Gravitetskontroll

Har bestilt meg tid hos legen. Ikke egentlig til kontroll, men en samtale. Det blir i uke åtte.
 
Tenkte å bestille til uke 8, da har jeg vært på tidlig ul og sett at alt er bra. Da kan jeg få helsekort slik at jeg har det til jeg skal til jordmor i uke 13/14.
 
Har time til gyn på mandag (av andre årsaker) hos legen som tok imot barnet jeg fødte i uke 18 ,å håååper så sterkt att jeg får oppfølgningstimer hos henne fra ca uke 7 å til oul for å roe nervene :)
 
Jeg skal på sykehus imorgen. Da er jeg 4+4. Skal følges opp hver uke. Og muligens få progesteronstøtte og albyl e...
kjennes trygt etter altfor mange avbrutte sv.skap.
 
skal ha en samtale hos helsesøster i uke 10 :)
noen som vet om man får fri fra jobben for å gå til helsesøster? eller gjelder det kun lege?
 
12 desember her... da trur æ e 10+? Syns d e sååå lenge å vente:meh:Trodde man fikk time tidliger, men ho i tlf sa at så lenge æ urintesten va posetiv og æ følte mæ ok så va d ikke noen grunn te å ha noe tidligere:yuck:
 
skal ha en samtale hos helsesøster i uke 10 :)
noen som vet om man får fri fra jobben for å gå til helsesøster? eller gjelder det kun lege?

Du skal få fri med lønn for oppfølgning i svangerskap om det ikke er mulig å legge kontrollene utenfor arbeidstiden. Så det gjelder både lege og jordmor såvidt jeg vet.
Normal legetime skal ikke dekkes av arbeidsgiver, dvs du har ikke krav på fri med lønn, men de fleste arbeidsgivere dekker det ville jeg tro :happy:
 
Jeg ringer legen når jeg blir så dårlig at jeg ikke klarer å fungere lenger :p tipper det kanskje blir mellom uke 6-7 en gang. Så er det opp til han da om vi skal ta vanlig kontroll eller ikke. Vanligvis gjøres det vel ikke før uke 12 eller noe :)
 
Back
Topp