Grethe Roede Kurs oppstart uke 35

Kjempebra almara! Der ser du, det var nok bare væske som du selv sier.. Julebord og sammenkomster i julen blir en utfordring ja men som tidligere nevnt gjelder det å planlegge litt og ta kloke valg.. Personlig har jeg valgt å ikke drikke alkohol når jeg slanker meg, dette pga kroppen forbrenner alkoholen først FØR fettet vi ønsker at den skal forbrenne. Om du drikker så ikke bli overrasket om du stopper opp i vektnedgangen..
 
Da var ukens veiing over, ned 0,8 kg.. Totalt 8 kg ned.. Med litt under 3 uker igjen til jul burde det gå greit å nå målet om minus 10 kg!
 
Wow, så bra! Tenk om du skulle klare ti kg!! 

Jeg hadde gått ned 0,7 ved sist veiing, tilsammen 5,4. Veldig, veldig fornøyd. Håper å gå ned tilsammen seks kg på dette kurset, og holde vekta gjennom jula før neste kurs. 
 
Kjempebra jobba almara! Det går veien dette!! Jeg gikk ned 1,1 kg på veiinga i dag så står nå på minus 9,1 kg.. Veldig fornøyd! Nå er det bare å fortsette og så skal jeg begynne på drop in kurs i januar.... Håper å gå ned litt over jul, skal ihvertfall ned i minus 10 kg før neste kurs, og vil helst ned 1,3kg til for da er jeg på 70-tallet... Lenge siden gitt..
 


Pearl skrev:
Kjempebra jobba almara! Det går veien dette!! Jeg gikk ned 1,1 kg på veiinga i dag så står nå på minus 9,1 kg.. Veldig fornøyd! Nå er det bare å fortsette og så skal jeg begynne på drop in kurs i januar.... Håper å gå ned litt over jul, skal ihvertfall ned i minus 10 kg før neste kurs, og vil helst ned 1,3kg til for da er jeg på 70-tallet... Lenge siden gitt..

Fantastisk!! Snart, snart ti kg, rett rundt hjørnet! Jeg har veid meg her hjemme og ser at jeg nå veier seks kg mindre enn jeg veide på samme vekta her hjemme rett før jeg begynte på kurs. Det er helt utrolig! Hadde nesten ikke trodd det selv! Og hadde trodd det skulle være MYE vanskeligere!
Når du har klart over ni kg, så tror jeg du er så inne i dette at du klarer akkurat det du vil!
Jeg er nå på 70-tallet, veide 77.1 i dag. Ønsker meg ned til 72..og endelig, endelig ser jeg at det kan gå helt fint. Selv før jeg fikk barn, trodde jeg ikke at jeg skulle klare DET. Da lå jeg på rundt 76 kg, meldte meg inn i VGs vektklubb, prøvde og prøvde men endte med å gå OPP i vekt i stedet for ned. På det meste etter fødsel har jeg veid 85/86. Jeg veide 65 som 20-åring, så det er klart jeg følte meg litt som en annen person enn den jeg var... Men nå vil jeg ikke en gang ned til 65, så tynn vil jeg ikke være (er 176 cm høy). 72 ville vært helt perfekt! Bare seks kg til! :)
 
Da var dette kurset over, og resultatet ble 6,2 kg! Jeg er så uendelig glad og stolt over meg selv. Det eneste jeg er redd for er tida nå fram til neste kurs. 

Om du fortsatt er her, hadde det vært fint med litt oppdateringer i jula, Pearl? Jeg vil gjerne skrive litt om hvordan det går og høre hvordan det går med deg. Det hjelper alltid at noen andre er oppmerksomme på ståa:) 

Hvordan går det med deg om dagen? Har du nådd ned på 70-tallet?
 
Heisann Almara! Er her jeg!.. Var nede i minus 10 kg i forrige uke men så reiste vi bort i helga til min søster og da ble det litt tull med maten og måltidene så jeg er nå på stedet hvil fra forrige uke.. Men et par dager på gammelt regime så kommer nok det ene kg av før jul slik at jeg når målet mitt..  Stresser ikke med det, er første gang på månedsvis jeg har "skeia ut" og ikke slavisk registrert alt i dagboka..
Godt jobba med minus 6,2 kgl!! Du har jo en del kortere vei å gå enn jeg, jeg er bare 1/3 del av veien til mitt endelige mål.. Er bare 157 cm høy og veier nå rundt 82 kg.. Skal ned i under 60 kg for å få en såkalt normal BMI.. Så får jeg se hva slags tall jeg ender opp med å klare å leve med.. Har altså over 20 kg igjen til målet og regner med å aktivt slanke meg ihvertfall frem til sommeren og kanskje lengre. Så skal jeg bruke det som er igjen av 2012 til å "spise meg opp" til det som da er for meg er et normalt kaloriinntak.. Skal begynne på drop in kurs over nyttår og fortsette med grete roede framover - det fungerer jo greit så da er det bare å kjøre på! Håper det ikke er for mye stress i julestria - her er det et par julegaver igjen, huset skal vaskes og så kan forhåpentligvis juleroen innfinne seg... Gleder meg til det..
 
Å, så fint at du er her fortsatt! Du har jammen meg gjort en bra jobb så langt!! Når du holder på så lenge som fram til sommeren, så vil jeg tro de gode vanene virkelig setter seg også! 

Jeg har heller ikke telt kaloriene så nøye i det siste. Meen, noe gjør jeg riktig, for jeg fortsetter å gå ned, nå har jeg gått ned i hvert fall 7 kg. Målet er egentlig bare å stå stille nå i jula. Hadde ingen plan om å gå ned før neste kurs begynner. Vil tro jeg går litt opp når vi drar til Spania i romjula, skal til svigerforeldrene mine og der er det alltid mye god mat. Det er greit så lenge jeg ikke går opp mer enn 1 kg, for jeg har jo også gått ned mer enn forventet. 
Jo, her har det vært skikkelig stress fram til i dag, med sykt barn som ikke kunne være i bhg osv., trodde ikke jeg skulle bli ferdig med julegavene. Men nå er alt i orden og jeg gleder meg masse til i morgen:)

GOD JUL! :) 
 
Back
Topp