Gressenker ?

Krristy

Gift med forumet
Er dere også lei dere når mannen reiser ?

Mannen reiste akkurat nå og kjenner bare hvordan tårene presser på selv om etter snart 4 år er det blitt en vanesak [:)]
Er jo alltid dei første dagene som er verst føler eg [:'(]

Blir aldri helt fortrolig med reisingen, nei. Og syns det ble verre etter at vi fikk to unger.
Savner han sinnsykt mye uansett, og så har jeg to unger her aleine i tillegg.

Her har det vært perioder med mye reising i jobb i over 10 år, så burde være vant til det.. men nope.. det er jeg ikke.

ORIGINAL: Luthien05

Blir aldri helt fortrolig med reisingen, nei. Og syns det ble verre etter at vi fikk to unger.
Savner han sinnsykt mye uansett, og så har jeg to unger her aleine i tillegg.

Her har det vært perioder med mye reising i jobb i over 10 år, så burde være vant til det.. men nope.. det er jeg ikke.

Er sånt eg også føler det etter vi fikk nr 2, dette er Andre turen han er ute etter 2mann kom [:'(]

Neeei det går helt fint.. Klart første dagen er litt kjip, men så nyter jeg å være alene hjemme [:D]

synes det er like fælt hver eneste gang[:'(]

kommer noen tårer etter han er dratt ja, må kjempe for å ikke grine forran han[&o]

Hatt det slik fra starten av da. og vi har kjent hverandre i 4,5 år og snart vært sammen i 4 år.

og ja det er de første dagene som er værst[&o]

Jeg er kanskje rar - men syns de første dagane/uken er best. [:D]

For det er LITT godt at han reiser, får huset helt for meg selv til å være sjefen over fjernkontrollen og ta spa-kvelder for meg selv og være litt alene på kveldene [:)] Derimot når de første dagene/uken har gått, så er jeg liksom litt klar for at han skal komme hjem igjen, så de verste dagene er definitivt den siste uken/de siste dagene [:)]

ORIGINAL: [Malin]

Neeei det går helt fint.. Klart første dagen er litt kjip, men så nyter jeg å være alene hjemme [:D]

Enig!
Men midtveis går jeg alltid på smell hvor jeg er kjempesliten. Men jeg vet det skjer hver gang, og at det går over[:)] Min er ute 5.5 uke, og hjemme i ca 4.5 uke.

Vi trives godt med dette livet [:)]

Synes det er like kjipt hver gang jeg.Selv om det ikke alltid er så lenge av gangen.
Han drar i morgen tidlig og kommer hjem onsdag kveld.Han studere på østlandet.

Ikkje lei meg no på samme måten som før vi fekk barn
Før var eg veldig trist og gråt når han reiste, eg synst dei første dagane var bare dritt.
Etter snart 14 år sammen er eg godt vant til at han reiser fra meg

No synst eg det er tøft og trist når han reiser, men det går veldig fort over.
Har nok å henge fingrane i når man er åleine.
Han er borte 5 veker av gongen, og når eg er litt over midtveis kjenner eg at eg
begynner å bli veldig sliten og får kortare og kortare lunte

Når han er borte synst eg det er veldig deilig å ha kveldane åleine, et slags pusterom fra kvardagen

Men om eg kunne fått velge, skulle eg ønske at han hadde en jobb på land, med 8-16 kvar dag, der vi kunne
ta alle utfordringar og støytar sammen.

men så var det den gode lønna og at han har heilt fri når han er heime........(synd man ikkje får i pose og sekk)

ORIGINAL: ¤Gressenka¤

Ikkje lei meg no på samme måten som før vi fekk barn
Før var eg veldig trist og gråt når han reiste, eg synst dei første dagane var bare dritt.
Etter snart 14 år sammen er eg godt vant til at han reiser fra meg

No synst eg det er tøft og trist når han reiser, men det går veldig fort over.
Har nok å henge fingrane i når man er åleine.
Han er borte 5 veker av gongen, og når eg er litt over midtveis kjenner eg at eg
begynner å bli veldig sliten og får kortare og kortare lunte

Når han er borte synst eg det er veldig deilig å ha kveldane åleine, et slags pusterom fra kvardagen

