Gravidkvalme

Jeg var en del kvalm sist, men det verste far fyllesykefølelsen og null energi. Det ble verre for min del, husker ikke helt når det snudde, men jeg var 100% sykmeldt pga det frem til uke 22. Heldigvis gikk det over tidligere for mange andre, rundt uke 14.
Så leit å høre du var så dårlig også. Håper jeg slipper å bli sykmeldt for det innebærer å si det på jobben. Men om man ikke har noe valg, er det eneste mulighet. Akkurat nå er det hjemmekontor og rolig på jobb, men smeller vel i gang skikkelig fra skolestart.
 
Her kom kvalmen i dag (6+4). Har hatt små blaff tidligere og har også kastet opp en gang tidligere i uken, men nå er det altså annerledes. De tidligere kvalmeblaffene har jeg vært usikker på om har vært fremprovosert av meg selv, fordi jeg har kjent godt etter (synes oppkast er det ekleste i verden og kan brekke meg bare ved tanken på det), men i dag er det ingen tvil og jeg kommer meg ikke unna kvalmen. Jeg sov veldig dårlig i natt og lurer på om kanskje trøtthet mulig forverrer kvalme?? Uansett, litt glad for å ha noen symptomer.
 
Her kom kvalmen for to dager siden (6+3), det er ca samme tid som sist graviditet pg da varte det til uke 13. Så det er vel bare å stålsette seg for de neste ukene:yuck: Det verste er jo at man skal prøve å skjule graviditeten akkurat de ukene man er kvalm. Håpløst:p
 
Jeg har bare vært sporadisk småkvalm, men denne uken har vært verst. Ikke sånn at jeg kaster opp, men uvel store deler av dagen. Er fullgått 9 uker. Leste et sted at denne uken er verst? Isåfall stemmer det for meg foreløpig :) Men jeg er ikke veldig plaget heldigvis.
 
Her kom kvalmen i dag (6+4). Har hatt små blaff tidligere og har også kastet opp en gang tidligere i uken, men nå er det altså annerledes. De tidligere kvalmeblaffene har jeg vært usikker på om har vært fremprovosert av meg selv, fordi jeg har kjent godt etter (synes oppkast er det ekleste i verden og kan brekke meg bare ved tanken på det), men i dag er det ingen tvil og jeg kommer meg ikke unna kvalmen. Jeg sov veldig dårlig i natt og lurer på om kanskje trøtthet mulig forverrer kvalme?? Uansett, litt glad for å ha noen symptomer.

Jeg synes det blir mye verre når jeg er sliten, og sist var jeg 50% sykemeldt fordi jeg måtte sove et par timer midt på dagen for å holde kvalmen sånn nogen lunde i sjakk. Hadde jeg en god dag og gjorde masse så straffa det seg med sengeliggende dagen etter, så det ble jevnt lavt tempo.
 
Blæh, jeg er mer kvalm i dette svangerskapet enn det første... :depressed: Håper det gir seg snart. :stop
 
Har vært helt intenst kvalm siden 8-9dpo, og tror jeg tørner, haha. Er 6+2 i dag, så har ikke vært kvalm i mer enn tre ukers tid, men når det er døgnet rundt blir det slitsomt... ingenting som hjelper, annet enn saftis, av en eller annen grunn.
 
Mye mer og tidligere kvalm dette svangerskapet enn sist. Går veldig opp og ned, så har det greit i dag, men i helgen måtte jeg stå opp og spy midt på natta. Er ca 8 uker nå, og tenker det kommer til å fortsette minst en måned til. Håper jeg slipper å spy mer, bare. Fikk Afipran av legen, men da jeg tok det i helgen bare sov jeg, så kan ikke drive å ta det, merker jeg.
 
10+4 i dag, og synes kvalmen bare Eskalerer. Kaster opp noen morgener, mens de fleste dager er jeg bare uvel og dårlig hele dagen. Klarer knapt et knekkebrød til frokost og til middag vil jeg bare ha husmannskost :p Men klarer da bare minimalt med mat. Håper set snart gir seg, kan ikke huske å ha vært så dårlig de tre andre svangerskap. Nå er det 10 år siden første, så mulig jeg har fortrengt det også :D
 
Haff, jeg tok den siste afipran i morrest, og det betyr at jeg må på apoteket før klokka 13 helst.. da går vel virkningen av pilla ut. Men jeg er såå slapp i dag, vil ikke ut av huset!!:hungover:
 
Første svangerskap!!Har aldri kastet opp så mye i hele mitt liv. Prøver ingefær men tror ikke det hjelper!! Jeg er kjempe lei. Har fått 2 ukers syemelding fra jobben selvom hjemmekontor da jeg orker ikke å prate på morgen tida. Håper det skal gå over jeg liker å bli sykmeldt. :(
 
10+4 i dag, og synes kvalmen bare Eskalerer. Kaster opp noen morgener, mens de fleste dager er jeg bare uvel og dårlig hele dagen. Klarer knapt et knekkebrød til frokost og til middag vil jeg bare ha husmannskost :p Men klarer da bare minimalt med mat. Håper set snart gir seg, kan ikke huske å ha vært så dårlig de tre andre svangerskap. Nå er det 10 år siden første, så mulig jeg har fortrengt det også :D
Nr 4 her og, aldri vært så dårlig. ;)
 
Har hyperemesis her! 100%sykemeldt. Første graviditet som har kommet så langt. Jeg tror ikke jeg har noen gang følt meg så ille før.
 
Var konstant kvalm uke 6 og 7, eneste som hjalp litt var å spise litt nesten hele tiden, men ikke mett oh no!
Nå i uke 8 føler jeg det har roet seg litt, eller så har jeg blitt flinkere til å ta det med ro. Nå blir jeg kvalm hovedsakelig når jeg er helt tom i magen og når jeg er sliten (mindre sliten nå enn de to tidligere ukene).
Heldigvis ikke kastet opp, men noen ganger har jeg ønsket det i håp om at det lettet kvalmen, men tviler :bored:

Men er egentlig litt glad i kvalmen, ikke kommet så langt før. Ikke at det er direkte sammenheng...
Håper bare det sitter skikkelig denne gang, da er det jo verdt det :)
 
Her starta kvalmen i uke 4. Før jeg tok testen, og jeg har den enda. Er i uke 12 nå så ser ikke ut som den har tenkt å gi seg med det første:yuck: Har gått ned en del men har god oppfølging av kvalmen heldigvis! Fikk afipran for ei uke siden som har hjulpet veldig. Har 2 barn fra før og kvalmen var ille med de også men så ille som den er nå har den aldri vært så håper virkelig den roer snart:happy:
 
Eg er 8 veker gravid no og eg er kvalm 24/7, og i tillegg har eg absolutt null energi til å gjere nokonting. Blir andpusten av den minste ting.. Holder på å bli gal!
Var ikkje i nærheten av så gale ved første graviditet...
Kva gjer dere for å handtere kvalmen og mangel på energi?
 
Eg er 8 veker gravid no og eg er kvalm 24/7, og i tillegg har eg absolutt null energi til å gjere nokonting. Blir andpusten av den minste ting.. Holder på å bli gal!
Var ikkje i nærheten av så gale ved første graviditet...
Kva gjer dere for å handtere kvalmen og mangel på energi?

Ligger på sofaen.... :grumpy:
 
Back
Topp