Gravidklær

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Er jeg alene eller syntes flere det er vanskelig å kle seg når man er gravid? Hvertfall om vinteren.
Jeg er en av de som liker å føle meg og føle at jeg ser sånn nogenlunde ut, men komfort og at jeg ikke fryser fremfor alt. Så de genserne som var stilige og store før ser jo sånn halvveis trange ut nå og jeg ser bare feit ut. Men de er varme så jeg bruker de fortsatt og jeg ser og føler meg bare ut som noen som har gitt opp alt. Hjelper heller ikke på at i sosiale medier så ser alle de gravide fantastiske ut med korte og stramme kjoler, men hallo det er for kaldt å gå sånn nå og utover. Hvordan gjør dere det med å kle og føle dere fine som gravide eller bare gir dere f? Liker jo å føle meg litt fin når jeg skal møte noen til lunsj og sånt, så alle tips tas imot. Har heller ikke råd til ny garderobe så må finne noen smarte løsninger eller en eller to ting man kan ha som funker :)
 
Her går det i strømpebukser, comfy skjørt og oversized ullgensere. Eller gravidtopp og cardigan når jeg vil flashe magen. Har en gravidbukse men den er foreløpig litt stor og henger ikke ordentlig på.
 
Jeg synes også det er vanskelig! Har kjøpt noen strikkede kjoler fra vero moda som jeg synes er fine og behagelige. Ganske varme også, må bare ha varm strømpebukse. Kjøpte i min vanlige størrelse, de er ganske romslige :)
 
Hvor har dere kjøpt strømpebukser som er tykke og gode å gå med nå? Har faktisk ett gravidskjørt jeg kunne gått med.
 
Her går det i strømpebukser, comfy skjørt og oversized ullgensere. Eller gravidtopp og cardigan når jeg vil flashe magen. Har en gravidbukse men den er foreløpig litt stor og henger ikke ordentlig på.
Det høres jo fint ut:happy:
 
Jeg synes også det er vanskelig! Har kjøpt noen strikkede kjoler fra vero moda som jeg synes er fine og behagelige. Ganske varme også, må bare ha varm strømpebukse. Kjøpte i min vanlige størrelse, de er ganske romslige :)
Strikkekjoler ja, det hørtes også veldig fint ut:happy:
 
Jeg bruker kjoler, og da mine gamle kjoler. De er enten oversize eller A - form med strikk/belte i livet. Disse kjolene tror jeg kommer til å vare ut svangerskapet med gravidstrlmpebukse.

Ellers bruker jeg ganske store gensere, så vises egentlig ikke at jeg er gravid enda.
Har til gode å finne en bukse jeg liker skikkelig godt, skal gi det noen uker til I håp om at de passer litt bedre da.

Jeg blir ikke å kjøpe mye gravidklær. Men et par bukser må jeg da.
Det sier jeg forresten nå, kan hende jeg forandrer mening når magen blir større og klærne mindre ;)
Liker også å føle meg fin :)
 
Jeg har også brukt mye kjoler, helst store strikkekjoler :D Jeg passet vanlige strømpebukser hele sist svangerskap, så håper på å gjøre det denne ganga også. Hvis ikke så får jeg gå til innkjøp av noen gravidstrømper :) Ellers bruker jeg mye skjørt med genser utenpå :) Har kjøpt en gravidbukse også denne ganga :)
 
Jeg er en sånn person som liker å se fin ut hvis det er en anledning (og den anledningen kan være at jeg skal på kafé, alene), men som ikke bryr meg så mye til vanlig. Jeg går i uniform på jobb, og da blir det ofte til at jeg bare går i joggebukse hjemme. Når det er sagt så har jeg stor forståelse for det du sier om å føle seg feit. I forrige svangerskap følte jeg ikke at jeg så gravid ut før jeg var sju-åtte måneder på vei, og det var en periode som jeg synes var skikkelig kjip sånn klesmessig. Denne gangen går det bedre, både fordi jeg har fått mage fortere og fordi jeg bryr meg mindre :)

Så jeg har nok dessverre ikke så mange gode klestips for å se bra ut eller føle seg fin. Jeg arva masse gravidklær da. Du kan jo se på Finn eller Fretex, eller høre om du kan låne noe av venner. Det er jo en veldig økonomisk måte å utvide garderoben litt på ;-)
 
