Gravidsvømming

Solsikke25

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei, har meldt meg på gravidsvømming og bare lurer på om det er noen som har erfaring med det? :happy: De sier at det skal være godt for bekkenet, noen som har blitt bedre av å være med på svømminga?
 
Hei, har meldt meg på gravidsvømming og bare lurer på om det er noen som har erfaring med det? :happy: De sier at det skal være godt for bekkenet, noen som har blitt bedre av å være med på svømminga?
Jeg svømmer 3 ganger i uken! Men det er vel ikke gravidsvømming. Bare svømmer :) jeg gjør det egentlig for å få trent litt, da å gå tur ikke går pga rygg og hofter, og bekken :( har vel ikke blitt bedre, men det forbrenner kalorier uten at det belaster noen steder. Hvordan fungerer gravidsvømming? Bare svømmer man vanlig? Eller er det et opplegg? Bare lurer, ble nysgjerrig :)
 
Jeg svømmer 3 ganger i uken! Men det er vel ikke gravidsvømming. Bare svømmer :) jeg gjør det egentlig for å få trent litt, da å gå tur ikke går pga rygg og hofter, og bekken :( har vel ikke blitt bedre, men det forbrenner kalorier uten at det belaster noen steder. Hvordan fungerer gravidsvømming? Bare svømmer man vanlig? Eller er det et opplegg? Bare lurer, ble nysgjerrig :)
Hørtes bra ut :) For å være ærlig så aner jeg ikke hva det går ut på, bare meldte meg på pga at jordmor anbefalte det ift bekkenet mitt.
 
Hørtes bra ut :) For å være ærlig så aner jeg ikke hva det går ut på, bare meldte meg på pga at jordmor anbefalte det ift bekkenet mitt.
Ja okei :) hold meg oppdatert på hvordan det er da:) og om det er noen øvelser du gjør i vann for å få det bedre med kroppen :)
 
Har veldig lyst til det! Har tenkt tanken flere ganger, men har fått forbud mot badekar så da gjelder vel basseng også tenker jeg:bored:
 
Jeg gikk på "gravidsvømming" i forrige svangerskap, og tenker å melde interesse nå som jeg jobber gradert!...

Det var ikke så mye svømming, men mer en rekke øvelser/trening i bassenget med fysioterapeut som instruktør, og så var det en del fokus på bekken mot slutten av timen:)

Usikker på om det hadde så stor effekt på plagene da, mtp at jeg gikk til fysioterapeut i tillegg, men plagene ble holdt vedlike(ble ikke verre) hvertfall, og så var det kjekt og sosialt :)
 
Jeg gikk på "gravidsvømming" i forrige svangerskap, og tenker å melde interesse nå som jeg jobber gradert!...

Det var ikke så mye svømming, men mer en rekke øvelser/trening i bassenget med fysioterapeut som instruktør, og så var det en del fokus på bekken mot slutten av timen:)

Usikker på om det hadde så stor effekt på plagene da, mtp at jeg gikk til fysioterapeut i tillegg, men plagene ble holdt vedlike(ble ikke verre) hvertfall, og så var det kjekt og sosialt :)
Så bra! Jeg gleder meg :)
 
Ja okei :) hold meg oppdatert på hvordan det er da:) og om det er noen øvelser du gjør i vann for å få det bedre med kroppen :)
Er fysioterapeuter som holder det så regner med det blir noen øvelser i tillegg til svømming :) Skal holde deg oppdatert!
 
Bassengene her er stengt pga Covid, så får ikke svømt i det hele tatt! Det er synd, fordi hoftene blir ikke bedre med tiden... :oops:
 
Sniker

Deltok på det de siste 3-4 mnd av svangerskapet mitt. Der jeg gikk var det øvelser i basseng med fysio med fokus på styrke og kondis. Litt knipeøvelser også. Sto midt i bassenget eller øvelser hvor vi sto langs bassengkanten. :)

Det er lov å ta øvelser i sitt tempo hvis det blir for mye. Ro ned hvis du får kynnere av bestemte øvelser.
Anbefaler å stå slik at du får vann endel opp på magen, helst over den. Sto en gang for langt på grunnen og hadde såå vondt i kroppen etterpå. Kune like godt stått på land, for fikk ikke brukt vannet til det det var for den timen.
Ellers kjente jeg treningen hjalp og gjorde godt å få beveget seg litt. I tillegg var det godt for psyken å komme seg ut av huset og treffe andre gravide. :joyful:
Kanskje treffer du noen som bor i nærheten og kan danne liten barselgruppe?

