"Gravidstæsj"

hufsetufsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Ser at mange har begynt å handle til babyen, men jeg lurer på om dere handler noe spesielt til dere selv nå i graviditeten?

Selv har jeg kjøpt et par gravidbukser, ellers går det greit å bruke "vanlige" klær. Går for det meste i ullundertøy og joggebukse. Gravidbilbelte har jeg ikke kjøpt enda men det blir gjort snart!

Ellers har jeg bestilt denne: http://jordmorbutikken.no/produkt/bbhugme-eucalyptus/

Gleder meg VELDIG til å få den, "oppdaget" den ganske sent i forrige graviditet og sverget på at hvis det ble en neste gang så skulle jeg ha sånn... Har ei venninne som har den og hun sier det har vært MAGISK gjennom hele graviditeten. Mannen hennes ønsker seg visst også sånn ;P

Ellers har jeg ikke noe spesielt "graviditetsutstyr"... har hjemmelagd varmepute som jeg har brukt en del på vondt bekken/ rygg. Lurer på om jeg skal prøve bio-oil eller lignende og smøre magen med - om ikke annet så hjelper det i alle fall mot tørr hud som klør :p

Kjøpt noe klær til meg selv. Ellers har jeg lyst på gravidpute, men vet ikke om jeg gidder å ta meg råd til det.

Bekkenbelte må jeg nok kjøpe inn da jeg sliter mye mer med rygg og bekken denne gangen. Har sett det finnes billig på ebay, men vet ikke hvordan kvaliteten er osv.

Jeg har kjøpt ei gravidbukse, men har fått kongen del klær av ei venninne. Tørker også ut så blitt noen kremer.

Skal i bryllup så bestilte meg en finfin kjole på nett. Tok med to størrelser siden nettbutikken ikke klarte å gi meg gravidmål på kjolen. Begge str er som telt! Så får finne på noe annet;)

Det har blitt noen gravidbukser, og har fått låne et gravid bilbelte. Ellers ingenting, men skal på shopperunde med mannen i helga siden vi nå vet kjønn og det blir garantert med noe fint hjem til både meg og bolla :cool:

har kjøpt to gravid bukser, og en genser. ellers ingenting. Har bekkenbelte etter sist gang, og ull ammeinnlegg til kalde dager, da jeg får så vondt i puppene om jeg fryser x)

Ser at mange har begynt å handle til babyen, men jeg lurer på om dere handler noe spesielt til dere selv nå i graviditeten?

Selv har jeg kjøpt et par gravidbukser, ellers går det greit å bruke "vanlige" klær. Går for det meste i ullundertøy og joggebukse. Gravidbilbelte har jeg ikke kjøpt enda men det blir gjort snart!

Ellers har jeg bestilt denne: http://jordmorbutikken.no/produkt/bbhugme-eucalyptus/

Gleder meg VELDIG til å få den, "oppdaget" den ganske sent i forrige graviditet og sverget på at hvis det ble en neste gang så skulle jeg ha sånn... Har ei venninne som har den og hun sier det har vært MAGISK gjennom hele graviditeten. Mannen hennes ønsker seg visst også sånn ;P

Ellers har jeg ikke noe spesielt "graviditetsutstyr"... har hjemmelagd varmepute som jeg har brukt en del på vondt bekken/ rygg. Lurer på om jeg skal prøve bio-oil eller lignende og smøre magen med - om ikke annet så hjelper det i alle fall mot tørr hud som klør :p
Åh den virket jo genial, slik vil jeg også ha :D Sikkert gull verdt når magen blir større og sovestillingen om natten :p
Har ikke kjøpt noe til meg selv egentlig, utenom disse gravidvitaminene liksom :p
Har fått noen gravidbukser av svigersøsteren min, ikke helt min stil men de har funket liksom og så kan jeg jo enda bruke mine egne bukser. Men må nok snart kjøpe litt mer gravidklær ja. Gravid bilbelte har jeg fått låne av en vennine,men ikke så flink til å bruke det egentlig, så må skjerpe meg :p
Har fått låne doppler av samme vennine, men det er egentlig mest for samboeren, slik at han også fikk høre hjertelyden siden han måtte jobbe på første kontrollen når jeg fikk høre :p

Bukser bare til nå!

