Gubbe faen

Når det er en fest som er planlagt så tenker jeg det må være lov til å få sove ut dagen derpå. Det vil jeg også gjøre hvis jeg har vært ute.

Men når mannen lørdags ettermiddag finner ut at han bare skal ta en eller to øl med kompiser, så blir jeg ganske irritert hvis det ender opp med full pakke :p

Når det er en fest som er planlagt så tenker jeg det må være lov til å få sove ut dagen derpå. Det vil jeg også gjøre hvis jeg har vært ute.

Men når mannen lørdags ettermiddag finner ut at han bare skal ta en eller to øl med kompiser, så blir jeg ganske irritert hvis det ender opp med full pakke :p

Jeg synes det er veldig stor forskjell på å sove ut og ikke stå opp for noe annet enn å spy før kl 15.

Ser heller ikke noe problem i å dra på fest og få sove ut dagen etter - så lenge det er avtalt. Noe annet er å bryte løfter slik. Ja, av og til kan det bli litt mer enn man har tenkt, men det er forskjell på litt for mye og alt for mye. Har hatt et par slike runder her også hvor "et par-tre pils" har endt i fyll, spying og en fullstendig ubrukelig mann dagen derpå. Gjerne dager jeg har mye å gjøre eller er sliten og trenger avlastning. Klart man blir skuffa og sint! Jeg har bare latt han sove ut, for han duger ikke til noe likevel om jeg vekker han. Så kommer han som regel krypende og gjør alt jeg ber om i løpet av ettermiddagen.

Ser heller ikke noe problem i å dra på fest og få sove ut dagen etter - så lenge det er avtalt. Noe annet er å bryte løfter slik. Ja, av og til kan det bli litt mer enn man har tenkt, men det er forskjell på litt for mye og alt for mye.

Sign.

Jeg synes det er veldig stor forskjell på å sove ut og ikke stå opp for noe annet enn å spy før kl 15.

Men altså - hvis man er fyllesyk så KLARER man jo fysisk ikke noe mer?
Vi er ulike der..sambo blir aldri dårlig og viser lite forståelse dagen derpå i forhold til at jeg faktisk kan bli liggende foran do til 15-16 tiden før jeg klarer å stå på føttene. Men hvis jeg er "uheldig" og drikker en blanding jeg ikke tåler så blir jeg faktisk skikkelig dårlig.
Nå drikker jeg svææææært sjeldent nettopp fordi jeg ikke synes det er verdt det, når jeg blir så dårlig da.men folk som ikke blir fyllesyke vet nok ikke hvordan det fungerer.

Det er faktisk ikke drikkingen som irriterer meg grenseløst, det er det at han lovet meg noe og ikke holdt det. Når jeg sover 3 timer i løpet av natta og han er så borte at guttunge ikke vil la han smøre brødskiver til han og at jeg derfor får null hjelp i dag. Mens jeg satt våkne med sønnen vår i natt gledet jeg meg til at gubben skulle komme hjem og avlaste meg, ikke skape merarbeid.

Han lovte meg maks 1 øl, vinen til maten og 2 "bonger" etterpå, når det blir over 2 flasker vin og minst 4 drinker blir jeg oppgitt. Når han i tillegg måtte dra kl 13 i går for å rekke det og vi måtte 100 ting før han dro, har han hjulpet meg med sønnen vår 1 sekund denne helgen.

Jeg har kanskje veldig lite sympati ang dette da jeg aldri har klart å drikke til jeg spyr.
Ja at han ikke holder lovnader kan jeg forstå er irriterende ja.... Dumt å love noe man vet kan være vanskelig å gjennomføre :p

Her får ikke mannen lov å komme hjem når han er full om småen er hjemme. Det har jeg sagt fra om fra jeg ble gravid! Sønnen min skal ikke se oss alkohol påvirket under noen omstendigheter! Å det er han heldigvis helt enig i og har respektert!

Det her er vel som å banne i kirka men jeg ser ikke helt problemet :p skjønner selvfølgelig hvis det skjer OFTE, men en sjelden gang må jo være lov? Er jo ikke moro med fylla om man i tillegg må tidlig opp neste dag.

Når samboer eller jeg reiser på fylla så gjelder det å stå opp tidlig neste dag alene også :p man må gi og ta tenker jeg.

Men skjønner det veldig godt om du sitter der syk selv og det skjer stadig vekk :) men må ærlig innrømme at jeg hadde ikke vekket mannen tidlig neste morgen om det skjedde veldig sjeldent altså.

For ikke lenge siden inviterte jeg hele kompisgjengen hans til overraskelsesfest, fikk kompisene til å sørge for at han blei fin i farta og tok med meg dattera vår ut av huset. Han var veldig blid og stemninga mellom oss var veldig bra dagen etter.

Jeg setter i allefall pris på barnefri når jeg er fyllesjuk. Og ja, full i samme rom som barn passer overhodet ikke sammen. Vi har aldri drukket i samme hus som jenta vår. Vil ikke at hun skal se oss alkoholpåvirket i det hele tatt og der er samboer heldigvis veldig enig. Et glass vin på en av oss går fint men mer enn det føler jeg meg ikke komfortabel med.