Kos deg på trening :love017
 
Gikk på det i forrige svangerskap og har meldt meg på denne gangen også. Skal ikke begynne før jeg er ca 27 uker. Vet ikke hvor mye det hjalp på bekkenet sist, men syns likevel det var veldig kjekt og sosialt, og veldig behagelig i det varme vannet. Så jeg gleder meg veldig til denne kurset!
 
Gikk på det i forrige svangerskap og har meldt meg på denne gangen også. Skal ikke begynne før jeg er ca 27 uker. Vet ikke hvor mye det hjalp på bekkenet sist, men syns likevel det var veldig kjekt og sosialt, og veldig behagelig i det varme vannet. Så jeg gleder meg veldig til denne kurset!
Her i området er det ikke noen gravidsvømming, men svømmehall. Kan du forklare noen øvelser dere gjør?
 
Her i området er det ikke noen gravidsvømming, men svømmehall. Kan du forklare noen øvelser dere gjør?

Vi gjorde mye lignende som på vedlagte bilder :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200107-134048_Drive.jpg
    Screenshot_20200107-134048_Drive.jpg
    18,4 KB · Visninger: 23
  • Screenshot_20200107-134054_Drive.jpg
    Screenshot_20200107-134054_Drive.jpg
    18,1 KB · Visninger: 24
  • Screenshot_20200107-134105_Drive.jpg
    Screenshot_20200107-134105_Drive.jpg
    17,6 KB · Visninger: 22
Sniker fra februar. Har gått på gravidsvømming nå ei stund og synes det er helt superduper! :) Vet ikke om det hjelper så mye med plager, men man få trent en del og fokuset er jo på gravide og dens kropp, slik at det har nok effekt i lengden.
 
Her i området er det ikke noen gravidsvømming, men svømmehall. Kan du forklare noen øvelser dere gjør?
Hmm, er 7 år siden sist, så husker ikkje helt. Men var litt sånn sykling i vann og forskjellige avslapningsøvelser. Husker bare at det var veldig deilig å bevege seg i vann når kroppen var så tung på land ;)
 
Ja okei :) hold meg oppdatert på hvordan det er da:) og om det er noen øvelser du gjør i vann for å få det bedre med kroppen :)
En liten oppdatering :p Det var veldig deilig å bevege seg i vann, gjorde forskjellige øvelser under vann med og uten utstyr for å styrke kjerne, rygg og for å få opp hjertepumpa litt. Litt lite fokus på bekkenet, men instruktøren var helt ny også, så jeg skal la henne jobbe seg inn i det. Jeg syns det var positivt :) Litt nedtur å gå opp av vannet for da følte jeg meg plutselig 20kg tyngre :hilarious: Spesiell følelse.
 
En liten oppdatering :p Det var veldig deilig å bevege seg i vann, gjorde forskjellige øvelser under vann med og uten utstyr for å styrke kjerne, rygg og for å få opp hjertepumpa litt. Litt lite fokus på bekkenet, men instruktøren var helt ny også, så jeg skal la henne jobbe seg inn i det. Jeg syns det var positivt :) Litt nedtur å gå opp av vannet for da følte jeg meg plutselig 20kg tyngre :hilarious: Spesiell følelse.
Ja jeg vet den følelsen når man går opp av vannet igjen :)
Så bra du likte det :) jeg er på vei til svømming selv nå! Tenkte å være med på aquagym en dag også :) sikkert noe av det samme ❤️
 
Gikk på gravidsvømming med nr to. Det var fint! Deilig når magen ble større, for man føler seg så lett i vann. Fikk opp pulsen og god trening uten at fet gjorde vondt eller føltes belastende, så jeg anbefaler det absolutt :)
 
Fikk melding om at det var stor pågang for å være med på gravidsvømming i kommunen, og de tillot bare 10 i bassenget pga korona. Jeg har fått plass fra 15.12, men det står også at man må si fra deg plassen i uke 37 ved stor etterspørsel... + bassenget er julesteng. Jeg er 36uker på vei 15.12. Kunne de ikke bare sagt at jeg ikke fikk plass?

Synes deg var veldig kjekt forrige svangerskap, så hadde lyst denne gangen og. Da var jeg 20 uker på vei da jeg begynte og gikk ca 10 ganger før det ble sommerstengt. :)
 
Back
Topp