Gravitetskontroll

Firstimemother

Forelsket i forumet
Har dere hatt kontroll enda eller er det for tidlig? Hadde timer idag tok blodprøve og veide. Sulle ta urin også men blæra var tomt hjemme hehe. Skal ta til neste gang..
 
Har dere hatt kontroll enda eller er det for tidlig? Hadde timer idag tok blodprøve og veide. Sulle ta urin også men blæra var tomt hjemme hehe. Skal ta til neste gang..
Ikke bestilt time enda.. Men jeg bør om jeg skal få fødeplass der jeg ønsker :p hvor mange uker er du på vei?
 
Jeg tenkte jeg skulle ringe lege og jordmor til uka da dette blir vurdert som et risikosvangerskap grunnet sykdom.
 
Jeg vet ikke helt hvor langt på vei jeg er, men skal til kontroll i midten av desember hos legen, og i starten av januar hos jordmor. Her i kommunen vil jordmødrene ha oss inn tidlig,,helst i uke 12, så derfor blir det to rette kontroller :)

Skal på tul 26 november, så får forhåpentligvis vite hvor langt på vei jeg er da:)
 
Har ikke bestilt time enda, men tenker å gjøre det til rundt uke 12, hos jordmor :)
 
Har ikke bestilt kontroll ennå :)
 
Har bestilt legetime til når jeg er 7+6:)
 
Når jeg var til legen grunnet noe annet så spurte jeg ang dette, og hun sa at så lenge jeg følte at alt var bra så settes det ikke opp time til første kontroll før uke 12-14, det er kommet nye retningslinjer utifra prøvene de tar:)
Det føles jo lenge til, men som hun sa at hvis det skulle være noe så var det bare å komme før.
Jeg kommer til å bestille meg time til TUL rett før jul tenker jeg, rundt uke 11-12 så tar jeg rutinekontrollen til legen på nyåret.
Da er jeg forhåpentligvis 14 uker på vei og da går det unna:joyful:
 
Alt for tidlig her enda, men drar nok på tidlig kontroll pga sa tidligere, og at keg da syns det er lettere å ikke gå rundt å tenke på det hele tiden :happy:
 
Alt for tidlig her enda, men drar nok på tidlig kontroll pga sa tidligere, og at keg da syns det er lettere å ikke gå rundt å tenke på det hele tiden :happy:

Hadde sa derfor bestilte jeg vanlig time men møtt med kontroll. Men det er godt å bli varetatt denne gangen.
 
Blir ikke noe før legene mener det er vits, altså rundt uke 12 ;) Hva skal de gjøre liksom?
 
Fått time 9.desember :) Skulle bare ringe om det var noe i mellomtiden så fikk jeg akutt time. Har en del historie så legen min er veldig grei sann sett og følger opp når jeg ønsker det.
 
Blir ikke noe før legene mener det er vits, altså rundt uke 12 ;) Hva skal de gjøre liksom?

Det spørs jo helt hva man har behov for. Noen ønsker veldig tidlig å prate med jordmor eller lege. Det er jo ikke alltid ting er helt rett frem, og det er dumt å gå rundt med kanskje helt unødvendige bekymringer. Selv ville jeg ha tidlig ul sist, og hadde det i uke 7. Da fikk jeg se et bankende hjerte, og det var en god opplevelse :happy:
 
Det spørs jo helt hva man har behov for. Noen ønsker veldig tidlig å prate med jordmor eller lege. Det er jo ikke alltid ting er helt rett frem, og det er dumt å gå rundt med kanskje helt unødvendige bekymringer. Selv ville jeg ha tidlig ul sist, og hadde det i uke 7. Da fikk jeg se et bankende hjerte, og det var en god opplevelse :happy:
Skal også ha TUL i uke 7 ;) MA setter sine spor...
 
Jeg skal innom legen neste uke (blir da 6+5), men det er pga svar på en annen prøve. Tar nok en urinprøve der, men det blir ikke noen ordentlig svangerskapskontroll. Skal på tul når jeg er 11+5, så da slippes julbelen løs for alvor om alt ser bra ut :)
 
Var der en tur forgje tirsdag for henvisning til sykehuset. Har risikosvangerskap. Da jeg hadde alvorlig svangersforgiftning sist fått time til vanlig kontroll 14 desember
 
Ringer legen når det nærmer seg litt til. Er bare i uke 5. Kommer uansett ikke inn før i uke 8 hos lege og uke 10 hos jordmor.
 
Back
Topp