Gud

Så du sier at vi er ond??

Jeg kan ikke svare deg på alt, tror uansett ikke at jeg klarer å overbevise deg på noen måte.

Vil ikke prøve å overbevise deg om min tro, for du virker ikke akkurat som om du vil bli overbevist heller, da[;)]

ORIGINAL: Fiorelina

Jeg kan ikke svare deg på alt, tror uansett ikke at jeg klarer å overbevise deg på noen måte.

Vil ikke prøve å overbevise deg om min tro, for du virker ikke akkurat som om du vil bli overbevist heller, da[;)]

Jeg syns det er et litt dårlig svar når jeg sprø om ordentlige spørsmål, da må det være at du kan forklare, muligens for at det ikke finnes en god forklaring

Synd det, men jeg gidder ikke å sitte her å diskutere troen min, for det hjelper hverken deg eller meg.

Vil du ha seriøse svar ang Gud så må du gjerne kontakte meg på PM eller via MSN, jeg har ikke akkurat gjort meg utilgjengelig heller, da[;)]

Hva slags menighet er det du hører til, viss jeg for lov å spørre?

Tro på fantasi figuren din du! Jeg skal nå ikke gjøre som det kristene gjør,og prøve å omvende deg.Er du kristen, vellbekomme! Men da synes jeg at du skal leve som en kristen.Så mange kristene er litt kristene,de følger ikke halvparten av hva som står i bibelen.[;)] Enten er man kristen og følger kristendommen eller så er man ikke det. Jeg er anti krist. [;)][;)][;)]

Jeg tror ikke at man må være tilknyttet et bestemt relgion for å be... Jeg er selv muslim.... I vår tro og kristent tro er det Gud som har skapt alt på jorda, mennesket også...Jeg tror ikke at Gud gjør forskjell på sine skapte.... Be inderlig, så skal du få se at det blir oppfylt.. Hvis du venter på et konkret svar at gud finnes så er akkurat spørsmålet ditt kanskje et tegn på det... Du har startet et diskusjon og mange svarer...
Jeg tror du egentlig inderlig vil tro at det er et annet større skapning en mennesket..
Det er det også..... Tror ikke at alt har blitt fra et lite atom som ikke har intelligens..
Hvordan har mennesket intelligens, hvordan henger alt sammen på et så vakkert og presist måte... Det er for dårlig argument å si at vi og verden og universet har blitt skapt av intet.... Ikke glem det.. Ingenting kan bli reist av seg selv... alt har en byggherre en skaper .. GUD!

det må du gjerne.. jeg hører til i en liten menighet som holder til på Sotra.
Vestkirken.

Er det noen som har spørsmål så må dere gjerne titte på hjemmesiden til menigheten min, der finnes nok bedre formulerte svar enn de jeg kan gi dere her [:)] (søk på Vestkirken, så finner dere den nok, jeg husker ikke adressen i øyeblikket, for det har akkurat blitt laget en ny, eller no sånn[;)])

ORIGINAL: Prinsessa

Tro på fantasi figuren din du! Jeg skal nå ikke gjøre som det kristene gjør,og prøve å omvende deg.Er du kristen, vellbekomme! Men da synes jeg at du skal leve som en kristen.Så mange kristene er litt kristene,de følger ikke halvparten av hva som står i bibelen.[;)] Enten er man kristen og følger kristendommen eller så er man ikke det. Jeg er anti krist. [;)][;)][;)]

jeg synes vi skal respektere de som har annen tro en oss.. hva er vitsen med å prate negativt om en annens tro? Jeg er ikke kristen selv, men respekterer de som er det. Det er dems valg [:D] Man skal ikke dømme folk ut fra troen, er da min mening..

Selvsagt må du be om det... Det er et kontakt mellom deg og gud... hva hadde da meningen med å leve og eksistere vært hvis man fikk alt man ba om,,, man skjønner at man har det godt når opplever noe vondt.. Livet er et berg og dal bane.. for å skjønne hva som er bra og hva som er dårlige dager....

Må omformulere meg da! Ikke vær så vanskelig da fiorelina.
Men hvorfor skal jeg tro? Det må jo være en grunn til du eller andre tror, eller?
Hvorfor skal man tro på en Gud, en skaper og ikke minst at gud er en HAN.
Man skulle tro Gud var dame i det minste, siden kvinner gir liv til alt levende skapninger, hunnkatter, hunndyr generellt.

