Gruer du deg til fødsel/keisersnitt?

Gruer du deg til fødsel/keisersnitt?

• Ja

Votes: 15 42,9%
  • Nei

Votes: 20 57,1%
  • Hæ, skal ungen ut????? (hehe)

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    35
Så bra! Da får vi tro at du slipper å tenke på det =)
Jeg har skrevet et langt fødebrev denne gangen, forrige gang hadde jeg ikke tenkt noe på fødsel før det braket løs..
Håper jeg å :)
Jeg har ikke skrevet noe brev! Ikke peiling på hva jeg skal skrive der! Eneste jeg veit er at jeg skal ha Epidural og at babyen skal tørkes ordentelig føre han legges opp til meg ;) Kanskje jeg er litt sær der, men synes det er greit ;)

Gruer meg ikke egentlig nei. Jeg bare er så dum at jeg ikke skjønner at jeg er i fødsel. Så gruer meg til det å være i trygge hender og sånn. Har to flotte opplevelser fra før, og gleder meg til det å få ut lille venn og kose =))

Eg grua meg vanvittig, samtidig som det skal bli godt å bli ferdig med graviditeten og møta lillebror.
Hadde ikkje noko god opplevelse sist, og fekk for eksempel ikkje oppleve å ha lillemann på brystet slik alle beskriver.

Håpar på ein "normal" opplevelse denne gangen, med barnet på brystet, klippe navlesnor, sjå på morkake, få ha baby hos meg etterpå osv. Får eg det, blir eg verdens lykkeligaste tobarnsmamma!!

Jeg gruer meg.. Om det skal gå raskere enn med storesøster, så ender det med fødsel i bilen..
hadde styrtfødsel på 1 time og 6 minutter sist..

Jeg gruer meg.. Om det skal gå raskere enn med storesøster, så ender det med fødsel i bilen..
hadde styrtfødsel på 1 time og 6 minutter sist..
Shit!!! Hvor lang tid tar det å kjøre til føden?
Håper dere får litt bedre tid denne gangen da, og at dere slipper å vaske bilen etterpå ;)

Jeg gleder meg! Håper på samme fine opplevelse som sist. Kjenner jeg gleder meg til spenningen jeg kjenner når det er i gang, når vi kommer til sykehuset, til det nærmer seg slutten og til jeg får holde babyen for første gang.

Var ikke det nei :( Og veit den kunne hvert mye bedre med epidural!! Hadde spinal i 1,5 time. Og det var himmelsk!! Hadde god tid på å få den. Kom inn med 4cm. Men ho mente jeg ikke trengte..... Og ente med at jeg kunne hadde oksygen... Ble dårlig av lystgass... Denne gangen SKAL jeg ha epidural.. Uansett hva dem sier. Det står også i papirene. Og bedt mannen passe på det også!! :)

Stå på ditt! Det er bare tull at man skal ha en mindre god fødselsopplevelse bare pga en teit jordmor :/

Oi, det er lang reisevei! Du må jo nesten dra hjemmefra med en gang?
Ja, når man skjønner at man er i fødsel tar man kontakt med den lokale jordmora og møtes på Helsestasjonen for en sjekk. Da blir det bestemt om fødselen er kommet så langt at man får ambulanse, eller om man kan kjøre egen bil. Far kjører uansett egen bil ettersom det ikke er plass i ambulansen. Er det ikke tid til å komme seg til sykehuset kan man føde her, men jeg håper jeg kommer meg til et sykehus ettersom det var keisersnitt sist og jeg derfor regners som risikofødende.. Luftambulansen har base her, så om det står om liv blir det helikoptertur..

Ei venninne av meg kom seg 1 time nedover med ambulansen før hun fødte, så de fikk henne akkurat inn på et gamlehjem så hun kunne føde der..

Det var fødeavdeling her før, men den er selvsagt nedlagt som alle andre lokale fødeavdelinger.. Gravide kyr er det ikke lov til å flytte litt på en gang, men FØDENDE mennesker går det helt fint å frakte i både to og tre timer..

En kollega av meg fødte i oktober, og det var bare akkurat at de rakk det.. Hun hadde vært på fødeavdelingen i 15 min og mannen i 5 min da barnet kom..

Kjenner at jeg egentlig håper fødselen tar litt tid, så jeg rekker å få epidural ;P

Vondt, ja! Men uunngåelig, dessverre. Jeg vil mye heller føde enn å ta keisersnitt (selvsagt så lenge jeg har mulighet til å føde vaginalt..)

Enig med deg:) Man vil jo så klart helt ikke ha smerter:p men det man sitter igjen med når smertene er over er verdt hvert skrik!

