Gud

Aftenstjerne

Glad i forumet
Ja han er ikke til å gjemme under en stol.
Jeg har masse spørsmål som ingen prest klarer å forklare meg godt.

Gud er vel for alle?
Men hvordan vet man at Gud svarer når man ber? Og hvor mange ganger må man be?
Noen som har bedt om noe som de vet Gud har svart på, sånn konkret?

Jeg lurer, fint med svar

Som jeg svarte deg på en annen tråd, så svarte Gud meg veldig konkret da jeg ba om å få en bil for en stund siden...

Dagen etter at jeg hadde bedt (en gang, Gud hører ikke dårlig, skjønner du)
så fikk jeg telefon om at vi gjerne måtte slite ut den gamle bilen til foreldra mine [:D]

Men jeg syns jo ikke det var en sånn overrasskelses bønn, det vr jo dine foreldre som gav deg bilen. De visste sikkert at dere trengte en bil?

Guds veier er uransaklige har jeg hørt, men det var vel ingen uransaklig vei? eller?

Syns ikke du klarer å svare meg her.

Jeg tror likevel at det var Gud som svarte.

Om noen ikke tror at Gud svarer så er det vel ikke noe poeng å be?

Men jeg VET at jeg har fått svar flere ganger, og jeg vet at Gud VIL svare meg, så derfor ber jeg.
Det er mange løfter i bibelen som knyttet til bønn, jeg tror på bibelen[:)]

Har skjønt at du tror på bibelen ja, men du er ikke så flink til å overbevise eller forklare for en ikke troende.

Gud har heller aldri gitt meg noe heller som jeg har bedt om, er det da sånn at man må være kristen for at bønnen skal bli hørt?

jeg pleier ikke å be, men når jeg er redd for å miste noen eller noe sånt noe så pleier jeg å be. men vet liksom ikke om jeg har fått noen svar da. men uansett så pleier jeg å be når det er det eneste jeg kan gjøre for å hjelpe en person for eksempel.

sååå skjønn jente!!!

Jeg trodde at oppegående, unge mennesker hadde fått med seg at gud ikke eksisterer? Dette var noe folk før i tiden trodde på, når man ikke viste så mye om himmel og jord. Nå må vi da ha blitt smarte nok til å skjønne at han er ett eventyr.[:D] Det skjer alt for mye ondskap i denne verden til at en gud kan eksistere.Men noen mennsker har ett behov for og tro på noe...Tro på deg selv og vær din egen gud.Jeg tror heller at du sendte over energier til familien,som gjorde at de ville gi deg bilen.Så du var din egen gud.[;)] Det er min teori. Er det ikke rart at der det er mest krig og bråk,der er folk mest troende???? I mine øyne er roten til all ondskap relgion.. Hadde vi ikke hatt relgion ville det heller ikke vært så mye krig. Hvis du alikevel skulle få kontakt med denne fantasi figuren,kanskje du skulle ha fortalt han at det dør en haug med stakkars uskyldige barn hver dag av sult......Det minste han kunne ha gjort, var og sørget for litt mat. Det burde han jo ha klart og ordnet????

Det var ikke særlig koselig sagt av deg.. [8|]
Er mange oppegående mennesker som tror på Gud[:D]

Er så enig med deg Prinsessa.

er veldig enig med deg der ja jeg også

Innlegget var ment til Fiorelina og ikke deg Aftenstjerne, trykket på feil knapp.[;)]

Jeg syns det er litt synd at folk vil fjerne seg så til de grader fra åndelighet. Det er mange mange oppegående mennesker som tror på noen annet enn det de kan se ved første øyekast. Det som skaper krig er ikke religion i seg selv, men at vi ikke respekterer at vi har forskjellig tro og at vi ikke godtar at det er mangfold her i verden. Religioner preker i første omgang ikke krig, men kjærlighet. Åndelighet samler folk i større grad en den skiller. For mange gir det trøst, støtte og håp i hverdagen. I de samfunn der man ikke har en like sterk stat som hos oss, gir religion orden og rutiner som holder samfunn oppe. Selv om man ikke tror på Gud personlig skal man ikke frata andre mennesker den glede det gir å tro på Gud.

Jeg er oxo egentlig enig med prinsessa, men en skal ikke skyve alle kristne i en bås. Jeg syns en skal repektere at andre har en religion, de gjør mye godt oxo.

Alle religioner har sine mørke sider, pedofile prester og syke sekter og terrorister, vi er veldig flinke til og henge oss opp i det som er negativt og ikke se det fine som blir gjort.

Jeg går ikke til en kristen person og sier de er dumme, for det de tror på fungere for dem og det er greit for meg. Men prøver noen og vende meg om da blir jeg pist!!!
Da viser ikke den personen noen respekt for at jeg er ikke troende og da tar jeg hardt igjen!!!

En annen ting, pappa har lært meg at en skal vite hva det er man missliker, så les bibelen, koranen, bladene fra jehovas og så si at dette liker jeg ikke.
Har bare lest litt selv, ikke koranen da. men det jeg har lært om kristen dommen finner jeg veldig ulogisk og det fugere ikke for meg, sånn er det bare.

Jeg kan komme med 1000 vis av fakta på at han ikke eksistere.... Når jeg mener at man ikke er oppegående,betyr det at man ikke har sjekket opp fakta.Hadde man gjort det hadde man ikke vært troende.Er du klar over hvor mye vondt de kristene gjorde før i tiden for og få ikke troende til å bli troende??? Kristendom er ren hjernevasking...

Tror du at jeg ikke har fulgt med på skolen?[8|]

Jeg hadde gode karakterer i de aller fleste fag, jeg[;)]

Jeg har ennå ikke sett EN ting som kan avkrefte at Gud finnes, ikke den Gud som bibelen beskriver og som jeg tror på, iallefall [;)]

Lurer virkelig på en ting.
Hvorfor er det så mye elendigskap her i verden, viss vi har en Gud som skal våke over oss??

men jeg føler lissom atdu unngår det jeg spør om.
Siden du har fått "svar" fra Gud på dine måter, og du er kristen, må man være kristen for å få svar.
Får man ikke Guds hjelp hvis man ikker er kristen?
Hvorfor må man be? Hvis Gud er til, hvorfor må man be om hans hjelp, kan han ikke bare hjelpe?

Veldig mange soørsmål, men jeg føler ikke at du eller prester kan gi et godt svar

Fordi menneskene er onde.. fordi mennesker velger feil så ofte..[:'(]

Er et vanlig spørsmål det der, ja[8|]

Forstår godt at du lurer på det

Back
Topp