Graviditet

Regnbuefrue

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Hvor langt er dere på veg før dere (tenker å) varsler sjef/arbeidsgiver om graviditet?
 
Åååh, Har tenkt masse på det allerede og gruer meg til å si det. Forrige gang sa lederen min spesifikt at hun valgte å ikke få barn da jeg fortalte jeg var gravid [emoji85] så nå... ja... vært tilbake på jobb i 1 mnd! [emoji23]
Men blir vel å fortelle om et par uker, for sikkerhetsskyld! Redd for å bli dårlig og sykmeldt!
 
Er i uke 8 nå, tenker at jeg venter 2-3 uker til. Hvis d ikke skulle oppstå noe behov for å fortelle d tidligere selvsagt[emoji4]
 
Jeg vil drøye til uke 12 hvis jeg klarer det og det ikke blir behov for å si fra før. Men sist var jeg så kvalm i uke 6 at jeg bare måtte si fra!
 
Mistenker dessverre at jeg snart må si det. Er så vannvittig kvalm at jeg ikke klarte gå på jobb idag, og må bli hjemme i morgen også. Hvis ikke det gir seg rimelih snart nå så må jeg si det [emoji54]
 
Jeg måtte si det med en gang siden jeg ikke lenger kunne være på min avdeling. Men det gikk veldig fint :)
 
Jeg må si det så fort jeg vet det fordi jeg jobber med løsemidler og trenger tilrettelegging. Dersom jeg ikke gjorde det ville jeg nok sagt det i uke 12-15 tenker jeg.
 
Venter til etter TUL i uke 14 i hvert fall. Sjefen har nok forståelse for det siden han vet om min forrige SA i uke 14.
 
Jeg er 4+6 i dag, og fortalte det i stad.. viktig for meg at han vet så han ikke tror jeg unnasluntrer og liknende, men at jeg faktisk trenger flere dopauser og at jeg er kvalm og uggen..
 
Måtte fortelle det i uke 6, da det er veldig mange plasser en ikke skal oppholde seg som gravid på min arbeidsplass. Samt mange oppgaver jeg skal holde meg unna, som støy, støv, tungt fysisk arbeid osv. Så arbeidsgiver visste det før familien [emoji849] Litt kjipt akkurat det der, men slik er det når man ikke har en A4 jobb [emoji12]
 
Min sjef gjettet det i dag, fordi jeg kastet opp på jobb og har vært megakvalm de tre siste dagene der [emoji23] Men tok det veldig fint og syns det var en gladnyhet! Jeg syns det er litt greit at hun vet, skulle det skje noe kommer jeg til å bli utrolig lei meg, og da forstår hun hvorfor uten at jeg trenger si så mye.
 
Jeg sa det med en gang vi selv fikk vite det da jeg jobber med løsemidler og må ha tilrettelagt arbeid. Ellers hadde jeg nok ventet til etter uke 12 tror jeg.
 
Jeg måtte si det i går (5+6).. jeg er så dårlig, og orket ikke å måtte spille at jeg er i god form på jobb.. så har fått tilrettelagt med hjemmekontor noen uker fremover..[emoji1317]
 
Føler jeg snart må fortelle for er redd det ikke er alt for lenge før jeg blir nødt å sykemelde meg[emoji53]
 
Er 5+2 nå, og har i dag gått ut i tre ukers ferie. Så er glad for det egentlig, vil gjerne vente med å fortelle det så lenge som mulig.. Er så redd for SA :/

Førstegangsgravid og litt usikker på det meste :confused005:smiley-ashamed005
 
Er 7+1, fortalte det til sjefen når jeg var 5+5. Men grunnen er at jeg jobber med utagerende brukere og kan derfor ikke være der om vi blir gravide
 
Jeg kommer til å si det på torsdag, hvis det går bra på tidlig ultralyd på onsdag kveld. Da er jeg i så fall 8+2. Vi skal ha et arrangement med jobben neste lørdag, og vi er bare 5 ansatte så det blir vanskelig å bortforklare hvorfor jeg ikke skal ha vinpakke osv. Skulle ideelt sett gjerne ventet til jeg var 12 uker.
 
Jeg blir nok å vente til uke 12 :)
Veldig usikker på hvordan jeg skal si det, da jeg jobber natt og faktisk bare har snakket med sjefen 2 ganger :p hahaha..
Er det kleint å gi beskjed på mail?
 
Back
Topp