Men om eg kunne fått velge, skulle eg ønske at han hadde en jobb på land, med 8-16 kvar dag, der vi kunne
ta alle utfordringar og støytar sammen.

men så var det den gode lønna og at han har heilt fri når han er heime........(synd man ikkje får i pose og sekk)

Synd det ja [:D]

Vi har vært sammen i 7 år, og han har alltid hatt samme jobben. Når jeg ble gravid og fødte jenta, så tok han et års permisjon fra jobben i nordsjøen og fikk seg jobb på land, fra 7 til 15 hver dag i et år. For å være helt ærlig, joda, det var greit å ha ham hjemme hele tiden, men etter å ha vært sammen så lenge og så være vant til å få litt pusterom og at han hadde fri når han først var hjemme - var det en ganske stor omveltning og tok litt tid å bli vant med!

Vi fant vel ut at det ikke var helt for oss, for han ble så sliten på ettermiddagene (etter å ha vært vant til å jobbe 2 uker, for så å komme hjem å ha helt fri), at han var ikke noe tess på ettermiddagene uansett, bare sur og trøtt [8D]

Nå reiser han ut igjen og vi er veldig fornøyde med det [:)]

ORIGINAL: Valpolicella

Hvor lenge er disse mennene borte egentlig?

Jeg synes den ordningen der høres så bra ut jeg, tenk å ha mannen hjemme i mange uker, uten at han skal på jobb på morran, OG du får også mange uker som det bare er deg, som man kan rote hjemme og bare tenke på seg selv [8D][:)] Og masse tid til å savne/glede seg til han kommer hjem.

Mulig jeg er helt på jordet, men syns det virker som man får litt av begge deler på en måte, både kjæreste som man ikke bor med (frihet), og samboer [:D]

Ja, det er helt klart litt digg, pose og sekk hvis man trives alene og er up for a challenge [:D] Min er borte 2 uker, akkurat nok til å ikke bli skikkelig sliten og til å savne han nok, og hjemme fire uker i strekk, akkurat nok til å slappe av å kose seg sammen, kanskje pusse opp litt og så dra ut igjen [:D]

Mannen min er borte ca 1 uke i mnd...

ORIGINAL: Frk.Keller

Jeg er kanskje rar - men syns de første dagane/uken er best. [:D]

For det er LITT godt at han reiser, får huset helt for meg selv til å være sjefen over fjernkontrollen og ta spa-kvelder for meg selv og være litt alene på kveldene [:)] Derimot når de første dagene/uken har gått, så er jeg liksom litt klar for at han skal komme hjem igjen, så de verste dagene er definitivt den siste uken/de siste dagene [:)]

samme her..

jeg syns det er litt godt å være alene i starten.
men så blir det bare kjipere og kjipere.

så gleder meg alltid som en liten unge til han skal komme hjem [:D]

da har vi savna hverandre så mye, så vi blir nesten nyforelska igjen

og som nevnt over da :
når man er alene, får man fjernkontrollen for seg selv, kan rote så mye man vil.. og ja.. det er jo digg å få litt fred etter at unga er i seng [:)]

Ja, litt lei meg blir jeg jo, men ikke sånn at jeg føler for å ta til tårene. Det har jeg ikke tid til[8D]

de første dagene er værst, men så kommer vi sakte med sikkert inn i rutinene, og da går dagene så fort, at før jeg vet ordet av det, er han hjemme igjen. Han har reist i 8 år nå, men jeg er vant til at mennene reiser ute, så har egentlig ikke synst det har vært så veldig gale.

På onsdag/torsdag, har han vært ute i 4 uker, og blir ute noen uker til. Båten han jobber på, har bare ett skift, så da blir det mye reising. Nå har minsten blitt syk IGJEN, så da merker jeg at jeg kunne tenkt meg at han var hjemme... Spesielt siden pappa er ute også[&:]

Veldig rart og tomt i huset liksom, men er jo vant til det likevel... Men det tar meg 1-2 dager før jeg forstår helt at jeg er alene da! Han er vekke 12 dager og hjemme 9... Men er ofte hjemme i helgene hvis han er på jobb i nærheten ;-) + at han er permitert på vinter-halvåret, så det hjelper jo godt på!

Back
Topp