Shit!!! Hvor lang tid tar det å kjøre til føden?
Håper dere får litt bedre tid denne gangen da, og at dere slipper å vaske bilen etterpå ;)

på vinterføre tar det litt over 30 minutter :-O

Hehe blir nok sykebil denne gangen uansett.. det var klar beskjed fra føden :p

Æsj, jeg gruer meg denne gangen. Sist bodde jeg to min fra sykehuset, denne gang må jeg ringe jordmor og avtale møte med henne og så skal hun avgjøre om jeg skal til sykehuset eller ei, om vi skal dra alene eller sammen med jordmor osv. Det væeste av alt; vi må ta ferje! Bah! Vi har heller ikke noen i nærheten som kan ta seg av sønnen vår, vi blir nødt til å ta ham med når vi drar til sykehuset og levere han til foreldrene mine... Kjenner det stresser meg. Dessuten er det jo dritvondt!

Stå på ditt! Det er bare tull at man skal ha en mindre god fødselsopplevelse bare pga en teit jordmor :/
Det skal jeg så absolutt!! Helt ening! Så på en måte gleder jeg meg jo. For tror det kan bli en bedre opplevelse denne gangen.. Men redd det ikke skal det..
Jeg tror mye av grunnen til at jeg sleit etter fødselen (psykisk) har noe med den harde fødselen.

på vinterføre tar det litt over 30 minutter :-O

Hehe blir nok sykebil denne gangen uansett.. det var klar beskjed fra føden :p

ca like langt som meg ;) Men nå hadde ikke jeg noe styrt fødsel da :P
Håpe du rekker frem i god tid da!!
Men merka du ikke noe føre?? Ingen forvarsel?

Oi jeg er glad jeg bor såpass nærme som jeg gjør!!

Så fælt å ikke rekke frem til sin egen fødsel. Å ikke minst for faren som må kjøre å kanskje ikke engang får med seg fødselen! Mannen er jo en utrolig god støttespiller under hele fødselen. Synd dem ikke gjør plass i sjukebilen. Burde virkelig hvert det! Tror jeg kunne vært så dum å nekta å blitt med uten mannen :P

Oi jeg er glad jeg bor såpass nærme som jeg gjør!!

Så fælt å ikke rekke frem til sin egen fødsel. Å ikke minst for faren som må kjøre å kanskje ikke engang får med seg fødselen! Mannen er jo en utrolig god støttespiller under hele fødselen. Synd dem ikke gjør plass i sjukebilen. Burde virkelig hvert det! Tror jeg kunne vært så dum å nekta å blitt med uten mannen :p
Hihi:) Tenker nok det går bra.. Man får uansett med seg en av de lokale mødrene hele veien til sykehuset sånn at maan har med seg en kjent person som man stoler på:) Om det blir naturlig fødsel på meg går det neppe fort, for tror ungen her er veldig stor, og storesøster banet jo ikke vei ettersom hun kom med keisersnitt...

Hihi:) Tenker nok det går bra.. Man får uansett med seg en av de lokale mødrene hele veien til sykehuset sånn at maan har med seg en kjent person som man stoler på:) Om det blir naturlig fødsel på meg går det neppe fort, for tror ungen her er veldig stor, og storesøster banet jo ikke vei ettersom hun kom med keisersnitt...

Går det ikke ann å be om å få med mannen istede for jm? :P hehe
Det er jo sant da! Men kan jo gå fort for deg uansett. Mange førstegangsfødene som føder som lyne ;)

Går det ikke ann å be om å få med mannen istede for jm? :p hehe
Det er jo sant da! Men kan jo gå fort for deg uansett. Mange førstegangsfødene som føder som lyne ;)
Hihi:) Hvis det går fort og fødselen må foregå bak i en ambulanse tror jeg faktisk jeg foretrekker å ha jordmor der;)

Vet egentlig ikke om jeg håper mest på å kjøre egen bil eller å ta ambulanse, for jeg liker ikke å sitte på i bil.. Mannen får aldri kjøre når jeg er edru, men er ikke helt sikker på om det er tilrådelig å kjøre selv med rier ;)

Sist så kjørt jeg fra Drammen til Porsgrunn (2timer) med rier :P (mannen har mista lappen). Men da var jeg ikke klar over det! Måtte jo stoppe maaange ganger på veien for at jeg hadde så vondt!! Var først noen timer senere når jeg hadde så vondt at vi gikk å la oss i senga og så på jordmødre, at jeg fant ut hva greia var! Da følte jeg meg passe dum ;) Kom inn med 4 cm, så fødselen var godt på vei. Så kunne fint kjørt opp selv, men fikk svigers til å kjøre ;)

• Liker
Reactions: jc
Back
Topp