Og hvis hun ikke blir fornøyd så gi smokk en stund?
leste at når de ikke blir fornøyd så kan det være ett tegn på magevondt og ikke nødvendigvis sult.

Sånn er det her og av og til :-/ Senest i ste, x3! Var slike dammer to plasser på vei inn til badet. Hun var dekket, jeg var dekket. Heldigvis ikke så ofte det er så mye da :-/

Det var mye! Hadde hun flere sånne i går eller var det den verste? Gulper hun bare av mme eller også ved morsmelk? Det kan jo være erstatningen som gjør det, så du kan prøve en annen en. Ellers er jo alle barn "født med" reflux, og mye gulp er vanlig sto det da jeg søkte.
Hva med å redusere mengden melk hun får av gangen? Kanskje det blir for fullt. Og hvis hun ikke blir fornøyd så gi smokk en stund?
leste at når de ikke blir fornøyd så kan det være ett tegn på magevondt og ikke nødvendigvis sult.
Har i dag stoppet opp og tatt pauser i matingen, men valgte nok feil dag for hun bestemte da å dra igang med økedøgn....resultat: 2 x 20 min søvn på 11 timer....! Hun har endelig sovnet etter å ha tømt, strekt og "tygd" puppene mine i filler, i tillegg til 2 flasker... Har fått kink i nakken av å bære rundt på henne for å få henne til å rape. Bare(!) gulpa ut 3 bodyer i dag, og en av mine topper :woot:

Back
Topp