Gubbe faen

mkrago

Elsker forumet
Noen ganger blir jeg sprø. Gubben var på sommerfest med jobben i dag og jeg ba han drikke forsiktig da det ikke skal mye til før han spyr. Kommer hjem 2 timer senere enn planlagt, full som en alke og går rett på badet og spyr. Jeg sitter i stua med en liten gutt som ikke får sove og har gjort det i flere timer allerede og gubben forstår virkelig ikke hvorfor jeg sier at han må sove på gjesterommet og ikke i vår seng. Han spyr 3 ganger til før han går og legger seg. Jeg blir sittende oppe i nesten 2 timer til med en gutt på armen. Etter nesten 4 timer sovner endelig guttungen og jeg får forhåpentligvis sove litt. Men kjenner jeg gubben rett så får jeg null hjelp i morgen.

Jeg hadde seriøst sparket dette mannebeinet ut av senga i morgen tidlig!:eek:
Hadde blitt månelyst her om det hadde skjedd!

Dette hadde ikke jeg akseptert. Den mannen ville måttet holde seg helt unna til han var helt edru. Promille og unger hører ikke sammen i min verden.

Aaaargh!! Det hadde ikke blitt pent her i huset! Så utrolig respektløst!

Sånt er kjedelig håper du får lov til å få fri inni mellom også...

Kjenner til frustrasjonen om fulle gubber. Min kan og drikke for mye, men siste tiden før mini kom og etter hun kom har han sjerpet seg heldigvis. Og han forstår hvorfor han ikke kan dele seng med oss

Men spark han ut av senga og krev han hjelper til

Åh fyttekatta! Hadde ikke blitt en rolig og fin søndag for han om det hadde vært min mann. Så respektløst og uomtenksomt av han :(

Ta en 10-liters bøtte eller større og fyll den med vann og kast over ham! Det hadde jeg gjort! :o
Hadde faktisk ikke nølt en gang...

Ikke greit altså.! Jeg hadde sagt at han måtte stå opp sammen med deg og barnet, synes jeg han rett og slett er respektløs mot deg. :-(

Tenker at hvis det var en fest som var planlagt at han skulle på, så bør man vel kanskje regne med litt fyll. Men at han nekta å sove på gjesterommet, DET hadde jeg blitt drittsur på. At han selv velger å drikke til han spyr får han jo ta selv, men det skal jo ikke gå utover dere.
Selvom jeg er ikke overbegeistra for det fyllegreiene selv altså, men av og til må det jo være greit:)

Tenker at hvis det var en fest som var planlagt at han skulle på, så bør man vel kanskje regne med litt fyll. Men at han nekta å sove på gjesterommet, DET hadde jeg blitt drittsur på. At han selv velger å drikke til han spyr får han jo ta selv, men det skal jo ikke gå utover dere.
Selvom jeg er ikke overbegeistra for det fyllegreiene selv altså, men av og til må det jo være greit:)

Jeg er enig at full går greit, men ikke drita. Han hadde lovet å holde seg til det de får gratis pluss maks en øl, kommer hjem og har blitt påspandert minst det dobbelte av hva han sa han skulle drikke av gavmilde kolleger og har fortsatt ikke stått opp. I tillegg passer vi hundene til moren hans, de har vært kjempe syke hele uka og jeg har vært sykemeldt med bihulebetennelse, sitter her og venter på at mensen skulle ha kommet og er sinnssykt sliten. Han vet alt dette og allikevel drikker han seg dritings.

Jeg er enig at full går greit, men ikke drita. Han hadde lovet å holde seg til det de får gratis pluss maks en øl, kommer hjem og har blitt påspandert minst det dobbelte av hva han sa han skulle drikke av gavmilde kolleger og har fortsatt ikke stått opp. I tillegg passer vi hundene til moren hans, de har vært kjempe syke hele uka og jeg har vært sykemeldt med bihulebetennelse, sitter her og venter på at mensen skulle ha kommet og er sinnssykt sliten. Han vet alt dette og allikevel drikker han seg dritings.
Hvis han ble påspandert har han holdt avtalen om å holde seg til det de får gratis ;) men hadde jeg vært deg hadde jeg funnet på noe hyggelig med barnet og noen venner i dag, og ikke nevnt det med et ord hvor skuffet du er i dag. Så får han ta seg av hundene når han våkner. De er ikke ditt ansvar.

