Gruer meg

lissom

Forumet er livet
Imorra skal jeg til helsestasjonen og snakke med ei om denne fødselsdepresjonen som blomstrer her... Har innsett at jeg ikke klarer dette på egenhånd, men er litt redd for å snakke med hun der... jeg kommer sikkert til å sitte og stortute.. og det er så fælt! Jeg blir så flau... føler meg så mislykka[&o] men jeg ser jo at for jentene sin skyld, så må jeg få hjelp til å bli kvitt dette, for det suger all energi ut av meg... men... tenk om de synes jeg er en dårlig mor?? Jeg ER vel egentlig det, jeg sitter jo bare og sturer og orker ikke  ut i lekeparken med de engang...[&o] (har ikke orka å finne ut om det er en lekepark i nærheten engang..)

Håper bare at dere vil krysse fingre for meg imorra kl 12 (egentlig idag), for jeg er pissnervøs.... [&:] (og så håper jeg at dere ikke synes jeg er teit som skriver dette her... men må bare få ut litt ting og tang..)

Du er IKKE en dårlig mor, alle går gjennom de fasene. Jeg synes ikke jeg e så snill når jeg ikke gidder komme meg opp og gå turer med vogna. Men det er så kjedelig å dra ut alene.
På helsestasjon sier de i hvertfall ikke at du er dårlig mor, siden du ikke er det. Håper dette er en fase i ditt liv og at du får masse energi snart.
Blir godt å få det ut, og gråt og hyl så mye du vil for det hjelper skal jeg si deg. Synes du skal dra ut til skogen en dag og bare hyle og grine halve dagen. Når jeg hadde fødselsangst og depresjon, tok jeg en tur ut si skogen satt på en stein og gråt i 3t, til slutt hulka jeg sånn og hylte at jeg begynte å le.

Følte meg mye bedre for jeg fikk det ut, vanskelig å gråte når mannen er der for han trøster meg og får meg til å le når jeg ikke er i humør til det.

Håper depresjonsdagene er over vennen...

Ville bare si lykke til idag. Det går nok helt fint.
Stor klem [:)]

Tusen takk for oppmuntringer, sitter her og griner jeg, da...[:(][:)]
Dere er så skjønne![:D]

[:)]masse lykke til[:)] du er en super mor som tørr å innse at du har et problem, og at du gjør noe for å bli kvitt de... det er ikke lov å se negativt på seg selv av den grunn!! Håper du får god hjelp og at alt blir bedre etterhvert[:)][:)]

fikk ikke sagt lykke til,har ikke vært her før i dag...men håper det gikk bra hos hs? stor klem til deg lisemor!!!

Lykke til[;)] Alt blir nok bedre når du får snakket med noen og får det ut....

Er så spent på hvordan det er gått!!!
Er så glad for at du får hjelp,du aner ikke[;)]

Du er den beste mamma`n barna dine kunne hatt!!!

Å dere er bare helt fantastiske alle sammen!!

Var på hs idag, ja, og snakka med ei helsesøster som jobber mye med et prosjekt i en annen bydel. De deler ut et skjema på 6-ukers kontrollen for å plukke opp de som kanskje sliter litt mer enn nødvendig i begynnelsen. Jeg svarte på dette skjemaet og fikk ALTFOR mange poeng til at hun bare ville "sende meg ut i verden på egenhånd" hehe, jeg trodde hun ville legge meg inn når hun sa det...![&:] Men hun mente bare at jeg trengte å få mye og god oppfølging, hehe[:)] Minst en gang i uka nå fremover..

Så jeg skal ned igjen neste mandag og snakke med henne igjen, og da kommer også noen fra familiesenteret og gir info om hva de kan tilby. Hun vil også ha kontakt med legen min (som jeg aldri har vært hos ennå, men hun kjenner henne og sier hun er veldig bra). Mannen min vil også få et tilbud, men da blir det jo å være med meg på samtaler og få mer info fra de som har greie på det hva som skjer og hvorfor (jeg er så dårlig på å kommunisere med han at det er en gru... der har vi mye å jobbe med altså!)

Så jeg synes det ser lysere ut, jeg tror nok dette skal gå i orden snart. Snakket med mannen min etterpå (han er jo i Kina), og jeg tror han ble vettskremt... Fortalte han just for noen dager siden at jeg er deprimert, og han har ikke sett ETT ENESTE tegn... det er litt skummelt (jeg skjuler det bedre enn jeg burde...)

Ja, og angående grininga... hehe, hun var ikke ferdig med første setning en gang før jeg satt igang... hehe.. satt der og grein som en unge... men helsesøster var heldigvis veldig forståelsesfull og snill, så jeg følte meg ikke så veeeeeldig dum...[:D] Heldigvis gav hun meg INGEN inntrykk av at hun synes jeg er en dårlig mor, da tror jeg aldri jeg hadde turt å vise meg der oppe igjen...[:)]

Dette ble litt langt da, men takk for at dere gadd å lese det (regner med dere har lest det hvis dere leser dette...)

Back
Topp