Grethe roede kurs for gravide ?

drømmeren84

Gift med forumet
Hva tenker dere om dette?
Noen som har hørt om noen som har gått på et slikt kurs før ?
Jeg kan ikke fortsette å gå opp 1 kg i uken..
Jeg trives virkelig ikke og Grethe roede hjalp meg ned 20 kg ifjor med annet kurs..

Men det koster 2550 kr for 7 uker så det er liksom ikke bare å melde seg på heller om det ikke har noe for seg :/
Men har gått fra 64 kg til 80 kg nå og hver gang jeg ser meg i speilet, føler jeg meg ikke bra:(
 
Har ikke hørt om dette kurset. Men har du snakket med jordmor/lege om dette? Kanskje de kan hjelpe deg litt på vei? Er jo ikke bra å slanke seg som gravid, men det er jo sikkert mange små grep man kan gjøre i hverdagen. Jeg har ikke hatt samme vektøkning som deg, men nesten. Fra 60 til 74-ish (veier meg bare hos jordmor - ellers blir jeg for opphengt i vekt) og jeg klarer ikke å spise mindre. Men jeg har blitt flinkere på å gå tur i det siste - det hjelper på selvfølelsen. Og det er små ting jeg gjør med kostholdet som jeg tenker hjelper bittelitt. Kun 1 glass melk om dagen, resten vann osv lykke til!
 
Har ikke hørt om dette kurset. Men har du snakket med jordmor/lege om dette? Kanskje de kan hjelpe deg litt på vei? Er jo ikke bra å slanke seg som gravid, men det er jo sikkert mange små grep man kan gjøre i hverdagen. Jeg har ikke hatt samme vektøkning som deg, men nesten. Fra 60 til 74-ish (veier meg bare hos jordmor - ellers blir jeg for opphengt i vekt) og jeg klarer ikke å spise mindre. Men jeg har blitt flinkere på å gå tur i det siste - det hjelper på selvfølelsen. Og det er små ting jeg gjør med kostholdet som jeg tenker hjelper bittelitt. Kun 1 glass melk om dagen, resten vann osv lykke til!

Grethe roede har et eget kurs for gravide :)
Så tror de legger opp eget opplegg for at man ikke skal slanke seg men heller være mer bevisst på mat inntak osv.. står iallefall det på siden dems :)
Men ja jeg prøver å være noe bevisst på mat inntak som at jeg ikke drikker verken brus eller spiser snop..
Men jeg er heller ikke like aktiv som før pga føret ikke har vært noe bra å gå på mtp is og hålke. . Så vet jeg må bli flinkere der også. .
Men tror jeg er en person som må ha noen som "passer på" meg og hva jeg spiser :p
Og det har man jo ved et Grethe roede kurs.. man får en egen kurs veileder osv..

Hmm tenke tenke tenke.. :)
 
Det visste jeg ikke. Det kan sikkert greit med litt bevissthet rundt hva man spiser :) jeg synes det er kjempevanskelig med mat og vekt og sånn. Så jeg prøver å ikke fokusere så mye på det. Men det hjelper at samboeren min gir meg komplimenter for kroppen min nesten hver dag, for det er nå, +14 kg jeg trenger de mest ❤
 
Det visste jeg ikke. Det kan sikkert greit med litt bevissthet rundt hva man spiser :) jeg synes det er kjempevanskelig med mat og vekt og sånn. Så jeg prøver å ikke fokusere så mye på det. Men det hjelper at samboeren min gir meg komplimenter for kroppen min nesten hver dag, for det er nå, +14 kg jeg trenger de mest ❤

Min kjære gir meg masse komplimenter hver dag, men føler han ikke er helt objektiv i saken Hahaha :)
 
Jeg har også vurdert dette! Men føler ikke jeg bør bruke så mye penger på det akuratt nå.. jeg bestemmer meg hele tiden for at "NÅ" skal jeg spise sunt! Men det varer aldri mer enn noen dager :p skulle hatt noen som "passet" på at jeg holdt meg til planen :p eller hatt en avtale med noen andre om at vi gjør det i lag! Har ikke gått opp så mye, men føler jeg propper i meg så mye dritt :(
 
Jeg har også vurdert dette! Men føler ikke jeg bør bruke så mye penger på det akuratt nå.. jeg bestemmer meg hele tiden for at "NÅ" skal jeg spise sunt! Men det varer aldri mer enn noen dager :p skulle hatt noen som "passet" på at jeg holdt meg til planen :p eller hatt en avtale med noen andre om at vi gjør det i lag! Har ikke gått opp så mye, men føler jeg propper i meg så mye dritt :(

Er kostnaden jeg også tenker på :/ Men samtidig så kan jeg virkelig ikke fortsette denne vekt oppgangen i 17 uker til .. enda da på 35 kg pluss og det går ikke :(
Så trenger noen som "passer på" og derfor jeg lurte på om faktisk dette Grethe roede kurset for gravide kunne være noe :)
 
Skulle fått flere med oss og laget en motivasjonstråd eller noe slikt! Jeg personlig vil klare å gå minst 4 turer i uka å spise sunt i ukedagene :) jeg synest det er lettere når jeg må dokumentere at jeg har gjort det! Har hatt personlig trener gjennom nettet før, å de funket kjempe bra på både trening og kosthold :) men nå ser jeg etter en løsning som er gratis! Har nokk utgifter fra før..
 