Trodde forresten det stod "gravidbæsj" først...

En gravidbukse + to gravidleggings og noen langermet t-skjorter for gravide. Sånne som passer til alt! Kjøpte med meg 2 liter mandelolje når jeg var i Spania sist. Perfekt for tørr hud og som massasjeolje.

Åh den virket jo genial, slik vil jeg også ha :D Sikkert gull verdt når magen blir større og sovestillingen om natten :p
Har ikke kjøpt noe til meg selv egentlig, utenom disse gravidvitaminene liksom :p
Har fått noen gravidbukser av svigersøsteren min, ikke helt min stil men de har funket liksom og så kan jeg jo enda bruke mine egne bukser. Men må nok snart kjøpe litt mer gravidklær ja. Gravid bilbelte har jeg fått låne av en vennine,men ikke så flink til å bruke det egentlig, så må skjerpe meg :p
Har fått låne doppler av samme vennine, men det er egentlig mest for samboeren, slik at han også fikk høre hjertelyden siden han måtte jobbe på første kontrollen når jeg fikk høre :p
Ingen grunn til å skjerpe seg med gravidbelte, det er bare tull ;) ingen ekstra sikring ;)

Har kjøpt meg litt klær. Men i går bestilte jeg meg et gravidsmykke på jollyroom. Ønsket meg det sist, for jeg synes det er så koselig å tenke på at lille i magen hører lyden fra det inn til seg.

Mest masse mammaklær. :) Ellers har jeg kjøpt det jeg trenger på grunn av bekkenløsningen, litt mindre hyggelige kjøp. :P Krykker, glatte laken, satengboxere så jeg kan snu meg om natten osv.

Kjøpt noe klær til meg selv. Ellers har jeg lyst på gravidpute, men vet ikke om jeg gidder å ta meg råd til det.

Bekkenbelte må jeg nok kjøpe inn da jeg sliter mye mer med rygg og bekken denne gangen. Har sett det finnes billig på ebay, men vet ikke hvordan kvaliteten er osv.
Det lurer jeg sånn på også, tenkte jeg skulle bestille et nå. Jeg har et kjøpt her som skal være av veldig god kvalitet, men det hjelper ingenting på bekkensmertene. :P Har likevel lyst på et fra ebay, fordi de har noen med bånd opp langs sidene, som former magen litt. Yngste min lå i tverrleie veldig lenge, og vil absolutt unngå det denne gangen. Har et naivt håp om å knyte den på plass. :P

Har kjøpt tre brukte gravidebukser også fikk jeg bbhugme i bursdagsgave av samboeren. Tror ikke vi kommer til å kjøpe noe mer med det første, men skal aldri si aldri :p

Har kjøpt 2 bukser på hm, ellers kjøpte jeg en pose med brukte gravid og ammeklær. Bruker kokosolje på glass som vi har fra før hjemme til å smøre inn kroppen for å prøve å unngå strekkmerker. Fikk tips om det fra 2 i familien som også går gravid. Fikk samboeren til å kjøpe en brukt gravidpute for meg, OG DEN ER GULL HVERT for meg. Bruker den når jeg sover og bruker den når jeg sitter/ligger på sofaen, perfekt pute til å avlaste for bekkenløsning. Jeg bruker mest mine vanlige klær.. Bruker også en yogaball jeg har fra før til å sitte på og trene på. Har kjøpt en del brukt til babyen og noe nytt. Blir mer shopping etter oul.

er det ikke sikrere for barnet om man skulle kollidere? ellers gidder jeg ikke altså, det er jo bare stress å huske på :p

Næi, har desverre ikke det. Jeg kjører uten. Sørger for at beltet sitter stramt nedfor magen.

Hva er det inni puta? :)

Back
Topp