Graviditet

Jeg sa det med en gang fordi jeg jobber med messer og vi har tre veldig store før jeg er 12 uker på vei. Det er tunge løft og mye logistikk, og jeg har mistet så mange ganger at jeg ikke tør ta sånne sjanser. Vi omorganisererer også og er nå kun to ansatte i markedsavdelingen + sjef. Hun andre var vikar for meg sist men nå er hun også gravid. Så vi sa det for at sjefen (som er verdens beste) skulle få god tid til å finne vikar som kanskje kan få mye opplæring mens vi er der enda. Sist ventet jeg til over 12 uker.
 
Tenkte jeg skulle si det etter å ha vært på tul og sett at alt var bra. Men sjefen er så himla stressa for tiden, tror jeg venter litt til, for tviler på reaksjonen blir så veldig positiv slik ting er på jobben nå.... Er ni uker på vei nå, så har sånn sett god tid.
 
Venter nok til det har gått minst tolv uker, kanskje litt lenger. Litt flaut, for jeg kom tilbake fra mammaperm denne uka. [emoji38] Hei og hadet liksom.
 
Venter nok til magen begynner å bli synlig. Vi har ikke fortalt det til familie og venner enda, så blir etter at de får vite om det.
 
Sa ifra 7+2, onsdag denne uka. Er lærer. Tenkte det er kjekt å vite da jeg har en eksamensklasse i år, og det kan påvirke arbeidsplassen at jeg har termin før skoleåret er slutt [emoji6]
 
Jeg valgte å si det til min nærmeste leder med en gang sånn at jeg heller kan få tilrettelagt når jeg har dårlige dager i stedet for å sykemelde. Så nå kan jeg jobbe hjemmekontor og flexe arbeidstiden dersom jeg kjenner behov for det [emoji4]
 
Sa det 6+0. Og hun var så glad for at jeg sa det så tidlig, sånn at hun kan starte med tilrettelegging[emoji4]
 
Back
Topp