Grethe Roede Kurs oppstart uke 35



MummiMamma86 skrev:
Er liksom ikke helt sikker på hva jeg har gjort... men har trent en del ja... noe jeg IKKE gjorde før.... har aldri hatt mindre enn 6 trimpoeng... stort sett lagt på rundt 10... Ellers har jeg vert flink med maten spesielt i ukene.... litt mer slurven i helgene.. men det går tydligvis greit... er jo ikke på langt nær som det var før =D 
Denne uken har motivasjonen vert helt på bund =/ Ingen trimpoeng eller  noe... 
håper det er forbigående og at motivasjonen kommmer tilbake SNAREST!!

 
Der ser man hvor forskjellig man er.. Jeg er gått fra sofagris til 13-14 trimpoeng hver uke samt har ligget under 1400 kcal pr dag de siste ukene - likevel har jeg mye dårligere resultat enn deg.. Jeg har også unnet meg noe godt i helgen, men da innenfor dagens kalorigrense..  Du får bare være glad og fornøyd med det du har oppnådd - håper du klarer å finne motivasjonen igjen til å fortsette iallefall! Jeg fortsetter som før og håper på et "mirakel" og at jeg skal klare mine minus 10 kg til jul.. Det ser svart ut for å si det sånn, men man må jo ha et mål uansett... Nå er det snart spinning + styrketrening - får legge inn et ekstra gir i kveld gitt!!!!!

 
Glemt å skryte av at selv om ikke jeg har gått ned så mange kilo de siste 8 ukene, så har jeg gått inn 31cm i kroppen :o)
 


Otto skrev:
Glemt å skryte av at selv om ikke jeg har gått ned så mange kilo de siste 8 ukene, så har jeg gått inn 31cm i kroppen :o)


Dæsken!!!! Det er jo enormt bra da! Jeg har bare gått inn 6........... Men mistenker at første målingen min ikke var helt bra og fikk mannen til å måle gang nr 2..... Men uansett på langt nær så bra som deg.. Sukk.. Er jo kjempeglad for dere som får så bra resultater enten på vekta eller i cm men blir litt oppgitt over mine egne resultater i sammenligning.. Spesielt når jeg faktisk ER flink med både mat og trening.. Jaja, må bare krumme ryggen og stå på videre!! Blir ihvertfall ikke mindre av meg om jeg gir opp!!!!!!!
 
Jeg begynner torsdag neste uke på Grete Roede med baby. Trenger dette... tror det blir veldig motiverende med kurs og dette med at andre får vite om min vektreduksjon osv. Jeg gleder meg skikkelig!! 
Håper jeg kan henge meg på her, selv om jeg begynner senere enn dere andre
 
Du er selvsagt hjertelig velkommen almara, håper du blir å trives her hos oss!
Første dag på kurs nr 2 for meg i dag.. Har holdt øye med vekta hjemme (klarer ikke dy meg) og iflg den har jeg gått ned 1 kg siden sist mandag.. Ikke sikkert det vises så godt på vekta på kurset, men det er eeegentlig vekta hjemme på morgenen som er mest korrekt så derfor bruker jeg den som motivasjon mens det er vekta på kurset som registreres i arbeidsboka på nettet... Er ihvertfall kjempeglad for at det endelig har løsna skikkelig!!!! I tillegg har jeg faktisk mensen nå så da er jo 1 kg vekttap kjempebra!!!!!!!!!!!! Kaaaaaanskje jeg kan klare 10 kg før jul likevel?? Er jo lov å håpe....
 
Ned 1,1 kg - hurra!!!!! Veldig fornøyd at det endelig skjer noe!!! Var bare såvidt innom møtet og veide meg ettersom det var første kursdag og gjennomgang av opplegget  - gidder ikke høre gjennom alt det der en gang til... Får heller være med på neste mandag.. Etterpå bar det avgårde på trening - 40 min step + 30 min styrke! Herlig!
 
Pearl: 1,1 er drit bra:o) Unner deg litt resultater etter den trege starten. Må også si at du er en kjempe inspirasjon :o) beundrer ståpå viljen din, jeg hadd nok gitt opp for lengst om jeg ikke fikk noe resultat.

Ellers har jeg veid meg i dag selv om jeg ikke går på kurs nå, og vekta viser 600g ned:o) er fornøyd med det ha:O) Måler meg på onsdager så spent på å se om der er flere cm borte:o)

Almara: du er selvfølgelig velkommen her, jo flere vi er jo mere motiverende:o)

( Hihihi ser at jeg lider av smiletegn virus :o).O):o))
 
jeg tror jeg skal melde meg på kurset som begynner på mandagen ! det her funker dårlig på egenhånd.. 
 
Nok en uke - nok en veiing.. Ned 0,9 kg - kjempefornøyd med det! Hvordan går det med dere andre?
 
Jeg jobber jo på egen hand no då...men ned 1 kg =D og er oppe i 8 til sammen =) veldig fornøyd!!! er der jeg var før jeg fikk barna, og kommer inn i ALLE buksene i skapet igjen =)
 
Du gjør det jo kjempebra du også Mummimamma86!! Får vurdere om jeg prøver meg på egenhånd etter dette kurset, kan jo evt bare ha sånn "drop in" der jeg er innom og bare veier meg.. Har en lang vei foran meg så dette kommer jo til å ta tid, men godt å se at det er mulig å få det til helt på egenhånd også!!! Jula blir jo en utfordring da, mye god mat og mye søtt - får tenke litt på det og legge opp en strategi for hvordan jeg skal gjøre det..  Jeg som er pepperkakoman - blir nok ikke mange av de når de inneholder 40 kcal PR STYKK.. Huff.. Men alt går - har aldri vært så motivert som nå og har full tiltro til at jeg skal klare å nå målet mitt innen neste sommer!!!
 