Ja jeg forstår veldig godt altså, min er prikk lik:P vet ikke hvor mange ganger jeg har irritert meg over det, men det er ikke få:P
Etter omstendighetene burde han tatt mer hensyn ja, sånt er dårlig.
Prøv å finn på noe gøy i dag som noen foreslo:) og tving han til å ta drittbleier Feks:P hvis mannen her har tatt den helt ut når han har lovet å ta det med ro, så har han å bidra dagen derpå uansett hvor dårlig han er.

Jeg tenker at om han drar ut kan han da få slappe av litt dagen der på? :o utrolig synd for han selv at han går glipp av all moroa og heller må henge hjemme å spy.. Men skjønner ikke helt hvorfor det er irriterende for mange.
En fest iblandt må være lov, og med alt som hører til - tenker jeg da :p

Jeg tenker at om han drar ut kan han da få slappe av litt dagen der på? :eek: utrolig synd for han selv at han går glipp av all moroa og heller må henge hjemme å spy.. Men skjønner ikke helt hvorfor det er irriterende for mange.
En fest iblandt må være lov, og med alt som hører til - tenker jeg da :p

Det er faktisk ikke drikkingen som irriterer meg grenseløst, det er det at han lovet meg noe og ikke holdt det. Når jeg sover 3 timer i løpet av natta og han er så borte at guttunge ikke vil la han smøre brødskiver til han og at jeg derfor får null hjelp i dag. Mens jeg satt våkne med sønnen vår i natt gledet jeg meg til at gubben skulle komme hjem og avlaste meg, ikke skape merarbeid.

Han lovte meg maks 1 øl, vinen til maten og 2 "bonger" etterpå, når det blir over 2 flasker vin og minst 4 drinker blir jeg oppgitt. Når han i tillegg måtte dra kl 13 i går for å rekke det og vi måtte 100 ting før han dro, har han hjulpet meg med sønnen vår 1 sekund denne helgen.

Jeg har kanskje veldig lite sympati ang dette da jeg aldri har klart å drikke til jeg spyr.

Jøssenavn.. Synes virkelig noen av dere er urimelige her?! Forstår at du er skuffet over at han ikke holder det han lover, men vi har vel alle gått på en liten smell og blitt en smule mer full enn nødvendig?!

Hadde mannen vekt meg og blitt SÅÅÅ sur som det antydes her (hvis det var meg det gjaldt) så hadde jeg blitt rimelig sur!

Har såklart også blitt irritert på mannen mang en gang. Og har sagt ifra om at jeg hsr vært skuffet osv. Men så må man bare legge det bak seg tenker jeg - alle vil kunne komme i den situasjonen en gang i livet

Uff da. Her har både mannen og jeg gått på noen smeller på fester, og ingen av oss har reagert slik på hverandre. Selv om jeg har hatt sykt barn hjemme. Og klokka går fort på fest:)

Han angrer nok selv uten din hjelp.
Men gjesterommet eller sofaen er ett must:)

Greit at man kan få ha litt fri og sånn, men man må jo bli enige om kjørereglene. Ikke gøy å bli sittende alene fordi mannen er fyllesyk, og det er jo så kvalmt å være rundt!

hehe..da måtte eg sikkert vært kvinnfolkfaen sist januar.

Hadde fest i kjellerstua i anledning bursdagen min, vi var 5 stk damer som spilte musikk og lo og kosa oss.
Skulle egentlig dratt ut v midnatt , men vi ombestemte oss og ble i kjelleren til 3 istedenfor-hadde mye å snakke om.

Gubben ble selvsagt sur fordi han hadde håpa på festen ble avslutta tidlig og han hadde tenkt seg på clas olson kl 10 neste morgen.
Eg ba han holde den bestefar-smella si igjen og heller ta ungene med seg
..siden eg bare fester en gang i året eller noe sånt :-P

(men man sover selvsagt ikke der barna er når man er fyllesjuk )

Back
Topp