Gravidkvalme

Ble det for meg ja. Gikk ikke over før uke 22 :confused:
Ja det stemte her, uke 8 og 9 var verst. Det kan bli bedre rundt uke 10-12 Fordi morkaken da tar over all næringstilførsel men det er så individuelt. Jeg var lite plaget sammenlignet med andre, men følte meg skikkelig dårlig likevel.

5+1 her og har ikke veldig sterke symptomer enda. Litt uggen om morgenen, men ikke ordentlig kvalm. Spent på når og om det blir skikkelig ille.

Ugh, bare å stålsette seg da, skjønner jeg! :hungover::hungover::hungover:
 
Her slo kvalmen inn for fult i går, og ikke vært noe bedre k dag for å si d sånn:hungover: er 8+2 i dag, og er igrunn glad jeg har enda litt ferie igjen før det er på jobb igjen
 
Her kom kvalmen 6+0, noen dager får jeg ikke i meg noen ting, andre dager greier jeg å spise litt. Håper det ikke står på så lenge. Har også kastet opp noen ganger:sick006
 
Her slo kvalmen inn for fult i går, og ikke vært noe bedre k dag for å si d sånn:hungover: er 8+2 i dag, og er igrunn glad jeg har enda litt ferie igjen før det er på jobb igjen

Du fikk den så sent ja?! Jeg håpet kanskje jeg var en av få som slapp unna, siden jeg ikke er noe kvalm hittil, er 7+3. Men kanskje det kommer senere da? :hilarious:
 
Du fikk den så sent ja?! Jeg håpet kanskje jeg var en av få som slapp unna, siden jeg ikke er noe kvalm hittil, er 7+3. Men kanskje det kommer senere da? :hilarious:

Jeg også håpet jeg var en av de som slapp unna kvalme, 7+2 idag. Krysser fingrene for at det holder seg sånn:signs003
 
Noen andre som også er i gang med kvalmen?
Hva gjør dere for å klare dere gjennom dagen? Sist svangerskap hadde jeg hypermesis.. håper virkelig jeg slipper unna den denne gang. Men allerede nå i uke 5 er kvalmen i gang.. :wacky:
Det er samme her. Ikke veldig ille enda, men regner med det vil eskalere snart. Er 5+0 og småkvalm stort sett hele dagen. Kasta opp for første gang i dag da jeg tok gravid vitaminene. De kom rett i retur. Sist kasta jeg opp fram til uke 20, og så fra uke 30 igjen. Fikk Postafen av legen.
 
Hei! Jeg har vært ekstremt kvalm siste 1-2 ukene og ikke orket annet enn å ligge på sofaen. I går kveld følte jeg at kvalmen avtok og i dag er jeg «kun» litt uggen.. jeg er i dag 7+5. Jeg var på kontroll 7+1 og da var alt bra og hjertet slo. Bør jeg være bekymret? Er livredd for SA eller MA.. Puppene er fortsatt veldig ømme, og jeg har ikke hatt blødning. Håper på svar eller erfaringer fra andre som har opplevd at kvalmen forsvinner igjen så tidlig..
 
Hei! Jeg har vært ekstremt kvalm siste 1-2 ukene og ikke orket annet enn å ligge på sofaen. I går kveld følte jeg at kvalmen avtok og i dag er jeg «kun» litt uggen.. jeg er i dag 7+5. Jeg var på kontroll 7+1 og da var alt bra og hjertet slo. Bør jeg være bekymret? Er livredd for SA eller MA.. Puppene er fortsatt veldig ømme, og jeg har ikke hatt blødning. Håper på svar eller erfaringer fra andre som har opplevd at kvalmen forsvinner igjen så tidlig..
Sist svangerskap var jeg ekstremt kvalm og kastet opp i 9 dager, så våknet jeg en morgen i uke 7 og var helt fint uten hint av kvalme. Jeg var helt sikker på at jeg hadde mistet og dro på ul samme dag. Men alt var fint og han er nå 4 år :)
 
Sist svangerskap var jeg ekstremt kvalm og kastet opp i 9 dager, så våknet jeg en morgen i uke 7 og var helt fint uten hint av kvalme. Jeg var helt sikker på at jeg hadde mistet og dro på ul samme dag. Men alt var fint og han er nå 4 år :)
Takk for at du deler:Heartred
 
Hadde også hypermesis forrige svangerskap (ikke fullført). Har vært svært redd for å få det nå også, postafen har reddet meg mye nå når kvalmen har begynt å ta overhånd. Er fremdeles uggen og småspist, men kaster ikke opp og får i meg litt mat vertfall. 8+1 i dag ❤️
 
Jeg har blitt verre med kvalme og oppkast på de to graviditeten jeg har hatt. Denne gangen tar jeg postafen morgen og kveld og har ikke vært så god de to andre gangene jeg ikke tok. Kjenner fortsatt kvalmen hele dagen men formen er bedre og jeg får i meg lettere mat, har ikke kastet opp enda, håper jeg slipper det denne gangen.
 
Her kom kvalmen 6+0, jeg er 6+5 i dag! Leste et sted på nett at det ofte blir verre og verre fram til uke 9-10? Er det sant?:eek: I så fall blir det noen kjipe uker framover :bored:
Min kvalme ble ille først nå, er 8+1.. forrige gang startet de ca på samme tid og gikk over etter uke 13-14.. Satser på at det gjør det denne gangen også!!
 
Hos meg kom kvalmen i uke 6, er 7+3 nå.
Kvalme og oppkast er det værste jeg vet! Jeg kan gjerne ha halsbetennelse og 40 feber, men kvalme begynner jeg å gråte av:hungover::sad002
 
Jeg trodde jeg slapp unna, men nå i uke 6 føler jeg meg mye mer uggen og slapp. Spiser ok, men lite som frister. Hvertfall sunn mat ;) har heldigvis ikke kastet opp, men føler meg brått mye mer medtatt og uten energi enn de første ukene. Skal prøve meg på en lengre tur i dag og håper den friske lufta gjør godt :)
 
Kvalmen i mitt første svangerskap begynte relativt tidlig(husker ikke nøyaktig når kvalmen kom) og slutta rundt uke 9. Da spydde jeg hverdag :depressed:

Dette svangerskapet begynte kvalmen i uke 5:depressed:Orker ikke så mye mat, men fant ut at iskaldt vann hjelper mot kvalmen :Heartred
 
Noen som vet hvordan kvalmen kan utspille seg de videre ukene? Finnes det noe «normalt»?

Leser at det skal avta i uke 12. Avta eller forsvinne? Noen har det lenger.

Leser også at det har sammenheng med HCG nivå. Når jeg ser på de tabellene peaker det rundt sånn uke 10. Er i uke 7 nå, kan jeg dermed anta at jeg blir verre?! Er helt på felgen av å være så dårlig
 
Noen som vet hvordan kvalmen kan utspille seg de videre ukene? Finnes det noe «normalt»?

Leser at det skal avta i uke 12. Avta eller forsvinne? Noen har det lenger.

Leser også at det har sammenheng med HCG nivå. Når jeg ser på de tabellene peaker det rundt sånn uke 10. Er i uke 7 nå, kan jeg dermed anta at jeg blir verre?! Er helt på felgen av å være så dårlig

Jeg var en del kvalm sist, men det verste far fyllesykefølelsen og null energi. Det ble verre for min del, husker ikke helt når det snudde, men jeg var 100% sykmeldt pga det frem til uke 22. Heldigvis gikk det over tidligere for mange andre, rundt uke 14.
 
Back
Topp