Gryterett i bryllup?

Gryteretter er jo kjempegodt :)

Syns det høres supert ut! Bryllupet kommer til å bli fantastisk! :D

Fra min futuristiske aiPædd

Gryterett er kjempegodt, samme er laupskaus. Hvis dere skal ha gryterett ville jeg servert salat, godt brød (loff, focaccia, rundstykker) ved siden av + noe godt smør (hvitløk, smør med havsalt etc) :gen014

Gryterett er kjempegodt, samme er laupskaus. Hvis dere skal ha gryterett ville jeg servert salat, godt brød (loff, focaccia, rundstykker) ved siden av + noe godt smør (hvitløk, smør med havsalt etc) :gen014

Klart, det blir skikkelig tilbehør og pent servert, ikke slengt på en papptallerken liksom. :D

Skal se hva de kan tilby fra stedet hvor vi ønsker å bestille, og arbeide mer med sambo, så jeg får ham ombord. :)

Det er jo deres bryllup og dere må jo selv bestemme hva dere føler dere komfortable med:)
Ser flere gjør mindre ut av bryllup nå om dagen og gjør det enkelt. Er jo ikke selskapet eller maten som er viktigst. Selv om jeg selv vet hvordan jeg ønsker å ha det!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er jo ikke det å gjøre mindre ut av det det er snakk om, men å gjøre det på en måte som for det første føles naturlig og som gjør at vi kan ha en knallfest og likevel ha råd til å invitere alle vi ønsker. Måtte bare kommentere det, siden det kan tolkes som et liiite sleivspark, selv om jeg velger å tro at det ikke var slik du mente det. :)

Vi var i bryllup nå i august, og de serverte baccalao og gryterett. Hadde fine/grove rundstykker, salat, og ulike typer smør i tillegg. Hørte ikke en av de 102 gjestene som klaget, og alle rullet omtrent ut av middagslokalet laughing7

Til nattmat hadde de tre sorter pølser med masse tilbehør. Gikk ned på høykant :)

Jeg foretrekker personlig gryterett o.l. istedet for 3-5-retter, og synes det er perfekt festmat :smiley-bounce012

Jeg har vært bryllup der de serverte gryterett, tror ikke det var noen som reagerte på det :) Og NAM så godt :)

Kjempekoselig, og gryterett trenger absolutt ikke være kjedelig, hva med viltgryte med kjøtt, poteter og tyttebær. Eller "vanlig" gryte med salat og baguetter ved siden av, digg! :)

Mmmm, lapskaus! Hadde nok trumfet igjennom lapskaus da det høres ut som det kan passe best i deres bryllup! Høres fryktelig koselig ut :)

De vet at jeg har allergi, så derfor sa jeg ikke noe. Dette er venner jeg har kjent lenge, så jeg tok det som en selvfølge at etter minst 10 års vennskap og diverse middagsselskap visste de det.....................

Jeg giftet meg selv i juni, og jeg kjenner alle gjestene mine, selvfølgelig, det var mitt bryllup, men jeg sov i ca. fem timer per natt den siste uken og stresset i fem måneder før bryllupet så jeg hadde blitt forbannet om ikke hver enkelt gjest selv minnet oss på allergier o.l. på forhånd i forbindelse med at de ga beskjed om de kom eller ikke. Jeg ønsket jo at alle skulle få god mat, men jeg hadde ikke tid til å gå gjennom 80 bekjente i hodet for å huske alle spesielle hensyn. Det er jo normalt å gi beskjed selv om man kjenner vertskapet. De har faktisk ganske mye de skal huske på.

Og jeg har allergi selv, så jeg må alltid si ifra og jeg blir aldri fornærmet om noen av mine nærmeste glemmer det. Derfor sier jeg heller ifra hver gang. Det er veldig fort gjort å glemme som vertskap med tusen oppgaver, uten at det er vondt ment når man har mye å tenke på. Jeg synes det er veldig rart å tenke at alle mine bekjente skal ha ansvar for min helse, det har jeg faktisk mest av alt ansvar for selv. Det er min mening. Bryllup er ikke en liten fredagsmiddag med et par gode venner. :)

Til trådstarter: gjør akkurat det du vil, og kos deg masse med DITT bryllup!!!

Jeg synes det hørtes ut som en god plan til den stilen dere har valgt! Både gryterett og lapskaus er snadder og det kan jo suppleres med en spennende salat og hjemmelaget, godt brød.

Vi hadde forresten middelhavsbuffet i vårt bryllup, der det bla a var to forskjellige varme gryter; en gryterett med kylling og en gresk med lam. Det var minimalt igjen etter nattmaten, kan du si - slo veldig an:) Gryterett er genialt og noe de fleste liker! Personlig foretrekker jeg den typen mat fremfor treretters med rekecoctail og steik.

Vi hadde også bygdebryllup. :) Fikk kjøpt kalvekjøtt til 2500kr fra en bonde, vi var ca.55 stk. Så om dere kjenner en bonde eller kjenner en som kjenner en bonde, så er det verdt et forsøk ;) Vi brukte ca.6000-7000kr på mat(forrett,hovedrett,dessert) og brus.

Appen!

Men da vet jeg at det ikke blir sett på som veldig upassende i alle fall, som sambo var bekymret for. Jeg er jo enig med alle dere, ellers hadde jeg jo ikke foreslått det en gang. Så da skal jeg slå meg sammen med andre i familien og legge litt press på sambo for å få ham gryte/lapskaus, alt etter hva de kan tilby der vi bestiller fra. For å lage maten selv, det har vi ikke så veldig lyst til. ;)

Kan bli veldig godt det. Men synes du må høre på gemalen også hvis han ikke vil ha det :) Vi hafde stek og tre retters og kjøpte mye i Sverige. Det ble ikke dyrt, men dere bor vel ikke i nærheten av Sverige? Lykke til! Kommer til å bli et kjempe koselig bryllup :)

Back
Topp