Gravidklær

Har brukt strikk på olabuksene så langt det lar seg gjøre, begynner å bli mer utfordring nå :hilarious:. Orker ikke kjøpe gravidbukse før jeg må/magen er større, men skal bruke mer (lange) hverdagskjoler fremover. Strikkekjoler, ribstrikk osv. Det blir med en medium til tykk strømpebukse og lang cardigan så jeg ikke fryser. På den måten kan man også skjule magen litt hvis man vil tenker jeg.

Men! Enig i at det er vanskelig med gravidklær, føler jeg må prøve hvertfall bukser i butikk før jeg eventuelt bestiller på nett :).
 
Takler utfordringer i forhold til klær, og tenker tykke strømpebukser og strikkede kjoler som mange andre her, MEN ytterjakke/vinterjakke??! Alle jeg har sett er enten alt for tynne for denne frysepinnen, for sporty/parkaslignende eller svindyre.

Noen som har tips?
 
Takler utfordringer i forhold til klær, og tenker tykke strømpebukser og strikkede kjoler som mange andre her, MEN ytterjakke/vinterjakke??! Alle jeg har sett er enten alt for tynne for denne frysepinnen, for sporty/parkaslignende eller svindyre.

Noen som har tips?
Jeg har fra sist graviditet, da arvet jeg en dunjakke som er tre størrelser for stor til vanlig, men funket til gravid jakke. Og leiter etter en til nå på loppis, men trenger ikke være gravidjakke fant jeg ut sist. Jeg er frysepine så jeg liker jakker som går over rompa og har hette og er varm, så for å gjøre noe billigere så liker jeg brukt.
 
Takler utfordringer i forhold til klær, og tenker tykke strømpebukser og strikkede kjoler som mange andre her, MEN ytterjakke/vinterjakke??! Alle jeg har sett er enten alt for tynne for denne frysepinnen, for sporty/parkaslignende eller svindyre.

Noen som har tips?
Kommer jo an på hva du er på jakt etter :wacky: Jeg passa i mange av mine vanlige jakker lenge. Siste drøye måneden måtte jeg over på type varme, baggy boblejakker. Etter fødsel lånte jeg av og til mannens jakker og brukte som bærejakker. Så jeg har dessverre ingen gode kjøpe-tips :confused:
 
Takler utfordringer i forhold til klær, og tenker tykke strømpebukser og strikkede kjoler som mange andre her, MEN ytterjakke/vinterjakke??! Alle jeg har sett er enten alt for tynne for denne frysepinnen, for sporty/parkaslignende eller svindyre.

Noen som har tips?
Ytterkantene som er varsla denne vinteren i følge motefolka er store kåper man knyter på seg med litt flytende siluett.
Om det slår ann kan man bare kjøpe en vanlig jakke hvertfall :p
 
Takler utfordringer i forhold til klær, og tenker tykke strømpebukser og strikkede kjoler som mange andre her, MEN ytterjakke/vinterjakke??! Alle jeg har sett er enten alt for tynne for denne frysepinnen, for sporty/parkaslignende eller svindyre.

Noen som har tips?
Jeg har en vinterjakke for gravide fra H&M fra forrige svangerskap (hadde da termin i mars), jeg kjøpte den på Finn for 200kr, svart og nøytral og kjedelig utseendemessig, men den holder meg i hvert fall varm, så da tenker jeg det er greit nok. Så kanskje det er verdt å ta en kikk hos HM eller på Finn og se om du finner noe som funker?
 
Hadde nylig et raid og pakket vekk absolutt ALT som ikke passer nå og som ikke vil passe i løpet av resten av graviditeten. Var ganske tomt i skap og skuffer til slutt, men da slipper jeg iallefall at jeg blir lei meg hver gang jeg finner ut at noe ikke passer lengre.

Synes det er fint med tettsittende bukser og topper for gravide, samt løs strikket cardigan over og fine støvletter. Både bukser og topper har jeg kjøpt billig på H&M. Har en tykk parkas med snøring i livet fra i fjor som ser ut til å passe under graviditeten, takk gud for det! Har lite lyst til å kjøpe sånne nye, dyre plagg..

Ellers er det som andre også nevner her, Finn og andre markedsplasser som selger bruktklær er gull :happy: For inspirasjon er det greit å søke inne på pinterest, mange gode forslag til outfits der!
 
Hadde nylig et raid og pakket vekk absolutt ALT som ikke passer nå og som ikke vil passe i løpet av resten av graviditeten. Var ganske tomt i skap og skuffer til slutt, men da slipper jeg iallefall at jeg blir lei meg hver gang jeg finner ut at noe ikke passer lengre.

Synes det er fint med tettsittende bukser og topper for gravide, samt løs strikket cardigan over og fine støvletter. Både bukser og topper har jeg kjøpt billig på H&M. Har en tykk parkas med snøring i livet fra i fjor som ser ut til å passe under graviditeten, takk gud for det! Har lite lyst til å kjøpe sånne nye, dyre plagg..

Ellers er det som andre også nevner her, Finn og andre markedsplasser som selger bruktklær er gull :happy: For inspirasjon er det greit å søke inne på pinterest, mange gode forslag til outfits der!

