Gravidkvalme

baby22021

Forelsket i forumet
Noen andre som også er i gang med kvalmen?
Hva gjør dere for å klare dere gjennom dagen? Sist svangerskap hadde jeg hypermesis.. håper virkelig jeg slipper unna den denne gang. Men allerede nå i uke 5 er kvalmen i gang.. :wacky:

Jeg er mye kvalm i løpet av dagen, orker nesten ikke mat. Og de gangene jeg spiser da blir jeg kvalm igjen håper det ikke blir noe mer. Var sånn i forige svangerskap å, men det er 11 år siden så hadde glemt åssen der var

Jeg er mye kvalm i løpet av dagen, orker nesten ikke mat. Og de gangene jeg spiser da blir jeg kvalm igjen håper det ikke blir noe mer. Var sånn i forige svangerskap å, men det er 11 år siden så hadde glemt åssen der var
Huff.. likt her ja.. Hvor langt er du på vei nå?

Kommer og går gjennom dagen her. Jeg må ikke bli for sulten eller for mett - begge deler gjør meg kvalm :yuck:

Enda ingen kvalme her, 4+0 idag, så enda veldig tidlig! Pleier og komme litt senere hos meg, rundt 10 uker og varer somregel til rundt 30 uker..

Kommer og går her, ikke kastet opp, men til tider veldig kvalm

Kjenner litt på kvalme, men ikke så ille enda. Blir kvalm av å være sulten og har null matlyst...

Var nær ved å spy av at det hang ei bæsjebleie på badet da jeg sto opp :hilarious::hungover:

Kvalmen kommer og går her. I natt våknet jeg at jeg var så kvalm og trodde jeg måtte løpe på do og spy.. 5+4 her..

Ingen kvalme her så langt (4+5), men blir det som sist gang så kommer den snikende etter hvert. ;)

Jeg opplever mild kvalme, men den begynte tidligere enn de andre graviditetene mine gjorde. Denne gangen begynte kvalmen rett før jeg var 4 uker. Hadde hyperemisis med førstemann (jente), men bare mild kvalme noen få uker med andre og tredjemann (gutter)... så Kanskje det her er jente. Eller tvillinger! Jeg må spise jevnlig for å holde blodsukkeret stabilt. Har Ritz kjeks og tuc kjeks stående på nattbordet som jeg tar ett par av før jeg står opp! Det hjelper.. ingerfær i forskjellige former hjelper litt også. Og å drikke MASSE vann.

Jepp. Er kvalm fra 9-15 ca. Og hvis jeg opplever kjipe lukter. Kommer som bølger hvor jeg må puste for å ikke bli altfor kvalm

Jeg er en del uggen/småkvalm. Det er positivt for en ting, jeg vil ikke ha sjokolade. Noe jeg vanligvis ikke kan få nok av :joyful: Jeg kjenner på kvalme innimellom hele dagen, det er plagsomt, men jeg klarer heldigvis å spise normalt.

Her kom kvalmen 6+0, jeg er 6+5 i dag! Leste et sted på nett at det ofte blir verre og verre fram til uke 9-10? Er det sant?:eek: I så fall blir det noen kjipe uker framover :bored:

Her kom kvalmen 6+0, jeg er 6+5 i dag! Leste et sted på nett at det ofte blir verre og verre fram til uke 9-10? Er det sant?:eek: I så fall blir det noen kjipe uker framover :bored:
Ble det for meg ja. Gikk ikke over før uke 22 :confused:

Har vært litt uggen i halvannen uke nå. Men idag våknet jeg til skikkelig kvalme. Som natt og dag..
Er forresten 5+6 idag :-)

Ja det stemte her, uke 8 og 9 var verst. Det kan bli bedre rundt uke 10-12 Fordi morkaken da tar over all næringstilførsel men det er så individuelt. Jeg var lite plaget sammenlignet med andre, men følte meg skikkelig dårlig likevel.

5+1 her og har ikke veldig sterke symptomer enda. Litt uggen om morgenen, men ikke ordentlig kvalm. Spent på når og om det blir skikkelig ille.

Back
Topp