Jeg er en sånn person som liker å se fin ut hvis det er en anledning (og den anledningen kan være at jeg skal på kafé, alene), men som ikke bryr meg så mye til vanlig. Jeg går i uniform på jobb, og da blir det ofte til at jeg bare går i joggebukse hjemme. Når det er sagt så har jeg stor forståelse for det du sier om å føle seg feit. I forrige svangerskap følte jeg ikke at jeg så gravid ut før jeg var sju-åtte måneder på vei, og det var en periode som jeg synes var skikkelig kjip sånn klesmessig. Denne gangen går det bedre, både fordi jeg har fått mage fortere og fordi jeg bryr meg mindre :)

Så jeg har nok dessverre ikke så mange gode klestips for å se bra ut eller føle seg fin. Jeg arva masse gravidklær da. Du kan jo se på Finn eller Fretex, eller høre om du kan låne noe av venner. Det er jo en veldig økonomisk måte å utvide garderoben litt på ;-)
Sverger til Facebook salgssider og Finn. Norge flyter over av klær som er topp til gjenbruk! Har også en venninne som gir bort masse i min størrelse i merker som Acne/Day og masse annet superfint. Handler minimalt nye klær; typ truser og sokker
 
Jeg er en sånn person som liker å se fin ut hvis det er en anledning (og den anledningen kan være at jeg skal på kafé, alene), men som ikke bryr meg så mye til vanlig. Jeg går i uniform på jobb, og da blir det ofte til at jeg bare går i joggebukse hjemme. Når det er sagt så har jeg stor forståelse for det du sier om å føle seg feit. I forrige svangerskap følte jeg ikke at jeg så gravid ut før jeg var sju-åtte måneder på vei, og det var en periode som jeg synes var skikkelig kjip sånn klesmessig. Denne gangen går det bedre, både fordi jeg har fått mage fortere og fordi jeg bryr meg mindre :)

Så jeg har nok dessverre ikke så mange gode klestips for å se bra ut eller føle seg fin. Jeg arva masse gravidklær da. Du kan jo se på Finn eller Fretex, eller høre om du kan låne noe av venner. Det er jo en veldig økonomisk måte å utvide garderoben litt på ;-)
Sist følte jeg meg faktisk finere, men da hadde jeg ikke fett på kroppen fra før av, var veltrent og slank til magen kom så sist følte jeg det var enkelt å kle seg, denne gangen har jeg en utrent kropp som var allerede litt rund. Har jo hatt mage en stund, men trivdes bedre sist, så også mye bedre ut sist.. går bare i joggings selv hjemme så syntes det er super vanskelig å se noe annet enn «komfortabelkledd» ute, men ja fått litt klær av venner og hadde fra før av noe også, men kan hende jeg har gått for lenge i fella av å bare kle meg komfortabelt at jeg bare har mistet det. Men kanskje vanskeligere å kle meg også fordi jeg er større, i kropp og mage. Men ja jeg bryr meg mindre enn sist, men samtidig mer også nå som jeg er helt alene. Men jeg finner vel en strømpebukse og et skjørt så kanskje jeg greier å se okay ut innimellom :p
 
Jeg føler meg mest vel i stramme topper, jeans og åpne cardigans. Både som gravid og vanlig.
Største forskjellen er vel at nå er det gravidbukser (har 2 i størrelsen jeg bruker nå, og fikk flere av ei venninne i størrelsen over til når jeg legger på meg).

Går gjerne i strikkagensere på vinteren, mye hjemmestrikka. Cardiganer og kofter har jeg åpne eller bare knappa på topp, og genseren mine er stort sett oversized så de funker uansett. Typ Skappel genser og slikt.

Jeg går aldri i kjoler og skjørt til hverdags, men om jeg pynter meg har jeg kunne brukt de vanlige skjørtene mine, bare nedpå hofta heller enn over magen.

Har tenkt å bestille litt flere gravidtopper, inkludert noen litt mer pynta og noen basis singleter. Husker jeg kasta flere når jeg pakka bort gravidklær sist fordi de var utslitte. Blir høyere slitasje på de når man har såpass få klær.
 
Jeg føler meg mest vel i stramme topper, jeans og åpne cardigans. Både som gravid og vanlig.
Største forskjellen er vel at nå er det gravidbukser (har 2 i størrelsen jeg bruker nå, og fikk flere av ei venninne i størrelsen over til når jeg legger på meg).

Går gjerne i strikkagensere på vinteren, mye hjemmestrikka. Cardiganer og kofter har jeg åpne eller bare knappa på topp, og genseren mine er stort sett oversized så de funker uansett. Typ Skappel genser og slikt.