Skulle fått flere med oss og laget en motivasjonstråd eller noe slikt! Jeg personlig vil klare å gå minst 4 turer i uka å spise sunt i ukedagene :) jeg synest det er lettere når jeg må dokumentere at jeg har gjort det! Har hatt personlig trener gjennom nettet før, å de funket kjempe bra på både trening og kosthold :) men nå ser jeg etter en løsning som er gratis! Har nokk utgifter fra før..

Er veldig med på den med å dokumentere hehe.. føler det legger et ekstra press på meg, som jeg trenger :)
 
Skulle fått flere med oss og laget en motivasjonstråd eller noe slikt! Jeg personlig vil klare å gå minst 4 turer i uka å spise sunt i ukedagene :) jeg synest det er lettere når jeg må dokumentere at jeg har gjort det! Har hatt personlig trener gjennom nettet før, å de funket kjempe bra på både trening og kosthold :) men nå ser jeg etter en løsning som er gratis! Har nokk utgifter fra før..
Jeg er klar :)
 
Jeg er klar fra og med 4.april :) reiser til Mallorca på lørdag og vil ha den uken til å ikke bekymre meg så mye men bare kose oss :)

Men når vi er hjemme igjen så er jeg veldig med på en tråd for å motivere og "presse" hverandre litt mtp tur osv :)
 
Eg og vil være med på en motivasjon tråd! Eg og har lagt på meg 1 kilo i uken de siste tre ukene, og det kan ikke fortsette!!!! Eg runder straks 100!!!!!!!!!! Det var det eg veide dagen før eg fikk førstemann.... 17 uker igjen no. E helt fortvilet :( og for å gjøre ting værre e eg sulten hele tiden! Og siden kvalmen e blitt så mye bedre, spiser eg også... nei eg tror det kan hjelpe å ha en tråd der eg må være ærlig med hva eg har gjort og trykket i meg i løp av dagen. Eg kan ikke bruke så mye penger på kurs.....

I dag har eg spist snop :(
 
Jeg har ikke lagt på meg mer enn 300gram, men jeg blir også gjerne med da jeg ikke er så flink med hverken mat etter mosjon :( har hatt nå 6 dager uten å kaste opp ( bank i bordet) , så blir litt lettere å kunne få i seg det jeg burde og ikke bare "det jeg får ned" nå :) veldig deilig å ha noen å støtte seg på, og dokumentere til :)
 
Jeg vil også være med. La ikke på meg noe før for en mnd siden, men har gått opp 5 kg siden da. Og jeg hater det. Ser flesk overalt. Hatt kroppsbildeproblemer halve livet, så det her er litt vanskelig for meg.
 
Fantastisk å se hvor mange vi er, som ønsker å motivere og støtte hverandre og "passe på" hverandre :)
We can do it :) <3

Jeg begynner mandag 4.april :)
 
Jeg vil også være med. La ikke på meg noe før for en mnd siden, men har gått opp 5 kg siden da. Og jeg hater det. Ser flesk overalt. Hatt kroppsbildeproblemer halve livet, så det her er litt vanskelig for meg.

Samme her. Sliter veldig med det så denne tråden og motivasjonen nå trenger jeg :)
Unngår å se meg i speilet om dagen og det er ikke noe moro..
Men nå skal det synet endres :)
 
Eg og vil være med på en motivasjon tråd! Eg og har lagt på meg 1 kilo i uken de siste tre ukene, og det kan ikke fortsette!!!! Eg runder straks 100!!!!!!!!!! Det var det eg veide dagen før eg fikk førstemann.... 17 uker igjen no. E helt fortvilet :( og for å gjøre ting værre e eg sulten hele tiden! Og siden kvalmen e blitt så mye bedre, spiser eg også... nei eg tror det kan hjelpe å ha en tråd der eg må være ærlig med hva eg har gjort og trykket i meg i løp av dagen. Eg kan ikke bruke så mye penger på kurs.....

I dag har eg spist snop :(

Jeg har brukt penger på kurs nå med oppstart 4.april :) så kommer med tips derfra om noen ønsker det :)
Vi klarer dette sammen..
1 kg i uken her også, og det går heller ikke mtp at jeg har 16 uker igjen. . Så jeg heier på oss :)
 
Samme her. Sliter veldig med det så denne tråden og motivasjonen nå trenger jeg :)
Unngår å se meg i speilet om dagen og det er ikke noe moro..
Men nå skal det synet endres :)
Jeg har det problemet at jeg blir stående og glo og pelle på det jeg ikke liker. Heldigvis vet mannen at jeg har det sånn, så han vil aldri kommentere størrelsen min, og bare gir meg ros og komplimenter.
 
Back
Topp