Jeg mangler lissom at de kristne gir en GOD grunn til tro.
Du må jo kunne gi et svar uten å avblåse hele tiden

Jeg bare lurte på en ting? De muslimene som kappet av hode på de amrikanske soldatene på tv,synes ALLA det er greit? Kommer de til himmelen? Er det sån at man kan drepe,torturere og voldta og så be om tilgivelse...og alikevel komme til himmelen?

ORIGINAL: hilly

Selvsagt må du be om det... Det er et kontakt mellom deg og gud... hva hadde da meningen med å leve og eksistere vært hvis man fikk alt man ba om,,, man skjønner at man har det godt når opplever noe vondt.. Livet er et berg og dal bane.. for å skjønne hva som er bra og hva som er dårlige dager....

Selvsagt må jeg be om det?? Forklar hvorfor folk sulter hver dag, hvorfor det er så mye krig og hvorfor så mange dør av hiv/aids og barn blir foreldreløse!
Ikke kom hit å si man selvsagt må be til Gud, da er Gud urettferdig ovenfor de som sikkert ber hele dagen der

ORIGINAL: Trine82

ORIGINAL: Prinsessa

jeg synes vi skal respektere de som har annen tro en oss.. hva er vitsen med å prate negativt om en annens tro? Jeg er ikke kristen selv, men respekterer de som er det. Det er dems valg [:D] Man skal ikke dømme folk ut fra troen, er da min mening..

bra skrevet Trine 82 [:)] signerer på den

Leste du ikke hva jeg skrev??? Folk får tro hva de vil og mene hva de vil.Er ikke dette ett diskusjonsforum??? Får ikke JEG si hva jeg mener og hva jeg tror på? Det var vel ikke akkurat jeg som startet diskusjonen,jeg svarte på ett innlegg. Skriver man om noe så spesielt som gud så må man tåle å høre hva andre mener,ikke sant?

Hvorfor folk sulter eller har aids... Det er desverre menneske skapt.... Europere koloniserte store deler av afrika tok dems rikdommer med grådighet , og den dag idag må de bøte med fattigdom.. HISTORIEN er en vitne til det! Aids er skapt av mennesket selv.. Gud forbyr sex med dyr , en afrikaner hadde sex med en ape og aids ble til ( det er det som sies) Når man ødelegger orden så oppstår kaos.. Alt har sine konsekvenser

Jeg forsvarer ikke det som blir gjort i guds navn uten at det har en snev av sannhet.. men desverre så er irak og amerika i krig.. i krig mister mennesker empati og torturerer hverandre.. Du er desverre veldig uviten prinsessa, du sier muslimer.. islam er et relgion og ikke et folke slag.. Dem du omtaler som muslimer er irakiske soldater som prøver å forsvare landet sitt.. Irak har blitt invadet av amerika ( de er kristne) men islam eller kristendom har ikke noe å si... Gud forbyr mord i islam!!!!

Nå ble jeg flau på dine vegene....[:-] Det var helt unødvendig å forklare! Tror du jeg er helt på bærtur???? Tror du jeg tror at muslimer er ett folkeslag? Jeg er desverre ikke så UVITEN. Jeg har mange utenlanske venner som jeg har diskutert relgion med. Du vet jo ikke en gang hvilket land jeg opprinnelig er fra? Jeg kan nok om relgion til å diskutere det....

Ettersom dit angrep på muslimer så du desverre ut som veldig uviten..... Da hadde du ikke skrevet slik du hadde gjort.... Jeg er ikke interessert på hvor du er fra.. Jeg er norsk muslim !

Man må jo prøve og korte ned på noe, når man skriver...Blir litt mye hvis man skal forklare fra punkt til prikk. De Irakiske soldatene var jo muslimer.... Hvis du mener at du opprinnlig er norsk og så blitt muslim....Blir jeg skremt av tanken..Dette er det siste jeg skriver om relgion.Jeg er på dette forumet for å skrive om graviditet og babyer ikke om relgion.Så nå er mitt siste ord sagt i denne saken..[:)]

Back
Topp