Sånn raid hadde jeg i går!
Nå er alt av klær jeg ikke får ett ben inn i lenger pakket bort, og kun gravid vennlige plagg i skapet :)
 
For å kunne holde meg aktiv har jeg endelig gått til innkjøp av en gravidbadedrakt - er ikke helt komfortabel med bikini, kjenner jeg. Veldig deilig å gå i bassenget nå og «miste» den ekstra vekta!

Men det som irriterer meg grenseløst, er at turbukser kun er å finne hos stormberg - og ingen andre steder. Ser også mange misfornøyde kundeomtaler på disse buksene inne hos stormberg.

Dette med turklær for gravide er sikkert et lite marked i det store perspektivet, men likevel - klesmarkedet er tross alt i stor grad mer og mer internasjonalt og nettbasert - jeg er helt overraska over at dette ikke skal være å få tak i, med noen valgmuligheter. Noen som har lure tips?
 
For å kunne holde meg aktiv har jeg endelig gått til innkjøp av en gravidbadedrakt - er ikke helt komfortabel med bikini, kjenner jeg. Veldig deilig å gå i bassenget nå og «miste» den ekstra vekta!

Men det som irriterer meg grenseløst, er at turbukser kun er å finne hos stormberg - og ingen andre steder. Ser også mange misfornøyde kundeomtaler på disse buksene inne hos stormberg.

Dette med turklær for gravide er sikkert et lite marked i det store perspektivet, men likevel - klesmarkedet er tross alt i stor grad mer og mer internasjonalt og nettbasert - jeg er helt overraska over at dette ikke skal være å få tak i, med noen valgmuligheter. Noen som har lure tips?
Jeg har Stormberg sin bukse og den et super fin syntes jeg og god å bruke. Men ja du finner turklær til gravide fra USA og sånt. Men er litt dyrere da. Husker ikke siden med søk på engelsk så vil du nok finne.
 
Er det noen som har kommet over ullundertøy for gravide? Jeg er av typen som helst går med ullundertøy fra oktober til april, men mitt eget begynner allerede å bli vanskelig å få til å passe. Og jeg er ganske liten i høyden så hvis jeg bruker mannen sitt så blir bein og armer kjempelange.
 
Er det noen som har kommet over ullundertøy for gravide? Jeg er av typen som helst går med ullundertøy fra oktober til april, men mitt eget begynner allerede å bli vanskelig å få til å passe. Og jeg er ganske liten i høyden så hvis jeg bruker mannen sitt så blir bein og armer kjempelange.
Enig jeg har tittet flere ganger nå etter ullundertøy til gravide, fant bare «litt dårlige» valg i USA men de sender ikke til Norge. Må jo få noen av de store merkene til p faktisk lage dette?!? Ledig rart at det ikke er noe fra før av og så kaldt land vi bor i.
 
Er det noen som har kommet over ullundertøy for gravide? Jeg er av typen som helst går med ullundertøy fra oktober til april, men mitt eget begynner allerede å bli vanskelig å få til å passe. Og jeg er ganske liten i høyden så hvis jeg bruker mannen sitt så blir bein og armer kjempelange.
Korreksjon fant en tilslutt som faktisk har ullundertøy. Boob har, men koster litt da og er jo ikke så fint som alt det andre man får. https://www.boobdesign.com/products...ol-leggingsdark-grey-melange-dk-greymelange-m
Vet ikke om man får det på norskesider.
 
Er det noen som har kommet over ullundertøy for gravide? Jeg er av typen som helst går med ullundertøy fra oktober til april, men mitt eget begynner allerede å bli vanskelig å få til å passe. Og jeg er ganske liten i høyden så hvis jeg bruker mannen sitt så blir bein og armer kjempelange.
Eneste jeg har sett for gravide er singlet’er og langermet fra Boob.
Men sinnsykt dyre og ikke bukser.
Er en i april som har spurt om det samme så du kan se etter tips der og
 
Eneste jeg har sett for gravide er singlet’er og langermet fra Boob.
Men sinnsykt dyre og ikke bukser.
Er en i april som har spurt om det samme så du kan se etter tips der og
Fant bukse fra boob også, men ja super dyre og må kjøpe fra utlandet så da blir deg frakt også og annet i tillegg. Men sjokkerende at ingen lager ullundertøy i Norge for gravide.
 
Er det noen som har kommet over ullundertøy for gravide? Jeg er av typen som helst går med ullundertøy fra oktober til april, men mitt eget begynner allerede å bli vanskelig å få til å passe. Og jeg er ganske liten i høyden så hvis jeg bruker mannen sitt så blir bein og armer kjempelange.
Ikke egentlig for gravide, men kjøpte singlet og genser fra lanullva her om dagen, og de er i digg elastisk ribbestrikk. Føyer seg helt nydelig over magen. Lurer på om jeg ikke må ha enda en singlet etterhvert.
 
Fant bukse fra boob også, men ja super dyre og må kjøpe fra utlandet så da blir deg frakt også og annet i tillegg. Men sjokkerende at ingen lager ullundertøy i Norge for gravide.
Bukse i ull?
Den har jeg ikke sett, men toppene har jeg kjøpt i Norge eller fra norsk nettbutikk
 
Back
Topp