Ser heller ikke noe problem i å dra på fest og få sove ut dagen etter - så lenge det er avtalt. Noe annet er å bryte løfter slik. Ja, av og til kan det bli litt mer enn man har tenkt, men det er forskjell på litt for mye og alt for mye. Har hatt et par slike runder her også hvor "et par-tre pils" har endt i fyll, spying og en fullstendig ubrukelig mann dagen derpå. Gjerne dager jeg har mye å gjøre eller er sliten og trenger avlastning. Klart man blir skuffa og sint! Jeg har bare latt han sove ut, for han duger ikke til noe likevel om jeg vekker han. Så kommer han som regel krypende og gjør alt jeg ber om i løpet av ettermiddagen.

Signerer den siste der :p haha!
Bedre med en mann som har dårlig samvittighet på eget initiativ enn en som "må" ha dårlig samvittighet ;)

Signerer den siste der :p haha!
Bedre med en mann som har dårlig samvittighet på eget initiativ enn en som "må" ha dårlig samvittighet ;)
Ja, jeg har lært at det er best å vente til han kommer på det selv :-D da er han ikke mye høy i hatten! Men om jeg vekker han for å kjefte i en sånn situasjon så blir han bare grinete og går i forsvar med en gang.

Ja, jeg har lært at det er best å vente til han kommer på det selv :-D da er han ikke mye høy i hatten! Men om jeg vekker han for å kjefte i en sånn situasjon så blir han bare grinete og går i forsvar med en gang.

Helt enig :p Sånn er jeg også! Da gidder jeg i hvertfall ikke høre på han. Der svir litt ekstra når de kommer på det selv tenker jeg :p

Har skjedd mange ganger her og. Han har skjønt at han skal sove på sofaen når han har drukket, i det minste. Han kaster ikke opp, men han er helt ubrukelig dagen etter siden han ikke klarer å stoppe å drikke i tide.

For å være helt ærlig ser jeg ikke problemet? Alle burde få lov å kose seg innimellom, og om man går på en smell? So what? Han føler nok på det selv i dag og da synes jeg ikke man bør tyne situasjonen noe mer. Neste gang er det kanskje deg? :)

Her har vi en uskreven regel om at hvis en av oss skal på planlagt fest, så har vi også "fri" formiddagen og ettermiddagen dagen etter :p Jeg vet aldri hvordan formen min er dagen derpå uansett om jeg ikke drikker så mye. Kan stå opp 10 og være fit for fight, men også være superdårlig. Samme med mannen!

Jeg er også veldig dårlig på å kun ta et par glass, om det er noe veldig gøy som skjer. Blir ofte fort revet med av folket og stemningen, dessverre :p

Om jeg har planer som ikke går overens med en mulig fyllesyke, lar jeg heller være å gå ut :)

Men uansett så bruker vi gjesterommet da. Skal ikke vekke eller holde noen andre våkne! :)

Han lovet deg noe, men holdt det ikke, så jeg forstår godt at du er sint!
Det hadde jeg også blitt.
Helt greit at han går ut og drikker, og en må jo gå ut ifra at en må stå opp med ungene selv, men ikke at han blir helt snydens, spesielt når du har presisert at han ikke skal bli det. Han kjenner vel sin egen grense?
Jeg hadde nok latt han sove ut, han er jo ikke i stand til å ta seg av en unge uansett i den tilstanden. Men jeg hadde nok vært rimelig sur og vist min skuffelse når han stod opp.

For å være helt ærlig ser jeg ikke problemet? Alle burde få lov å kose seg innimellom, og om man går på en smell? So what? Han føler nok på det selv i dag og da synes jeg ikke man bør tyne situasjonen noe mer. Neste gang er det kanskje deg? :)

Saken er jo det at han lovte noe, men ikke holdt det. Det må en da få lov til å bli skuffet over? En må da kunne stole på hverandre.

Nå har jeg "fri" annenhver helg da ungene er hos pappaen sin, så jeg legger mine festligheter til det. Men, når jeg bodde med pappaen, så var saken en ganske annen.

Jeg liker å ta meg en fest av og til, men det går lang tid imellom hver gang. Eksen min er avholds og har ingen forståelse for at noen synes det er gøy å drikke. Så hvis jeg hadde vært ute og var sliten/trøtt/dårlig dagen etterpå, var han bare sur, sarkastisk og ikke særlig forståelsesfull. Dette gjaldt HVER gang. Jeg måtte bare ikke tro jeg fikk sympati når jeg var trøtt, tørst, whatever, det var selvforskyldt....

Så, jeg skjønner hva du mener, og hvis det skjer ofte så er det dumt. Men om han gikk på en smell, selv om han lovet noe, så må det vel gå an å se gjennom fingrene på det?

Det føles som om dette har blitt litt mer styr en jeg trodde, dette var min utblåsning midt på natta etter å ikke ha sovet på mer enn maks 30 min i løpet av natta og med hormoner rasende mens jeg venter på å få mensen. Gubben får gå ut og drikke hvis han vil det, men noen ganger synes man at gubben er en skikkelig dust selv om han ikke har gjort noe alt for dumt. Hvem har ikke kjefta på gubben for noe som egentlig er en filleting?

Kjenner jeg er glad for at jeg har en samboer som drikker proteinshake istedenfor øl :p
Men hadde det vært her i huset hadde jeg antagelig vært sur dagen etter og reist bort til mamma for å få sovet ut litt mens hun passet mini

Back
Topp