Gruer dere til fødselen?

Gruer meg litt. Eller sånn sett ikke til selve fødsel, for den gikk fint sist gang. Og var mindre vondt og slikt enn jeg fryktet på forhånd.

MEN fikk komplikasjoner rett etterpå som endte i narkose i rundt 6 timer og 3,5 liter blodtap. Men var på 6 ukerskontroll på sykehuset og fikk klar beskjed om at det vanligvis bare var tilfeldig at det hadde skjedd, skjedde sjeldent og absolutt kje trengte å skje igjen ved evt neste fødsel, men at det ville bli ekstra nøye overvåkning og enda raskere reaksjon om det vistes tegn til at det var på vei til å skje på ny.

Men gleder meg mest til tross [emoji16]
 
Første endte med haste ks, så det husker jeg veldig lite fra. Andre fikk jeg gjennom planlagt ks. Nå med 3, Har jeg også fått planlagt ks, men merker jeg gruer meg mer nå, siden nå husker og vet jeg hva jeg går til.. De forberedelsene er ikke noe gøye. Men får heldigvis noe fantastisk ut av det [emoji170]
 
Gruer meg ikke, men er spent på hvordan opplevelsen blir, det er jeg! Foreløbig har jeg en mageboer som trives veldig godt i sete, så nå går jeg bare og krydder fingrene for at en 180grader flipp skjer snart så jeg slipper ta bilde for å se om bekkenet er stort nok. Jeg har virkelig ikke lyst på ks, men må jeg så må jeg jo.. Men er definitivt ikke noe jeg drømmer om, vil heller føde vaginalt..
 
D
Gleder meg faktisk, jeg. Gleder meg til å føle hvor sterk og kul kroppen kan være. Gleder meg til å vise meg selv at dette får jeg til! Ser frem til de nervøse og spente stundene før bebis er ute :) tror, håper og satser på en fin opplevelse!

Det var en positiv måte å se det på - takk! Det motiverer ☺
 
Jeg både gruer og gleder meg:) Sist fikk jeg rier på torsdag, og han var ikke ute før natt til søndag.. Så jeg var utslitt lenge før jeg virkelig trengte kreftene:depressed: I tillegg til at jeg fikk lite oppmuntrende ord og støtte underveis fra jordmor, noe jeg savnet veldig..

Men det er en helt utrolig opplevelse som jeg vil oppleve på nytt, bare litt annerledes:p Så jeg gleder meg også:joyful:
 
Både gruer og gleder meg her og. Første fødselen var utrolig treig, smertefull og utmattende. Med nr 2 var jeg flinkere til å bruke pusten og følte jeg hadde mer kontroll. Den gikk også raskere.. bor 2,5 t unna sykehuset, så håper ikke denne fødselen blir enda raskere.. gleder meg til å bli ferdig, men gruer meg til smertene.. [emoji21]
 
Back
Topp