Gravidklær?

englemamma18

Elsker forumet
Flere som har måtte begynne med gravidklær enda? Jeg måtte ta på meg gravidbuksa for første gang i dag, da buksene mine begynner å bli litt vel stramme :p

Fikk jobbukse og kjøpte en på HM i dag :p

Men ble så skuffet over utvalget på HM. Så utrolig kjedelige klær :(

Buksene mine begynner å bli trange, men har ikke begynt med mammabukser ennå.

Jeg har heller ikke begynt. Går fremdeles greit med egne bukser. Sjefen har ferie to uker til og hadde egentlig tenkt at hun skulle få vite det før alle de andre, hehe, så får holde det skjult litt til. Vet ikke om de har mistanke jeg, men ingen som sier noe. Hun er tilbake da jeg er i uke 16+3. Var vel rundt da jeg begynte med gravidklær sist.
Jeg har lite klær fra sist da jeg brukte uniform på jobb så slet dem ikke ut, og kunne bruke litt vanlige klær. Men har arvet endel fra ei venninne, så får se om jeg har behov for å kjøpe så mye. Nå bruker jeg vanlige klær på jobb så må jo ha litt mer å bruke enn sist.

Jeg er hjemme sykemeldt og har bodd i pysjbukser. Prøvde meg på en shorts her om dagen men den kunne ikke kneppes, haha så må nok gå til innkjøp av ett par bukser :)

Har ikke fått på meg mine egne bukser siden uke 7 eller noe O_o så her går jeg kun i gravidbukse og topp/genser eller kjole.

Jeg er uke 13. Jeg invisterte i mammabukse fra hm denne uken. Største problemet er jakker. Får ikke til å lukke igjen jakka lengre. Hm hadde ingen mamma jakker. Man går mot kaldere tider. Forslag til hvordan man løser dette med jakke til høsten og vinteren?

Har kjøpt ei gravidbukse + mamma-strømpebukser på HM. Jeg har mange tunikaer, de kan jeg bruke en stund og ha god plass til magen :)

Jeg er uke 13. Jeg invisterte i mammabukse fra hm denne uken. Største problemet er jakker. Får ikke til å lukke igjen jakka lengre. Hm hadde ingen mamma jakker. Man går mot kaldere tider. Forslag til hvordan man løser dette med jakke til høsten og vinteren?
Det eneste jeg vet, er at gravidvinterjakker er svindyre i forhold til normale jakker.. Hvis du googler litt finner du nok en del. Jeg vurderer å sjekke eBay og satse på at det er noe der, de jeg har funnet i norske butikker koster langt pokkerivold over 1000kr..

Jeg kommer til å bruke samboerns jakker så langt det er mulig. Å bruke 1000-lapp på jakke som skal brukes noen månder synes jeg er unødvendig. Evnt kjøpe brukt.

Kjøpte min første gravidbukse i dag, og er i uke 13 :) De siste ukene har det vært så ubehagelig med bukser, så har egentlig levd i tights, og kjoler :)

Ligger liksom i mellom her. Mammabuksene er for store, at de sklir ned hele tiden og er mest plagsomt :P Vanlig bukser er ubehagelig å ha igjen knappen på, så jeg bruker faktisk strikk og har har overdeler som går over knappen på buksa ;) Funker utmerket :)

Vanlige jeans har jeg ikke gått med på mange uker, det ble ganske ubehagelig ganske tidlig... Jeg var så heldig å finne noen bukser på Only/Vero Moda (en sånn modell som kommer hver sommer om jeg ikke tar feil) med bred "vaffelstrikk" i livet og ved anklene. Den ser i grunnen helt ut som en vanlig linbukse, og har vært helt perfekt å bruke nå før magen virkelig vokser frem. Kjøpte tre stykker og har ikke gått med annet de siste ukene :happy::happy::happy: Kan anbefales!

Tror jeg kjøpte mammabukse rundt uke 11..men da hadde jeg gått kun i joggebukser de siste ukene (sykemeldt). Elsker gravidbuksene fra h&m!! Tror jeg lett kan gå i de lenge etter fødsel også, er jo kanondigge samtidig som d ser ut som jeg går i trange jeans! Genial!:p

Bruker gravidklær nu er 16uker magen kom fort denne gangen sist hadde jeg ungen inni magen å brukte vanlige klær hele svangerskapet er uvant med babymage:p

Kjøpte meg en kjempedeilig lang hettegenser på Ullared i dag, og den får magen virkelig plass til å vokse i. Det er på en måte en "fin-hettegenser", så ikke bare et slaskeplagg til hjemmet. Forøvrig veldig skuffet over utvalget dems når det kommer til mammaklær..

Du kan jo ha strikkegensere og åpen jakke en stund da, men det blir sannsynligvis så kaldt at du må ha jakke. Hvis mannen er større og har en Stormberg jakke feks og du får plass til mange lag under kan det jo være en løsning. Jeg tror jeg heller mot å kjøpe en billig jakke når behovet melder seg. Tenker at jeg skal velge noe som funker til mange temp og vær og heller kjøre flere lag med klær sånn at det holder å kjøpe kun 1 jakke..

Back
Topp