Grunn til bekymring? - treig/svak stigning på tester

Julie.

Glad i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg fikk positiv g.test 12 DPO og har testet nesten hver dag for å se om streken blir mørkere. På nett og div står det at man i utg skal ikke benytte g.test som indikator om hcg stiger, men likevel har jeg erfart å sett bilder at det er heller vanlig at streken blir betydlig mørkere(?)

Lot være å teste igår, og da er det to dager siden jeg testet sist. Synes siste testen virker til og med litt svakere enn den for to dager siden, men kan hende det er i forbindelse at jeg har drukket rikelig med væske igår, men jeg vet ikke. Synes det er merklig å ikke se progresjon fra 15 DPO til 17 DPO.
Kan dette se ut som potensiel kjemisk? Har heller ikke spesielt murringer eller mensenlignende smerter. Gjerne del erfaringer

375022952_208715488931049_6317044121643344489_n.jpg

Mine steg veldig seint med sistemann. Jeg tok blodprøver fordi jeg stresset sånn. Med de to andre fikk jeg sterke streker med en gang.. men alt var fint. Det steg bare litt tregere denne gangen rett og slett. Ta en blodprøve hvis du er usikker :)

Mine steg veldig seint med sistemann. Jeg tok blodprøver fordi jeg stresset sånn. Med de to andre fikk jeg sterke streker med en gang.. men alt var fint. Det steg bare litt tregere denne gangen rett og slett. Ta en blodprøve hvis du er usikker :)
Høres fornuftig ut å ta blodprøve, skal ringe og høre i morgen. Betryggende å høre at det gikk bra til tross treig stigning.

Håper dette er tilfelle og ikke kjemisk, men kjenner meg litt pessimistisk etter testen idag. :(

Hei! Ingen grunn til å bekymre seg uten grunn! Jeg ser god og fin stigning. Husk så tidlig er det vanlig å se det først etter 2-3 dager mellom. Altså 12 og 14/15 se på fargen☺️
Mine tester ble så og si aldri noe sterkere begge gangene. Sitter med en 2 åring og gravid nå (16.uker)

Jeg hadde ikke bekymret meg, og husk eggløsning kan ha skjedd før/etter enn den beregningen man tror. Nå fikk jeg vite at eggløsning må ha skjedd en uke etter enn d jeg antok. Og jeg hadde sykt lave HCG Målinger (blodprøve) i forhold til sist mens.

Men viste seg etterhvert , altså på TUL at jeg var en uke bak en antatt. Altså eggløsning senere.

Selv om jeg fikk svak positiv 3 uker etter mensen.

Sååååå DET ER FORTSATT HÅP!

Syns du heller skal glede deg og slappe av i kroppen og nyte spira..

Ps. Anbefaler deg å ta en digital nå, og så ca 1 uke etter første digital ☺️☺️ da ser du klart og tydelig at det er en stigning.

Alle HCG, er forskjellige og kan ta tid ❤️

Hei! Ingen grunn til å bekymre seg uten grunn! Jeg ser god og fin stigning. Husk så tidlig er det vanlig å se det først etter 2-3 dager mellom. Altså 12 og 14/15 se på fargen☺️
Mine tester ble så og si aldri noe sterkere begge gangene. Sitter med en 2 åring og gravid nå (16.uker)

Jeg hadde ikke bekymret meg, og husk eggløsning kan ha skjedd før/etter enn den beregningen man tror. Nå fikk jeg vite at eggløsning må ha skjedd en uke etter enn d jeg antok. Og jeg hadde sykt lave HCG Målinger (blodprøve) i forhold til sist mens.

Men viste seg etterhvert , altså på TUL at jeg var en uke bak en antatt. Altså eggløsning senere.

Selv om jeg fikk svak positiv 3 uker etter mensen.

Sååååå DET ER FORTSATT HÅP!

Syns du heller skal glede deg og slappe av i kroppen og nyte spira..

Ps. Anbefaler deg å ta en digital nå, og så ca 1 uke etter første digital ☺️☺️ da ser du klart og tydelig at det er en stigning.

