Gryterett i bryllup?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Vi skal ha bygdebryllup altså, festen blir på det lokale ungdomshuset, kjolen er enkel og stilren, dressen blir billig fra nettet, vi pynter med kongler og granbar og hvite lys og syltetøyglass med kastanjer og telys, kakene bakes selv, og fokuset er på å gjøre det koselig og økonomisk.

Vi har fått forslag om matretter fra en leverandør hvor prisen var på 149-169, den dyreste høres jo veldig god ut da (lammesteik med fløtepoteter, grønnsaker og saus), men da kommer jo middagen opp i ca 12 000, vi så for oss nærmere 7000. Så har sent ny mail for å spørre hva de kan tilby av billigere retter, og foreslått gryteretter som et alternativ. Da tenker vi på å ha kanskje to varianter, muligens med lam eller noe annet godt kjøtt, og kanskje en med kylling. For meg er faktisk lapskaus også et helt realistisk alternativ... Men sambo var uenig og syns ikke det passet i bryllup.

Men når hele stilen i bryllupet er som jeg har forklart, så tror jeg faktisk ikke noen hadde reagert på det. Vi er jordnære folk som setter pris på god mat og godt lag, og festen etterpå kommer til å vare så lenge folk bare gidder.

Så gitt alt dere vet, pluss at vi er unge med barn og ikke har overdrevent med penger (jeg studerer og vi har nettopp kjøpt hus), hadde dere reagert på å få servert en nydelig gryterett eller lapskaus i et bygdebryllup?

Gryterett er jo fantastisk godt! Kanskje dere kunne fått de til å lage lasagne eller noe ved siden av?
Tenker siden det kan være at ikke alle er så glad i gryterett, så kan det være et greit alternativ som også er billig og god mat :D
Jeg hadde overhode ikke reagert på gryterett. Det viktigste i et bryllup er ikke maten, men stemningen og hyggen :D

Nei, det ville jeg ikke reagert på! Tenker at folk arrangerer bryllupet i sin stil og slik de selv vil :)

Det er jo deres bryllup og dere må jo selv bestemme hva dere føler dere komfortable med:)
Ser flere gjør mindre ut av bryllup nå om dagen og gjør det enkelt. Er jo ikke selskapet eller maten som er viktigst. Selv om jeg selv vet hvordan jeg ønsker å ha det!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Synes det er helt ok, jeg!!! Hadde ikke stusset på lapskaus heller, jeg:-)

Der vi var i mai hadde de gryterett :D Den var fantastisk god, hjemmelaget med viltkjøtt. :) Potet til, det var kjempe godt, og enkelt. :) Det var over 200 gjester, og maten holdt seg varm. Det skal jeg og ha om jeg gifter meg en gang :D Gå for det.

Høres godt ut med begge deler :-)

Jeg synes man skal servere akkurat det man selv vil.. Gjestene kommer for å feire de som gifter seg - ikke for å spise Det er menneskene som et viktig og ikke det som måtte stå på bordet! Masse lykke til!!

Både lapskaus og gryterett er godt! :D Så gå for akkurat det dere vil, ville ikke stusset over verken eller :)

Mat er mat!
Jeg reagerer ikke på hva som serveres. Bare det er god mat og god kvalitet.
For vasne grønnsaker, kald mat, rå poteter etc... er enda verre.:confused:

Høres deilig ut med gryterett. Bare pass på om der er gluteallergi hos noen som kommer - med tanke på brød ved siden av og faktisk av og til har de hvetemel i gryteretter og lapskaus.

Hilsen en som har vært i bryllup og kunne ikke spise maten. For vertskapet hadde ikke tenkt på at noen kunne være allergisk mot noe mat................

Høres deilig ut med gryterett. Bare pass på om der er gluteallergi hos noen som kommer - med tanke på brød ved siden av og faktisk av og til har de hvetemel i gryteretter og lapskaus.

Hilsen en som har vært i bryllup og kunne ikke spise maten. For vertskapet hadde ikke tenkt på at noen kunne være allergisk mot noe mat................

Ikke for å være vanskelig, men burde ikke de som har slike allergier ta kontakt med vertskapet om det? Det er jo faktisk ikke alle som tenker så langt når man ikke er veldig nære eller er vant til å tenke slik. Jeg tror ikke noen av gjestene våre har slikt, men jeg håper jo de som evt. har det kan si ifra så vi finnet et alternativ til dem.

Ikke for å være vanskelig, men burde ikke de som har slike allergier ta kontakt med vertskapet om det? Det er jo faktisk ikke alle som tenker så langt når man ikke er veldig nære eller er vant til å tenke slik. Jeg tror ikke noen av gjestene våre har slikt, men jeg håper jo de som evt. har det kan si ifra så vi finnet et alternativ til dem.

De vet at jeg har allergi, så derfor sa jeg ikke noe. Dette er venner jeg har kjent lenge, så jeg tok det som en selvfølge at etter minst 10 års vennskap og diverse middagsselskap visste de det.....................

Syns det høyres veldig godt ut eg, om det er bra råvarer i den:)
Om du er redd for at gjestene skal bli skuffa eller overraska ville eg tatt med menyen i innbydelsen, da veit alle kva dei går til:)
Me var i bryllup i sommer og dei hadde tapas, det var vanvittig godt. I innbydelsen sto menyen og at ein måtte kjøpe drikke sjølv etter maten, greit å vite på forhånd:)

De vet at jeg har allergi, så derfor sa jeg ikke noe. Dette er venner jeg har kjent lenge, så jeg tok det som en selvfølge at etter minst 10 års vennskap og diverse middagsselskap visste de det.....................
Det var litt rart ja, men ikkje så lett å holde styr på alt heller, eg ville satt pris på at mine gjester sa fra om sånt uansett:)

Ja det vil jeg tro de burde vite, da er det dårlig.

Synes det hørtes ut som en god ide og synes dere bør gå for gryterett eller lapskaus :)

Back
Topp