Jeg går aldri i kjoler og skjørt til hverdags, men om jeg pynter meg har jeg kunne brukt de vanlige skjørtene mine, bare nedpå hofta heller enn over magen.

Har tenkt å bestille litt flere gravidtopper, inkludert noen litt mer pynta og noen basis singleter. Husker jeg kasta flere når jeg pakka bort gravidklær sist fordi de var utslitte. Blir høyere slitasje på de når man har såpass få klær.
Høres fint ut❤️ Jeg har vel flere cardigan jeg også trur jeg, og noen få stramme topper(ja de ble utbrukt sist svangerskap også), har strikket to skappelengensere, skulle bare ønske jeg nå hadde strikket en enda større. Må vel se i skapet hva som faktisk passer sammen og ikke kle på meg i mørket bare fordi jeg må ha klær på kroppen :p
 
Jeg har arvet litt gravidklær, og kjøpt 2 «gravid» pakker med klær på Finn.no. Liker å ha litt å velge i. Problemet mitt er at jeg er så frostig av meg, så sliter med å finne varme klær som passer
 
Jeg må kle meg anstendig på jobb, så det går i skjorter og bluser og kjoler. Gjør seg mye med et par fine sko eller en blazer utenpå en topp. Har noen fine gravidbukser med strikk under magen og bruker fortsatt vanlige bluser, kommer til å gå over til en større størrelse snart. Handler mest på Finn eller Tise, og innimellom på zalando. På zalando har de ok tightser og strømpebukser, og HM tror jeg også har noen tykke med flis på innsiden. Med unntak av bukser så bruker jeg stort sett ordinært tøy i større størrelse. Litt oversized kjoler med løst knytebånd er gull - se bilde :happy:

Bruktmarkedet for klær er drøyt stort..
 

Vedlegg

  • 28F297DA-0994-4952-8DC5-373B43E5EAF2.png
    28F297DA-0994-4952-8DC5-373B43E5EAF2.png
    122,2 KB · Visninger: 16
Jeg må kle meg anstendig på jobb, så det går i skjorter og bluser og kjoler. Gjør seg mye med et par fine sko eller en blazer utenpå en topp. Har noen fine gravidbukser med strikk under magen og bruker fortsatt vanlige bluser, kommer til å gå over til en større størrelse snart. Handler mest på Finn eller Tise, og innimellom på zalando. På zalando har de ok tightser og strømpebukser, og HM tror jeg også har noen tykke med flis på innsiden. Med unntak av bukser så bruker jeg stort sett ordinært tøy i større størrelse. Litt oversized kjoler med løst knytebånd er gull - se bilde :happy:

Bruktmarkedet for klær er drøyt stort..


Helt enig!
 
Jeg skal gå å kjøpe meg en gravid jeans nå, ellers bruker jeg only sine Solid bukser. De er myke i strikken i livet :) ellers bruker jeg thights og strikkekjoler nå for å freshe meg opp:)
 
Jeg går i kjole med dressjakke og strømpebukse til på jobb hver dag, behagelig men også fint utseendemessig :) Til hjemmebruk har jeg en god del ammetopper, for min erfaring er at de gjerne er ganske romslige i størrelsen og derfor passer store deler av svangerskapet, dermed får de lengre brukstid siden jeg også bruker dem i permisjonstiden etterpå.

Har ellers kjøpt en del på Zalando på salg i tidligere svangerskap, og supplert litt på H&M denne gangen, så de helt store summene er det heldigvis ikke blitt denne gangen.
 
Hvor har dere kjøpt strømpebukser som er tykke og gode å gå med nå? Har faktisk ett gravidskjørt jeg kunne gått med.
HM har gode gravidstrømpebukser.

Jeg er enormt sjeldent ute, pga formen. Så føler at jeg har vært isolert siden juni.. Men, hvis jeg mot formodning skal treffe noen, og de andre gangene jeg har vært gravid, så er strikkekjoler, tykke tunika, Oversized ullgensre, skjørt med strømpebukse/tights veldig behagelig og fint. Har kjøpt en del gravidklær på finn. Fikk en stor pakke, inkl en flott vinterjakke, til 300 kr. Jeg synes det er gøy å flashe magen i blant, og da har jeg typisk sånne tighte gravidtopper. Men nå har vi ikke fortalt "nyheten"enda, så må vente litt med det :p Forrige gang kjøpte jeg en del vanlige klær, bare i litt større str. Ikke bukser, men topper. Er avhengig av at bukser går over magen, ellers synes jeg det er ubehagelig..
 
Back
Topp