Alle HCG, er forskjellige og kan ta tid ❤️
Tusen takk det her trengte jeg å høre :Heartred på 11/12 DPO før strip fikk jeg clearblue 1-2 på ukeindikator, så det var fint å se det! Venter på 4 digitale i posten nå, vil gjerne se 2-3 etterhvert.
Det er godt å høre at du har barn og 16 uker på vei og hadde ei sterkere streker begge gangene. :Heartred :Heartred

Søsteren min spurte direkte igår om status på prosjekt baby siden hun visste vi skulle prøve å få barn etterhvert engang, og da var jeg ærlig at jeg fikk nylig positiv. Snakket litt sammen i dag nettopp etter jeg postet dette og var veldig nedfor. Fikk høre at hun fikk bare ekstremt svake streker, antydning, og samt negativ digital på dagen etter mensen skulle kommet og hun har en 2 åring idag. De holdt seg svake lenge også. Samt at har jeg hverken spotting eller blødning så går det bra ifølge henne.

Tror jeg må rett og slett slutte å teste, for det gir meg mer uro enn motsatt :facepalm:

jeg har hatt 2 SA og 1 MA, før jeg fikk baby på 2 år..

Og denne gangen hadde jeg spotting fra uke 5-7 og fikk progesteron gel. Hormon som skal tas vaginalt. Vet ikke om fet hjalp, men blødningene stoppet.., fant ut senere, at jeg hadde to blødninger utenfor livmoren…. Så det er faktisk ikke alltid slik at blødning og lav HCG alltid MÅ bety noe negativt…

Jeg var selvfølgelig veldig redd for det, og er det fortsatt. Til jeg føder men sånn er bare jeg .

Det bare er å koble litt av og bare anta og nyte graviditeten til det motsatte er bevist.

Anbefale deg å ta ny digital minst en uke etter sist du fikk 1-2 da jeg fikk det 5. dager etter første 1-2 uker også. Ble bare stresset… men plutselig en Dag ble det 2-3 og etter 2-3 kom 3+ ganske raskt.

Så anbefale på dt varmeste å vente og bare tenke tanken på at d faktisk er en spire inni der, om den holdt seg eller ikke, vet man aldri….. selv da keg skulle føde tenkte jeg negative tanker

Så IKKE VÆR EN MEG!

Bare kos deg, nyt forandringene i koppen som …

murringer,

**Murringer , kramper, tørste, utflod, drømme rare drømmer, oppblåsthet , mye luft!!! tisse ofte og ja… tanken på en spire ❤️**

Tusen takk det her trengte jeg å høre :Heartred på 11/12 DPO før strip fikk jeg clearblue 1-2 på ukeindikator, så det var fint å se det! Venter på 4 digitale i posten nå, vil gjerne se 2-3 etterhvert.
Det er godt å høre at du har barn og 16 uker på vei og hadde ei sterkere streker begge gangene. :Heartred :Heartred

Søsteren min spurte direkte igår om status på prosjekt baby siden hun visste vi skulle prøve å få barn etterhvert engang, og da var jeg ærlig at jeg fikk nylig positiv. Snakket litt sammen i dag nettopp etter jeg postet dette og var veldig nedfor. Fikk høre at hun fikk bare ekstremt svake streker, antydning, og samt negativ digital på dagen etter mensen skulle kommet og hun har en 2 åring idag. De holdt seg svake lenge også. Samt at har jeg hverken spotting eller blødning så går det bra ifølge henne.

Tror jeg må rett og slett slutte å teste, for det gir meg mer uro enn motsatt :facepalm:

Denne gir meg litt håp også. Jeg har veldig svake streker og negativ på digital, en dag over IKM.

Det beste er bare å roe seg ned. Har du tatt en digital test. Så har du faktisk svaret.

Jeg husker da jeg fikk positiv g. Test. Da måtte jeg ta enda en ny gtest bare for sikkerhetsskyld. Jeg ble satt ut av svaret. Så tok en digital en. Og den sa jo gravid den å. Jeg ble så glad og satt ut. Kjente en skikkelig glede i hele meg.

Jeg tok ikke flere tester etter dette. Det var nok bekreftelse ❤️❤️❤️

jeg har hatt 2 SA og 1 MA, før jeg fikk baby på 2 år..