Da har jeg også begynt på kurs, og det ser ut til at dette kommer til å gå veien! Endelig er jeg motivert nok til å slutte med tullespising. I morgen er det tid for 2. kursdag, blir spennende å se om jeg har rett. Har ikke klart å la være å veie meg her  hjemme...:)
Jeg synes dette går greiere enn forventet hittil, men må vel regne med å føle motgang etter hvert som tida går. Akkurat nå er jeg jo helt i begynnelsen og veldig gira! Hvordan har dette vært for dere, har det blitt enklere eller vanskeligere etter hvert?

Er forresten veldig imponert over det jeg leser her! Så utrolig bra at dere ikke gir opp, selv når vekta stagnerer. Håper jeg klarer det samme!!
 
Jeg har holdt på nå i 9 uker og for meg har det egentlig blitt lettere og lettere.. Nå VET jeg hva jeg kan spise og kan planlegge dagene mye enklere.. Treninga er begynt å bli en vane, jeg har ikke skulka en eneste gang!!!! og jeg nyter følelsen jeg får av å slite meg skikkelig ut på spinningsykkelen og med vektene! Det skal sies at jeg har blitt mer sulten etterhvert, men det er nok fordi forbrenninga er kommet i gang - men det er jo nettopp det jeg ønsker så jeg klager ikke.. Jeg knasker på gulrøtter eller kålrot om det blir for ille, men for det meste er det faktisk helt til å leve med.. Jeg er supermotivert og har allerede begynt å planlegge jula i hodet mitt for jeg har ingen planer om å gå opp i vekt da - jeg satser faktisk heller på vektnedgang!!! Tidligere har jul = mat, kos og snop, men dette tankemønsteret skal nå endres.. Det aller koseligste med jul er jo ikke maten men folkene og all gleden! Joda, det blir nok en pepperkake eller to, men bare man planlegger litt så er det fullt mulig å få litt julemat og likevel holde seg innenfor kalorigrensa... Så jeg har all tro på at jeg har "knekt" koden - selv om det selvsagt kan komme humper i veien framover.. Har jo langt igjen til målet mitt, men hvert lille skritt på veien teller!!! Lykke til Almara - det er mye å sette seg inn i til å begynne med men det blir litt lettere etterhvert.. Anbefaler sterkt å bruke arbeidsboka på nettet om du ikke allerede bruker den, da får du alt sort på hvitt av hva du spiser og trener og hvilke resultater du oppnår.
 
Så flinke dere er alle sammen :o) Jeg har ikke veid eller målt meg denne uken, ble opperert i går så har ikke tenkt så mye på mat o.l denne uka. Men tenker jeg er tilbake til uka:o)
Stå på videre jenter:o)
 
Takk Pearl, du motiverer virkelig! Jeg tror egentlig på at det blir enklere; jeg føler det allerede har skjedd en forandring i hodet mitt. Koser meg mer med maten nå enn før jeg begynte, for når jeg spiser nå, er det med god samvittighet! Det med matglede er viktig! 

Jula, ja.. Tenkte på den i går. Jeg har en del utfordringer der. Synes det er koselig å lage julekaker med barna, elsker marsipan, osv. Men tenker som du, skal IKKE la jula ødelegge! En liten marsipanbit eller en liten julekake (elsker sandnøtter, de er små) kan jeg jo spise likevel! Det er mest mengder det går i. Jeg er sånn som kan spise nesten ubegrenset om jeg begynner. Før kunne jeg gjøre det og likevel være slank, det kan jeg ikke lenger. To fødsler og alderen gjør sitt.

Jeg føler også at jeg er mer sulten, bare etter en uke! Men kanskje det er som du sier, at forbrenningen blir raskere? Jeg klarer det uansett! Merker bare at når jeg legger meg, er jeg ofte litt sulten. Og så våkner jeg gjerne pga barna mine et par ganger om natta, og så er det enda verre. Men det går:)
 
Da var 2. kursdag over, og jeg hadde gått ned 0,9 kg! Veldig fornøyd!!! Burde jo ikke gå ned mer heller, ammer jo. 
Nå håper jeg motivasjonen holder seg framover. Skal gjøre det jeg kan:) 
 
Så bra Almara!!! Det er ikke noe å håpe på vettu - har du bestemt deg så har du bestemt deg - og så er det bare å gjøre det.. (vel, er ikke bare bare det vet jeg jo alt om fra tidligere mislykkede slankeforsøk, men du skjønner hva jeg mener..) Kjekt med et godt resultat til å begynne med, og 0,9 kg er jo kjempebra!!!
 
Ny uke ny vekt - ned 0,8 - totalt 4,7 kg ned.... Det går veien dette!!!
 
Flott Pearl =))) Gleder meg på dine vegne =) Jeg sto bom stille denne uken =) hadde trodd det kom en +, så er veldig fornøyd =D
 
Back
Topp