Gubben her i hus lever godt...

Bello

Elsker forumet
Sover til ca 1-2 hver dag. Rydder ALDRI, støvsuger ALDRI, står ALDRI opp med jentungen, bretter ALDRI klær, henger ALDRI opp klær, vasker ALDRI, tar ALDRI å rydder ut av oppvaskmaskinen, Og gjør så å si heller ALDRI noe for/med dattera si.... Itilegg har han nesten ikke penger(søker ikke jobber) så han LEVER på mine cash. Genial fyr?[:'(]

herregud.. hadde ikke jeg holdt ut med.. her gjør typen faktisk mer enn meg.. og hjelper til med dattra og..
nei det hadde jeg ikke finni meg i rett å slett!!

Jeg pælma ut min sånn

Ting funker bare ikke lengre på denne måten merker jeg[&:] Men jeg er så redd for å "ta steget" å bli alene... Sikkert flere som har vært i situasjonen som skjønner hva jeg mener....?

Å det gidder du ha i hus! Nei, fytti - på hue å ræva ut! Helst i går!
Fytti - den lateste jeg kjenner er jammen ikke så lat en gang! Skikkelig pappafenomen!

noen grunn til at dere fortsatt er sammen? må være ekstremt god i senga eller noe, tenker eg da!
pælm han ut.. eller true med det. sånn drittsekk hadde eg ikke brukt 5 sekund av livet mitt på[:@]

Skjønner deg veldig godt, jeg - var omtrent sånn min var også, selv om han KUNNE sette inn i oppvaskmaskinen og var god til å lage middag.
Men jeg valgte å bli - til han ba om skilsmisse noen måneder senere... [8D]

Nå er jeg singel og SÅ fornøyd - har bedre økonomi når jeg ikke trenger å forsørge ham, BARE mitt (og Jr's) rot å rydde opp i, bare vårt skittentøy, jeg bestemmer over PC, fjernkontroll osv. [:D]

sett hardt mot hardt. Sett krav, si nei til å gi han penger, ikke vask hannes klær, samml alt rotet hannes i søppelposer.

Han fortsetter sån som dette leeenge,slutter ikke når du godtar at han oppfører seg sån. nytter ikke å si, nei nå må du rydde litt ol. også ender det opp med at du rydder 5 min etterpå...

Stå på krava jente!!!
Det er ikke sann det skal være i et hjem.

Du er ikke barnepasser, hushjelp, forsørger og servitør på heltid mens han gjør ingenting for dere.

Om han ikke er villig til å hjelpe kan du skaffe deg en katt i steden, mye billigere.

[:@] Ikke godta det! Enten må du snakke med han om det, eller hive han ut. Eller du kan jo bare slutte å vaske klærne hans og bare lage mat til deg og ungen og ikke gi han penger osv. [;)] Se om han syns det er så moro.

ORIGINAL: Bello

Ting funker bare ikke lengre på denne måten merker jeg[&:] Men jeg er så redd for å "ta steget" å bli alene... Sikkert flere som har vært i situasjonen som skjønner hva jeg mener....?

Hadde det vært sånn her hjemme,så tror jeg at jeg allerede hadde følt meg alene[8|]

Dette skal ikke du godta.
Om han ikke bidrar økonomisk til husholdningen bør han bidra ved å hjelpe til.
Gi han en realitycheck.
Du har det nok bedre økonomisk om du slipper å forsørge ham.
Liker du å være forsørger?

For å si det sånn så er jo du egentlig alene nå da.....
Og ja, jeg vet hva jeg snakker om... faren til mi første var slik som din er nå... sleit meg hellt ut, og når hu var 1 år så reiste jeg fra han og det er det beste valget jeg har tatt..
Alt gikk bedre med meg og datteren min, for da var jeg jo alene alene, så møte klare alt selv, og faren skjerpet seg faktisk og hadde datteren våres en dag i veka og annen hver helg..

så jeg hadde IKKE tolerert det, bedt han skjerpe seg eller komme seg ut!!

ORIGINAL: MissVega

Dette skal ikke du godta.
Om han ikke bidrar økonomisk til husholdningen bør han bidra ved å hjelpe til.
Gi han en realitycheck.
Du har det nok bedre økonomisk om du slipper å forsørge ham.
Liker du å være forsørger?

Selvsagt liker jeg ikke dette her. Men vi har holdt sammen leeenge. Mista så å si alle venner, har bare vært meg og han. Og jeg hater å være alene. U see?

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Men når det ikke får noen konsekvenser kan han jo fint leve slik da.. [:-]  (Selv om jeg selvsagt ikke mener det er riktig!)

Jeg er jo sur og det er konsekvensen av det. Jeg blir forbanna, han skjerper seg ca 1 time, så er det samme gamle rulla igjen[:@]

Men skal du være sammen med ham, bo sammen med en du kanskje forakter fordi han ikke hjelper til verken økonomisk eller på  noe annet vis, som du antakelig krangler med eller på andre måter gjør det ulykkelig, bare fordi du er redd for å være alene?

Jeg ville gitt ham et ultimatum. Delta i familien, finn seg en jobb og hjelp til med  husarbeid og barneoppdragelse, eller så er det slutt, og da kan han jo ikke leve av deg uansett.

Enten tar han seg sammen, eller så får nok DU et bedre liv. Dersom du blir alene og ikke kan støtte deg til han mer blir det nok lettere å finne seg venner, og kanskje med tiden en ny kjæreste som elsker deg og setter pris på deg, og som har moral og lyst til å arbeide og delta i familielivet.

ORIGINAL: Bello

Hva er du egentlig redd for? Å få bedre økonomi, å rydde bare etter deg og datteren din, å kunne leve hverdagen din uten å måtte bli frustrert eller fortvilet over å ha en partner som rett og slett ikke har lyst eller evne til å ta ansvar?? Tror nok du vil få det mye mye mye bedre, ingen som har lyst til å ha en partner som ikke gidder å leve opp til ansvaret det er å ha familie og hjem..

Ikke frykt det, men ta skrittet.... For deg og ikke minst for jenta di.

ORIGINAL: *Linnie*

Næmmen, kast han ut da!!!

I know.... Skal bare manne meg opp først[8D] Og vente til dåpen er vel overstått....

still krav, gi han en tidsfrist - og overholder han ikke den så er det ut.. trenger ikke bli slutt men du skal da ikke fø på en voksen mann som kan jobbe??

Back
Topp