Og denne gangen hadde jeg spotting fra uke 5-7 og fikk progesteron gel. Hormon som skal tas vaginalt. Vet ikke om fet hjalp, men blødningene stoppet.., fant ut senere, at jeg hadde to blødninger utenfor livmoren…. Så det er faktisk ikke alltid slik at blødning og lav HCG alltid MÅ bety noe negativt…

Jeg var selvfølgelig veldig redd for det, og er det fortsatt. Til jeg føder men sånn er bare jeg .

Det bare er å koble litt av og bare anta og nyte graviditeten til det motsatte er bevist.

Anbefale deg å ta ny digital minst en uke etter sist du fikk 1-2 da jeg fikk det 5. dager etter første 1-2 uker også. Ble bare stresset… men plutselig en Dag ble det 2-3 og etter 2-3 kom 3+ ganske raskt.

Så anbefale på dt varmeste å vente og bare tenke tanken på at d faktisk er en spire inni der, om den holdt seg eller ikke, vet man aldri….. selv da keg skulle føde tenkte jeg negative tanker

Så IKKE VÆR EN MEG!

Bare kos deg, nyt forandringene i koppen som …

murringer,
Jepp skal vente en stund før jeg tar ny, testene kommer uansett engang etter 1 uke siden jeg tok digital men litt lyst å vente litt til. Aller helst unngå å teste mer egentlig.

Får godta at akkurat nå er jeg gravid, og det som skjer får skje og jeg kan ikke gjøre så mye med det. Overanalysere og finne ut ting forsterker angsten egentlig.

Det beste er bare å roe seg ned. Har du tatt en digital test. Så har du faktisk svaret.

Jeg husker da jeg fikk positiv g. Test. Da måtte jeg ta enda en ny gtest bare for sikkerhetsskyld. Jeg ble satt ut av svaret. Så tok en digital en. Og den sa jo gravid den å. Jeg ble så glad og satt ut. Kjente en skikkelig glede i hele meg.

Jeg tok ikke flere tester etter dette. Det var nok bekreftelse ❤️❤️❤️
Det er ganske fin tilnærming, beste er å få bekreftelse og slutte å teste og undersøke. De aller fleste graviditeter går bra, og man bør senke skuldrene og roe seg

IMG_3312.jpeg
Ikke bekymre deg! Dette er meg som gikk løs på testene :p Som du ser har jeg flere dager hvor testen ser svakere ut igjen. Hadde fin stigning i hcg på blodprøve og er i uke 36 nå :Heartpink Lykke til og legg fra deg bekymringene!

Vis vedlegget 420051Ikke bekymre deg! Dette er meg som gikk løs på testene :p Som du ser har jeg flere dager hvor testen ser svakere ut igjen. Hadde fin stigning i hcg på blodprøve og er i uke 36 nå :Heartpink Lykke til og legg fra deg bekymringene!
Setter stor pris på at du deler dette! Tror det er vanlig å få svakere på noen tester uten at det betyr at det er noe galt nå. Og super sen gratulerer, så koselig at det er ikke lenge igjen til du har barnet i armene :love7

Setter stor pris på at du deler dette! Tror det er vanlig å få svakere på noen tester uten at det betyr at det er noe galt nå. Og super sen gratulerer, så koselig at det er ikke lenge igjen til du har barnet i armene :love7
Det er rart hvor mange bekymringer man får plass til men de dukker opp uansett! Kjenner følelsen din :Heartpink Oppdater oss da! Og gratulerer til deg også :love7

Det er rart hvor mange bekymringer man får plass til men de dukker opp uansett! Kjenner følelsen din :Heartpink Oppdater oss da! Og gratulerer til deg også :love7
Absolutt, selv prøving har gått opp i hodet på meg den korte tiden og når man satt med positive tester så var det en sann glede.. men kort tid etter det kom nye bekymringer :facepalm::hilarious: Jeg var så overbevist at nå var det kaputt siden siste testen var litt svakere, men det er mest sannsynelig at jeg har drukket og spist sent kvelden før og litt mer væske om natta igjen. Men har ikke testet idag og skal la være for å beholde roen, nyter dette :happy: Takk korte oppdateringen er at jeg føler meg helt fin, fått første jordmortime på fredag nå!

Back
Topp